CCNA Test Examen vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Question: VLAN 10 has a priority of 4096 and VLAN 20 has a priority of 16384. VLAN 20 has a lower MAC address than VLAN 10.
What would be the likely result of running the "spanning-tree vlan 20 root primary" command for VLAN 20?

A. VLAN 10 would have a higher priority
B. VLAN 20 would have a higher priority
C. VLAN 20 would become the root bridge
D. VLAN 10 would become the root bridge

------

Ik wordt dood gegooid met dergelijke vragen bij het test examen van CCNA die zo enorm onderhevig zijn aan de interpretatie ervan. :'(

Ik had namelijk antwoord A (want de priority van vlan 10 blijft hoger dan die van VLAN 20 omdat je met het "root primary" commando de priority van vlan 20 op 24576 zet. Dan is 4096 voor VLAN10 nog altijd hoger (of lager als je naar het getal kijkt) 8)7 .

- Standaard draait PVST op een Cisco switch. VLAN's raken elkaar dan niet. Dus VLAN 10 heeft geen invloed op VLAN 20.
- Je zou kunnen zeggen lager getal is lagere prioriteit en de laagste prioriteit wordt root. Maar is het getal bepalend of we het over hoger of lagere prio hebben. Het zou ook zo kunnen zijn dat het getal wel lager is maar de switch wel de hogere prio krijgt om root te worden.

Verwarrend |:(

Nu ik er verder bij stil sta zou ik hem zo op moeten vatten:

- Een lager getal is een lagere prioriteit. De laagste prio wordt root (klinkt tegenstrijdig)
- Ze vragen om het resultaat van vlan 20 en niet om het resultaat voor vlan 10.

Of sla ik nu weer de plank mis? Ik wordt gek :X

-----

Nog een voorbeeld:

Question: Which statements provide reasons as to why you would implement a DHCP server in your Enterprise environment?

A. It will automatically assign MAC addresses to clients in accordance to VLAN settings
B. It is a favourable solution when mobile clients exist in the network
C. It provides host-based security including anti-virus and anti-malware
D. It will discover the MAC address to IPv4 address mappings for clients
E. It will automatically assign IPv4 addresses to clients in accordance to VLAN settings

Ik had D en E. Waarom D? Ik dacht aan MAC to IP mapping aan een DHCP reservering. Lijkt me nog vrij logisch toch? Toch moet het B en E zijn. 8)7

-----

p.s. het is niet van een officiele Cisco site: https://www.learncisco.net/

[ Voor 19% gewijzigd door Hemmen op 04-08-2019 20:00 ]

Beste antwoord (via Hemmen op 05-08-2019 19:34)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 13:45
Veel van dat soort examens zijn lees-testen. Wen er dus maar aan als je de echte wilt gaan doen ;)

Tips
Neem alles heel letterlijk. Denk nooit "ze zullen wel x bedoelen", er staat altijd precies wat ze bedoelen. Je hoeft niets om te buigen. Antwoorden met zelf verheerlijking zijn meestal de juiste, en antwoorden met negatieve lading meestal niet :/
Verzin er ook geen dingen bij (pvst, ip reserveringen). Alles wat relevant is staat in de vraag.

[ Voor 71% gewijzigd door frickY op 05-08-2019 08:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

antwoord D is onzin; er is geen mechanisme in dhcp wat voor clients een MAC to IP4 mapping aanbiedt. Clients moeten gewoon een arp request broadcasten.

anyway, je hebt helemaal gelijk; het gaat niet om de technische kennis, het gaat er om dat je het verkooppraatje kunt afsteken ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Veel van dat soort examens zijn lees-testen. Wen er dus maar aan als je de echte wilt gaan doen ;)

Tips
Neem alles heel letterlijk. Denk nooit "ze zullen wel x bedoelen", er staat altijd precies wat ze bedoelen. Je hoeft niets om te buigen. Antwoorden met zelf verheerlijking zijn meestal de juiste, en antwoorden met negatieve lading meestal niet :/
Verzin er ook geen dingen bij (pvst, ip reserveringen). Alles wat relevant is staat in de vraag.

[ Voor 71% gewijzigd door frickY op 05-08-2019 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Hemmen Neem ook even een kijkje in de topic wat hier loopt betreffende Cisco certificeringen.

[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Mijn ervaring is dat je zoals hierboven als is gemeld je goed moet lezen, _Letterlijk_ doen wat er wordt gevraagd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
frickY schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:15:

Tips
Goede tips! Daar kan ik wat mee. Ik ben ook wel voorzichtig met die externe sites. Die doen het natuurlijk net even anders dan de officiele Cisco examens.

