Toon posts:

HDMI ARC tv×soundbar

Pagina: 1
Acties:

• MisterMoon
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11-09 16:27
Hallo allen,

Ik zit met wat vraagjes over HDMI arc. Ik begrijp het principe hiervan wel, alleen zit ik nog met wat onduidelijkheden waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Het is alsvolgt. Binnekort ga ik opmezelf wonen en schaf ik een nieuwe tv en soundbar aan (LG OLED65C8 en LG Sk10y). Beide device beschikken over hdmi arc.

Nu heb ik dadelijk een mediabox, ps4, chrome ast en wil ik zo nu en dan mijn laptop aansluiten op de tv.

Hoe kan ik nou het beste deze setup aansluiten. Voor zover ik weet kan ik alles op de tv aansluiten en dan enkel de HDMI arc poorten met een hdmi kabel tussen de soundbar en tv connecten zodat alle andere device via de tv naar de soundbar worden geoutput. Dit is, hoe ik het begrijp, hoe het zou moeten(?).

Maar ik lees bij andere forums en reviews over de soundbar dat mensen de apparaten niet via de tv maar in de soundbar pluggen.

Is het nu zo dat ik met behulp van hdmi arc tussen de soundbar en de tv, mijn apparaten in zowel de soundbar als de tv kan pluggen?

Voor mij is het nu een klein beetje onduidelijk :).

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:43
Kan beide maar de soundbar heeft maar 2 hdmi ingangen.
Idealiter sluit jeje apparaten aan op de soundbar (of av receiver) en die vervolgens op de tv. Dan heb je geen problemen met of beperkingen van arc die er wel eens zijn. Zo hebben sommige merken maar bepaalde geluidsformaten die over arc verstuurd kunnen worden.
Echter aangezien je maar 2 ingangen hebt op je soundbar kan je er voor kiezen alles op je tv aan te sluiten en de soundbar dan aan je tv.

[Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2019 20:16]

• MisterMoon
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11-09 16:27
Topper! Maar in principe kan ik ze in zowel de tv als de soundbar inpluggen? Betekend dit dan ook dat dus, met de soundbar, 2 extra hdmi poorten zou hebben?

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:43
Correct. Beeld daarvan wordt doorgestuurd naar de tv.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee