Nintendo Switch Tweedehands prijzen: Waarom zo duur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-04 17:28
Als ik kijk naar tweedehands Nintendo Switches worden die bijna altijd voor (naar mijn mening) veelste hoge prijzen aangeboden.

Voorbeeld:
Nu bij Tweakers bij "Vraag&Aanbod" staat een 1-jaar oude Switch voor 290 euro zonder extras en daar komen nog verzend of reiskosten bij. Als ik bij MediaMarkt kijk dan kost een nieuwe 329 maar je krijgt 35 tegoed dus betaal je 294 euro. Dus voor 4 euro meer heb je een gloednieuwe + winkel garantie...

Op marktplaats hetzelfde. Je bespaard vaak een paar tientjes op een aankoop van honderden euro's en daarvoor krijg je vaak nog niet eens de winkelgarantie omdat ze de bon niet hebben (waarom bewaren ze die niet?)

Of nog beter, dan krijg je digitale games erbij maar die zijn gebonden a/d account v.d. verkoper die ze ten alle tijden kunnen terugvorderen en voor dat risico bespaar je een paar tientjes?

Ik snap er niks van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vraag en aanbod, zolang er vraag naar is zal aanbod op dat niveau blijven.

Niemand kan gedwongen worden z'n switch voor minder te verkopen en niemand wordt gedwongen het er voor te betalen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Omdat de rest van de markt het ook vraagt en het schijnbaar kan vragen?

Dat jij niet een betere aanbieding kan krijgen prima toch :+ Dan haal je een nieuwe. Die keuze heb je nu hiervoor en voor jou is het peanuts om een nieuwe te halen. Prima toch?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Als mensen het ervoor betalen, dan is het niet te veel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Ja het ziet erna uit dat ik gewoon een nieuwe ga halen. Ik hoopte dat na 2 jaar de prijzen wel wat zouden zakken, op zijn minst tweedehandse maar nope...

Maar wie wil dat nu betalen? Is dat het nu echt waard, die paar % korting en al dat gedoe en geen garantie en etc.?

Overigens de hele dure zijn wel goedkoper omdat je er veel games bij krijgt maar dan moet je weer 500-600 neerleggen meteen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr Silver op 04-08-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sowieso is die 35 euro e-shop tegoed een wassen neus. Fysieke games zijn vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
hoi1234 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:58:
Sowieso is die 35 euro e-shop tegoed een wassen neus. Fysieke games zijn vaak goedkoper.
De digitale games die ik persoonlijk wil hebben zijn zelfs goedkoper dan de fysieke omdat je ze als bundel kunt kopen of met voucher enzo. Okay de digitale goldpoints zuigen want 5%... Dan krijg je 1 game gratis nadat je er 20 gekocht hebt (dus nadat je ~1200 euro hebt uitgegeven) dus dat ruikt als een sales-valkuil ja.

Nouja het is wel zo dat je op de tweedehands- en de grijze markten goedkopere fysieke games kunt kopen dan de digitale. Als het 10-15% duurder zou zijn dan heb ik dat er ook voor over want dan zit je niet met die cartridges en later verkopen doe ik het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De wat oudere switches hebben mogelijkheden welke de nieuwere modellen ontberen. Dat zou een verklaring voor de opgestuwde prijs kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
rednax70 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:09:
De wat oudere switches hebben mogelijkheden welke de nieuwere modellen ontberen. Dat zou een verklaring voor de opgestuwde prijs kunnen zijn..
Sorry hier ontbreekt het mij aan wat kennis. Welke mogelijkheden zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax70
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het was met oudere switches mogelijk om, middels doe het zelf of gekochte additionele hard/software gedownloadde, niet gekochte games te spelen. Piraterij noemt men het ook wel... ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:33
rednax70 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:21:
Het was met oudere switches mogelijk om, middels doe het zelf of gekochte additionele hard/software gedownloadde, niet gekochte games te spelen. Piraterij noemt men het ook wel... ;D
De bootloader unlocken nowmwn we dat :) de mogelijkheid om custom firmware/software te draaien.

Dat het ook mogelijk maakt om spelletjes te piraten....tjahhh

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Silver
Ik neem aan dat jullie dit bedoelen:
nieuws: Beveiligingsgat oudere versies Switch-firmware maakt verhoogde rechte...
Oh wow, die zullen wel meer waard zijn ja.

Als we nu over hetzelfde praten dan geld dit alleen voor Switches die voor midden juli 2017 uit de fabriek kwamen en als ik het goed begrijp mag je die ook nooit meer updaten. De meeste tweedehands switches die ik vind zijn < 1 jaar oud dus dat verklaart in ieder geval niet waarom een tweedehands soms duurder is dan een brand nieuwe. Of is er NOG een exploit, een recentere?

Ik heb ook een brand nieuwe gevonden voor 175,- maar dat is 100% zeker oplichterij of een typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mr Silver schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:04:
[...]
De digitale games die ik persoonlijk wil hebben zijn zelfs goedkoper dan de fysieke omdat je ze als bundel kunt kopen of met voucher enzo. Okay de digitale goldpoints zuigen want 5%... Dan krijg je 1 game gratis nadat je er 20 gekocht hebt (dus nadat je ~1200 euro hebt uitgegeven) dus dat ruikt als een sales-valkuil ja.

Nouja het is wel zo dat je op de tweedehands- en de grijze markten goedkopere fysieke games kunt kopen dan de digitale. Als het 10-15% duurder zou zijn dan heb ik dat er ook voor over want dan zit je niet met die cartridges en later verkopen doe ik het toch niet.
De games die ik gezien heb, waren in ieder geval duurder. En games kunnen doorverkopen zie ik als voordeel. Niet dat ik spellen per definitie maar één keer speel, maar er komt altijd een moment dat je het spel gewoon niet meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mr Silver schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:33:
Ik neem aan dat jullie dit bedoelen:
nieuws: Beveiligingsgat oudere versies Switch-firmware maakt verhoogde rechte...
Oh wow, die zullen wel meer waard zijn ja.

