UPS rekent importkosten voor geweigerd pakket

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLeijen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 22:36
Hoi allemaal,

Bijna twee maanden geleden stond er een UPS-koerier bij mij voor de deur met een pakketje uit India, van een afzender die ik niet herkende en terwijl ik geen pakketjes verwachtte. Voor de zending zou ik ter plekke bijna 70 euro importkosten moeten voldoen. Omdat ik geen zin had te betalen voor een zending waar ik niets vanaf weet heb ik de zending aan de deur geweigerd. Volgens de koerier zou deze dan teruggaan naar de afzender, en de afzender ook verantwoordelijk zijn voor de kosten.

Inmiddels heb ik een factuur, een herinnering en een factuur met late betalingstoeslag ontvangen van UPS. Twee keer gebeld, er zou naar gekeken worden en weer contact opgenomen worden. Twee keer via formulier op de site gemaild, zou binnen een werkdag respons volgen, geen respons gehad.

Wat kan ik nu doen? Heb geen zin door UPS als wanbetaler geregistreerd te worden, maar ook geen zin om te betalen voor een pakket dat ik geweigerd heb en niets van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23

NSG

Je weet niks!

Was het pakket wel aan jou gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:42
UPS schriftelijk doorgeven dat zij ben hun opdrachtgever moeten zijn. Jij bent in deze ben partij.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLeijen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 22:36
NSG schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:15:
Was het pakket wel aan jou gericht?
Ik heb het pakket zelf niet bekeken, maar de facturen staan op mijn naam dus ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 00:06

Emiel1984

Made in NL

DLeijen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Ik heb het pakket zelf niet bekeken, maar de facturen staan op mijn naam dus ik vermoed van wel.
Zou dit niet een scam kunnen zijn van de verzender ??
Een aantal voorbeelden..

https://clark.com/shoppin...liveries-you-didnt-order/

https://opgelicht.avrotro...met-onbestelde-pakketjes/

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

uitgaande dat je de track&trace info hebt door de gestuurde factuur wat is de status van het pakket in dat systeem? retour afzender of afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:14

LankHoar

Langharig tuig

DLeijen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:12:
Inmiddels heb ik een factuur, een herinnering en een factuur met late betalingstoeslag ontvangen van UPS. Twee keer gebeld, er zou naar gekeken worden en weer contact opgenomen worden. Twee keer via formulier op de site gemaild, zou binnen een werkdag respons volgen, geen respons gehad.
Heb je een kopie gekregen van dat formulier? Heb je opnames van die telefoongesprekken? Die zou ik dan bewaren.

Ik weet niet wat er voor escalatiemogelijkheid in de brief zelf staat, maar anders zou ik een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft de vordering te betwisten, en dat je reeds 3 contactpogingen hebt ondernomen (liefst met datum/globale tijd erbij vermeld) om opheldering te krijgen maar tot op heden geen antwoord hebt gekregen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Voor pakketten van Nederlandse oorsprong ligt het voor zover ik weet zo.

Als je een pakket aan de deur weigert gaat het pakket retour afzender.
Omdat jij het pakket niet in ontvangst hebt genomen en in je handen hebt gehad is de verantwoordelijkheid nooit naar jou overgegaan, deze ligt nog steeds bij de zender. Jij kan zodoende ook niet opdraaien voor eventuele kosten.

Omdat het in jouw situatie om een internationale zending gaat weet ik niet zeker of dit hierbij ook geldt maar misschien heb je er wat aan.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Pagina: 1