Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil eigenlijk alleen maar gamen met deze PC. Ik ben van plan om een 1440p 144Hz Monitor te kopen dus ik zal op 1440p gaan gamen. Kleine lijst van mogelijke spellen:
Het systeem plus scherm mag ongeveer 2000 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen PC dus alle onderdelen zullen nieuw gekocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren. De onderdelen mogen van elk merk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins stil systeem zou fijn zijn maar zolang het niet als een straaljager klinkt ben ik al tevreden.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of het binnen mijn budget sneller kan. Het hoeft niet goedkoper en ik wil eigenlijk gewoon maximale prestaties binnen dit budget. Als ik daarbij domme keuzes heb gemaakt hoor ik dat graag.
Daarnaast zou het fijn zijn om te weten of deze monitor een goede keuze is. Dit is natuurlijk erg subjectief maar als er veel betere keuzes zijn hoor ik het graag.
Ik wil eigenlijk alleen maar gamen met deze PC. Ik ben van plan om een 1440p 144Hz Monitor te kopen dus ik zal op 1440p gaan gamen. Kleine lijst van mogelijke spellen:
- Fortnite
- Planet Coaster
- Cities Skylines
- Fallout 4
- Apex Legends
- The Division 2
Het systeem plus scherm mag ongeveer 2000 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen PC dus alle onderdelen zullen nieuw gekocht worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Videokaart: Binnen mijn budget denk ik dat een 2070 super de beste prestaties op zal leveren. Een 2080 is net te duur en een 5700Xt presteert toch net iets slechter.
- Processor: Voor de processor lijkt me een 3700x de beste keuze. Past goed binnen het budget en scoort toch net iets beter dan een 3600(x).
- Geheugen: Voor het geheugen lijkt me 16GB 3200GHz C16 de beste keuze. 3200GHz C14 is toch een stuk duurder en ik weet niet of ik er veel betere prestaties mee zou krijgen.
- Opslag: Voor de opslag lijkt me een snelle NVME SSD voor het OS en vaak gebruikte programma's in combinatie met een Sata SSD voor games de beste keuze.
- Moederbord: Voor het moederbord lijkt me een B450 waarbij je het BIOS met een usb stick kan updaten de beste keuze. Ik mis dan wel Pcie 4.0 waardoor ik wat performance van de NVME SSD laat liggen maar ik vind een x570 bord toch wel erg duur.
- Monitor: Ik ben op zoek naar een 1440p 144Hz 27inch monitor met G-sync of Freesync (die werkt met Nvidia) tussen de 350 en 450 euro
Nee, ik heb geen merkvoorkeuren. De onderdelen mogen van elk merk zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins stil systeem zou fijn zijn maar zolang het niet als een straaljager klinkt ben ik al tevreden.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of het binnen mijn budget sneller kan. Het hoeft niet goedkoper en ik wil eigenlijk gewoon maximale prestaties binnen dit budget. Als ik daarbij domme keuzes heb gemaakt hoor ik dat graag.
Daarnaast zou het fijn zijn om te weten of deze monitor een goede keuze is. Dit is natuurlijk erg subjectief maar als er veel betere keuzes zijn hoor ik het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 565,05 | € 565,05 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500i Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Monitoren | Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 Pro 512GB | € 75,75 | € 75,75 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.945,55 | ||