Als we nu over hetzelfde praten dan geld dit alleen voor Switches die voor midden juli 2017 uit de fabriek kwamen en als ik het goed begrijp mag je die ook nooit meer updaten. De meeste tweedehands switches die ik vind zijn < 1 jaar oud dus dat verklaart in ieder geval niet waarom een tweedehands soms duurder is dan een brand nieuwe. Of is er NOG een exploit, een recentere?

Ik heb ook een brand nieuwe gevonden voor 175,- maar dat is 100% zeker oplichterij of een typo.
Mooie aanbiedingen voor Switches worden nog al misbruikt op Marktplaats ja, dus altijd halen en niet verzenden. Scammers checken ook locatie van de koper en zeggen dan in eens aan de andere kant van het land te wonen dus als ze ophalen niet aanbieden is het vaak een scam.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Dus ik probeerde het nog 1x tweedehands:
Ik bied de vraagprijs (wat opzich al vrij hoog was) en vervolgens worden alle biedingen verwijderd, word de vraagprijs verlaagd tot een bedrag dat lager is dan de hoogste bieding :S en word er meteen een hoger bod uitgebracht van ~25 euro onder de nieuwprijs maar zonder garantie erop... Ja daaaaaaag :N .

Ja okay dit is overduidelijk een bod van een vriend of 2de account. Dat zijn volgens mij gewoon refurbished consoles ofzo die ze proberen door te verkopen als particulier. Ik ben klaar met deze poep, al dat gesjoemel en gefake van stiekeme doorverkopers die gewoon winst proberen te maken daar :( . Ik ga dezer dagen naar de MediaMarkt of GameMania.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:31
hoi1234 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:58:
Hier ben ik het niet mee eens. Onlangs een Switch gekocht met shop tegoed en er was toevallig sale. Heb een paar hele leuke games gekocht (Yoku's Island, Mario Rabbids en uitbreiding Mario Rabbids plus € 3,50 eigen inleg). Vond dat shop tegoed juist een hele grote plus.

@Mr Silver Nintendo tweedehands is bijna altijd duur omdat de nieuwprijs ook niet zakt. Ik zou gewoon een nieuwe Switch kopen met shop tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zijn wel meer dingen waar de tweedehands prijs nergens over gaat imo. Een 1080TI gaat best case 10% goedkoper dan een 2070S nieuw voor gaat, en vaak even duur, terwijl ze even snel zijn, en de ene splinternieuw is.

Geen flauw idee dus of ze het nooit verkopen in de praktijk, of dat er echt mensen zijn die het er voor over hebben. Ik niet iig, dus dan het gewoon accepteren en een nieuwe kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Silver
https://thenextweb.com/ga...tendo-new-switch-battery/
https://bgr.com/2019/08/0...elease-date-battery-life/

Blijkbaar kan ik beter een maandje wachten dan heb ik een betere switch. Ook nieuwere CPU en geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
Mr Silver schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:43:
https://thenextweb.com/ga...tendo-new-switch-battery/
https://bgr.com/2019/08/0...elease-date-battery-life/

Blijkbaar kan ik beter een maandje wachten dan heb ik een betere switch. Ook nieuwere CPU en geheugen.
Klopt, maar als je, zoals je zelf ook aangeeft, prijsgevoelig bent, dan heb je misschien meer aan die 35 eShop credit, of wacht je misschien beter op de Switch Lite, die ~€220 kost. Hangt ervan af hoeveel je van plan bent om handheld te spelen :)

De revisie is in Hong Kong en Australië reeds beschikbaar. Eerste metingen tonen inderdaad een batterylife van 5.5 uur voor bvb Zelda in vliegtuigstand.

Overigens is de CPU zeer waarschijnlijk gewoon een die-shrink. Het valt nog te zien of Nintendo deze zal toepassen voor hogere clocksnelheden, maar het vermoeden is van niet, gezien ze met meer battery life adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:14
Mr Silver schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:58:
Ja het ziet erna uit dat ik gewoon een nieuwe ga halen. Ik hoopte dat na 2 jaar de prijzen wel wat zouden zakken, op zijn minst tweedehandse maar nope...
Dat is vrijwel altijd met consoles van Nintendo. Die dalen zelden in prijs, zelfs de Wii U lag nog voor 300 in de schappen toen de Switch net uit was.

Voordeel is dat je eigenlijk nooit hoeft te wachten, maar meteen bij de release kan halen, zonder dat het in notime in waarde daalt. Geldt ook voor de games. Mario Kart, Zelda en dergelijke liggen nog steeds voor 50-60 euro in de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
@BarôZZa klopt hoor, maar dat betekent niet dat er geen prijsjes te vinden zijn voor bvb retailgames. Gewoon slim/geduldig shoppen, of wachten op acties zoals de 5 voor 3 / 3 voor 2 van Amazon etc :)

Hardwareprijzen zijn redelijk stabiel bij Nintendo, zij prefereren meestal bundels over kortingen. Betekent niet dat er op termijn geen prijsverlaging kan komen, maar momenteel is dit eigenlijk niet nodig en zou Nintendo dus gewoon in de eigen marges snijden. De Switch verkoopt namelijk prima aan de huidige prijs. Als de Lite het slecht zou doen, gaan we misschien wat beweging zien in de prijs in 2020.

Verder bestaat de kans natuurlijk dat Nintendo tijdens de eindejaarsperiode opnieuw een gelimiteerde bundel releast zoals de MK8 bundel van vorig jaar.
Pagina: 1