Het is inderdaad heel goed begrijpend lezen en niet te veel zelf in gaan vullen. Sommige dingen zijn ook verwarrend. Bijvoorbeeld

ip dhcp pool test
network 10.0.0.0 255.255.255.0

of

ip dhcp pool test
network 10.0.0.0 /24

Is maar net welke versie van iOS je gebruikt maar in de lesstof staat /24 dus daar ga ik dan maar voor. :?

Dat is dan weer het nadeel van al ervaring hebben. Die moet je dan soms links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Alleen hoort er geen spatie in CIDR-notatie, dus als dit letterlijk de keuzes zijn, is het toch de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmen
frickY schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:49:
Alleen hoort er geen spatie in CIDR-notatie, dus als dit letterlijk de keuzes zijn, is het toch de ander.
Helaas is de command line versie toch echt met een spatie op Cisco devices >:)

https://www.cisco.com/c/e...k/config-dhcp-server.html

Ow bij Cisco Packet Tracer moet je het subnetmasker invoeren. Bij de officiele CCNA online lab omgeving is het network [IP] [VLSM]

[ Voor 30% gewijzigd door Hemmen op 05-08-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hemmen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Goede tips! Daar kan ik wat mee. Ik ben ook wel voorzichtig met die externe sites. Die doen het natuurlijk net even anders dan de officiele Cisco examens.

Het is inderdaad heel goed begrijpend lezen en niet te veel zelf in gaan vullen. Sommige dingen zijn ook verwarrend. Bijvoorbeeld

ip dhcp pool test
network 10.0.0.0 255.255.255.0

of

ip dhcp pool test
network 10.0.0.0 /24

Is maar net welke versie van iOS je gebruikt maar in de lesstof staat /24 dus daar ga ik dan maar voor. :?

Dat is dan weer het nadeel van al ervaring hebben. Die moet je dan soms links laten liggen.
Zo verneukeratief kan het idd zijn. Wel grappig, want beide zijn juist maar in je running-config komt toch echt de A.B.C.D versie te staan, ondanks dat je hem geconfigureerd hebt met /CIDR.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Router#conf t
Enter configuration commands, one per line.  End with CNTL/Z.
Router(config)#ip dhcp pool blaaaat
Router(dhcp-config)#network 10.10.108.0 /24
Router(dhcp-config)#exit
Router(config)do sh run | b ip dhcp pool blaaaat
ip dhcp pool blaaaat
 network 10.10.108.0 255.255.255.0

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmen
MisteRMeesteR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:30:
[...]

Zo verneukeratief kan het idd zijn. Wel grappig, want beide zijn juist maar in je running-config komt toch echt de A.B.C.D versie te staan, ondanks dat je hem geconfigureerd hebt met /CIDR.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Router#conf t
Enter configuration commands, one per line.  End with CNTL/Z.
Router(config)#ip dhcp pool blaaaat
Router(dhcp-config)#network 10.10.108.0 /24
Router(dhcp-config)#exit
Router(config)do sh run | b ip dhcp pool blaaaat
ip dhcp pool blaaaat
 network 10.10.108.0 255.255.255.0
Zo zouden ze van mij de CLI commando's ook wel eens beter mogen structureren.

access list
ip access list

waarom niet gewoon:

ip access list standard
ip access list extended

om maar eens een balletje op te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmen
HOPPAA!!! GESLAAGD VOOR MIJN CCNA R&S EXAMEN!!! _/-\o_ >:)

Wat een opluchting! :o

Minimale score: 810
Mijn score: 871

[ Voor 9% gewijzigd door Hemmen op 06-08-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 18:34

Yariva

Power to the people!

Congratz, succes met CCNP ;)

Zoals eerder gezegd is er een topic waar meerdere mensen dit soort dingen plaatsen: [Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Daarnaast heb je genoeg sub-forums op Reddit waar je je succes kan delen en discussiëren met meer mensen :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:32
Hemmen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:49:
Question: VLAN 10 has a priority of 4096 and VLAN 20 has a priority of 16384. VLAN 20 has a lower MAC address than VLAN 10.
What would be the likely result of running the "spanning-tree vlan 20 root primary" command for VLAN 20?
Een VLAN heeft geen MAC-adres, een switch wel. Was dit echt de vraag of heb je 'm verkeerd onthouden? ;-)

Hoe dan ook; gefeliciteerd!

P.S., Cisco stelt het niet zo op prijs als je examen content deelt. Bij het nemen van je examen ben je als het goed is akkoord gegaan met een NDA.

[ Voor 13% gewijzigd door Ascension op 06-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ascension schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

P.S., Cisco stelt het niet zo op prijs als je examen content deelt. Bij het nemen van je examen ben je als het goed is akkoord gegaan met een NDA.
uit de TS:
;)

www.google.nl

Pagina: 1