Nederlandse IPv6 /48 verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03 15:30
Is het volgende mogelijk voor een particuliere gebruiker met niet al te hoge kosten?

Ben op zoek naar een /48 IPv6 subnet dat is toegewezen aan Nederland. Via Hurricane Electric kun je een 6in4 tunnel nemen, maar die IP adressen behoren volgens geo-location toe aan de VS. Dus diensten als Ziggo Go en Netflix werken niet. Middels een hack op mijn DNS server, heb ik dat kunnen omzeilen (gewoon geen AAAA-records teruggeven voor deze domeinen), maar mooi is het niet.

Via HE kun je ook een BGP-tunnel aanvragen om een eigen /48 subnet te adverteren op internet, maar met googelen kom ik hier tot nu toe niet uit. Daarom de volgende vragen, misschien dat iemand hier dit ook al eerder gerealiseerd heeft.
  • Waar zou ik een /48 kunnen leasen?
  • Hoe zou ik aan een AS nummer kunnen komen?
  • Is dit alles uberhaupt te realiseren voor een particuliere gebruiker tegen aanvaardbare kosten (maximaal paar tientjes per jaar)?
Ik heb een eigen vps draaien in Amsterdam.

Als dit allemaal luchtfietserij is, zijn er hier ook mensen die zelf ook spelen voor eigen IPv6 tunnelbroker? Hoe hebben jullie dat dan gedaan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo heeft ook IPv6 in sommige gevallen, IPv4 met CGNAT en dan eigen IPv6 reeks, neem je even contact met ze op.

www.extraip.com zou een oplossing kunnen zijn (moet je wel KvK hebben..)

Of overstappen naar XS4ALL.

Of via je VPS een GRE tunnel bouwen en daarover je IPv6 sturen.

http://ask.xmodulo.com/create-gre-tunnel-linux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-04 09:29
Waarom neem je geen VPS bij een Nederlandse hostingpartij met IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
IP-adressen haal je in principe bij je ISP. Die zijn een LIR, oftewel Local Internet Registry. Als je zelf ISP bent dan ga je naar een RIR, Regional Internet Registry. Voor Europa is dat het RIPE NCC. Helaas kost IPv6 daar minimaal een LIR-lidmaatschap van ettelijke duizenden euro's per jaar.

Kan je van ISP wisselen naar eentje die wel IPv6 ondersteunt anno 2019, zoals XS4ALL?

Als je VPS-provider IPv6 doet kan je daar misschien een tunnel naar opzetten.

Als je iemand bij een ISP kent kan die je misschien sponsoren bij RIPE en provideronafhankelijke IP-space leveren. Dit is vooral administratief werk en kost tenminste €50/jaar om te bewijzen dat er sprake is van dienstverlening, maar dat zou binnen je budget moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masikh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 18:16
Het is mogelijk om bij extraip.com een range van IP addressen (ipv4/29 en ipv6/48) af te nemen en via een tunnel (GRE) 'thuis' te gebruiken. Dit kost ongeveer 12 euro/maand (4 en 6) of 1 euro/maand (6 only). Je krijgt dan 1Gbit/s doorvoer. Dan hoef je niks met een vps te doen (je hoeft dus maar 1 zijde van de tunnel te onderhouden). Het is een nederlands bedrijf en ik ga er dus ook van uit dat de geo-locatie van de adressen ook nederland is. Dus geen rare content ineens in e.g. netflix

Deze oplossing geeft je dus twee dingen:
  1. Extra ipv4 adressen (gerouteerd)
  2. Een 48 bits netblok van ipv6 adressen (gerouteerd)
Er is wel een addertje onder het gras: Je moet een KvK inschrijving hebben.

Dit is wat zij schrijven op hun web-pagina:

Via ExtraIP kunt u extra publieke IP-adressen aanvragen op uw bestaande internet verbinding(en).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
U krijgt:

Een blok /29 (8 IP-adressen) vaste IP-adressen gerouteerd over uw huidige verbinding.
Een blok /48 IPv6 IP-adressen via een routed subnet. (optioneel)
Registratie van uw IP-adressen bij RIPE op uw bedrijfsnaam.
Reverse DNS beheer voor al uw IP-adressen.
Voorbeeld configuraties voor de meest gangbare routers.
IP-adressen waar geen poorten op geblokkeerd zijn.

ExtraIP is ideaal voor kleinschalige datacenters en serverruimtes op een reguliere internetverbinding.

Veel plezier.

Zie foto van contract voorwaarde hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3ulXbTePIquUKjYx6lgwdExf2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3atR0bFyYSFzFVNDkoQ081uN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door masikh op 12-04-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
Let ook op dat zelfs al zou je een AS + eigen ip space hebben, dat je dan ook nog een ISP moet hebben die jouw BGP-announcement wil accepteren. Er zijn maar weinig low-budget providers die dit aanbieden. In het hogere (B2B-)segment is het dan weer heel normaal.

Overigens kan ik me ook voorstellen dat je aan een eigen prefix voldoende hebt, en je geen apart AS-nummer nodig hebt? Immers, in je inetnum-object zet je in welk land die IP-adressen zitten, dat staat los van het AS waar ze originaten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1