Ik zoek een?
Nieuwe build voor een "huis-tuin-keuken" desktop. Gamen doe ik nog amper op de PC, af en toe een potje Dota en Magic Arena was het wel een beetje.
Bedoeling is om in ieder geval een goede basis voor nu te hebben, en in de toekomst (zeg eens over ca. 3 jaar) eventueel te upgraden met een losse GPU (bijv. 2de hands GTX1060 o.i.d.) of te overclocken.
Wat is je budget?
Denk dat voor de huidige wensen ik voor ca. 350 euro iets moois moet kunnen bouwen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wat ik nog meeneem uit m'n huidige desktop
Monitor: Samsung Syncmaster S24A350H Zwart
SSD: Kingston A400 2,5" 480GB
HDD: pricewatch: WD Blue 3,5" (16MB cache, 7200rpm), 500GB
Wat ik misschien nog meeneem uit m'n huidige build
Koeler: Scythe Mugen 3 (indien stock koeler gehorige is of indien ik wil gaan overclocken)
PSU: be quiet! Pure Power L8 530W CM (is ondertussen 7 jaar oud, dus denk tijd voor een nieuwe)
Optische driveL Lite-On iHAS524 (twijfel ik deze nog nodig heb)
Waar ik over twijfel
Nieuwe build voor een "huis-tuin-keuken" desktop. Gamen doe ik nog amper op de PC, af en toe een potje Dota en Magic Arena was het wel een beetje.
Bedoeling is om in ieder geval een goede basis voor nu te hebben, en in de toekomst (zeg eens over ca. 3 jaar) eventueel te upgraden met een losse GPU (bijv. 2de hands GTX1060 o.i.d.) of te overclocken.
Wat is je budget?
Denk dat voor de huidige wensen ik voor ca. 350 euro iets moois moet kunnen bouwen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 119,05 | € 119,05 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV R4.0 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VS4-V USB 3.0 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 67,87 | € 67,87 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 41,90 | € 41,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 323,71 | ||
Wat ik nog meeneem uit m'n huidige desktop
Monitor: Samsung Syncmaster S24A350H Zwart
SSD: Kingston A400 2,5" 480GB
HDD: pricewatch: WD Blue 3,5" (16MB cache, 7200rpm), 500GB
Wat ik misschien nog meeneem uit m'n huidige build
Koeler: Scythe Mugen 3 (indien stock koeler gehorige is of indien ik wil gaan overclocken)
PSU: be quiet! Pure Power L8 530W CM (is ondertussen 7 jaar oud, dus denk tijd voor een nieuwe)
Optische driveL Lite-On iHAS524 (twijfel ik deze nog nodig heb)
Waar ik over twijfel
- Ik vermoed dat voor wat ik op dit moment wil de 2400g prima is. Ik weet alleen niet hoe de upgrade mogelijkheden zijn. Alternatief zou zijn een 1600 of 2600 met een losse GPU (Rx570?). Maar dan zit ik wel weer in een andere prijsklasse.
- PSU denk ik gewoon te moeten vervangen, hoewel m'n huidige nog geen kuren vertoont. Wat vinden jullie?
- Koeler werkt nog prima, maar weet niet hoe goed de stock koeler van de 2400g werkt. Maar volgens mij geen reden om niet de Mugen over te gooien.
- Optische drive wellicht over bodig, maar als ik hem toch over heb gewoon erin gooien?
- Mobo: B450 (of 2de hands een B350 op de kop tikken) of voor een A320 gaan? Op de website zie ik overigens staan dat de B450 de 2400g ondersteund, maar ik lees ook wel eens iets van noodzakelijke Bios updates?