Toon posts:

Aandrijven van fans met een hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey goed ingelezen mensen op tweakers,
Ondanks het nodige onderzoek de laatste dagen ben ik er niet echt duidelijk achter gekomen hoe dit zit. In de corsair icue 220t airflow nogwat
pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart
Zit een fan controller achtig iets. Hier zit het probleem. Het probleem is dat ik niet precies weet wat het doet. Ik weet zeker dat het de rug bestuurt van de sp120 fans tot een Max van 6 dezelfde fans. Maar moeten de fans ook nog ergens anders worden ingeplugd voor het aandrijven en de snelheid van de fans of gebeurd dat in dezelfde hub. Als het in die hub gebeurt, hoe is het dan de bedoeling dat je de fanspeed bestuurt? Ik heb geprobeerd afbeeldingen van het programma te vinden om het te controleren maar ik wordt er niet echt wijzer van. Ik heb de case nog niet gekocht maar vanwege 90 graden op mijn stock rx580 wil ik graag een nieuwe case met op zijn minst air intakes. En ruimte voor lucht bij mijn gpu ;). Ik heb nu een coolermaster q300L en er zit 2cm tussen mijn hou en mijn voeding met slechts 1 fan aan de achterkant als exhale en geen air die erin stroomt. Eigenlijk een heel stiekem tweede vraagje. Wat is beter je enige fan als exhale of je enige fan als intake. En waar zou je hem neerzetten?