Glasvezel: Fiber, Tweak, of SNLR ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb al een aantal jaar een DSL verbinding bij XS4ALL, maar aangezien XS4ALL in 2020 wordt opgeslokt door moederbedrijf KPN, maak ik me hier een beetje zorgen om.
Het regent van de klachten bij de KPN, als je zo de reviews leest, en ook Tros Radar/consumentenbond een klein beetje in de gaten houdt.

- Wat ik me dus afvraag, welke glasvezel provider is nu het beste alternatief voor XS4ALL?
(waar ik woon zijn voorlopig alleen Fiber, Tweak of SNLR beschikbaar)
De punten die ik het belangrijkste vind:

• Betrouwbaarheid, zo min mogelijk storing (bij XS4ALL was dit altijd erg goed geregeld)
• Klantenservice dient wel een beetje klantvriendelijk te zijn en ondersteunend in geval van storing
• Snelheid, al verwacht ik dat die over het algemeen wel redelijk hetzelfde zal zijn

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

The_Prodigy1982 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:53:
...
Het regent van de klachten bij de KPN
Op zich niet zo gek, met zo'n groot marktaandeel; dan heb je 'automatisch' ook meer klachten. ;)
Maar ik denk dat het percentage klachten op zich niet zoveel verschilt. Uiteraard zegt dat niks over de absolute aantallen.

Vanuit tweakers (en dan bedoel ik techneuten) standpunt, zie ik vooral veel klachten op b.v. het KPN forum door klanten die zelf niet gehinderd zijn door enige technische kennis... O-)

Als je de diverse subtopics hier op tweakers doorspit vind je net zoveel geneuzel en gezaag over fiber of tweak (SNLR is volgens mij wel een erg lokale ISP)

Tja; waarom stap je dan nu niet over naar Xs4all FttH? Of is dat niet mogelijk bij jou?
Dan profiteer je nog zo lang mogelijk van de Xs4all voordelen en specs.

En wat er uiteindelijk gaat gebeuren? Niemand die het precies weet.
Bedenk ook dat uiteindelijk er slechts enkele grote spelers zijn die de achterliggende infrastructuur faciliteren. En waarbij al die merkjes slechts transportcapaciteit inkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 04-08-2019 20:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
KPN is ook een van de grootse providers van het land, zo gek zijn die klachten dus niet. En om eerlijk te zijn ervaar ik de servicedesk van KPN als " best goed". Ik maak mij er persoonlijk niet zo druk om. En, wij hebben echt al sinds het inbeltijdperk KPN en het werkt hier nog steeds prima. Snelheid is misschien niet heel denderend met 50Mb, maar dat zal eind dit jaar veranderen als KPN glas gaat aanleggen.

Overigens hoor je vaker de mensen die zeiken dan de mensen die geen problemen hebben. En wat dat betreft lees ik bij Fiber en Tweak ook wel eens verhalen waar je niet vrolijk van wordt.

Ik zou het eerst afwachten wat KPN met xs4all gaat doen.