Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Van de één op de andere dag spelen bepaalde soort filmpjes niet meer goed af op mijn laptop. Het beeld hapert enorm. Het filmpje is dan wel al helemaal geladen, maar hij speelt het af alsof het losse foto's zijn. Het gekke is dit probleem alleen op bepaalde sites is (bijv. kijk.nl, dumpert.nl, instagramtv), maar niet op sites als Videoland, Netflix, NPO en Youtube. Op Facebook hapert hij bij het ene filmpje wel en bij de andere niet.

Ik heb een Lenovo Ideapad 520-15IKBR 81BF008NMH.
Processor: Intel Core i7
Processor kernen: Quad core (4)
Processor codenaam: Kaby LakeR
Kloksnelheid: 1,8 gigahertz
Turbo snelheid: 4000 megahertz
Cachegeheugen: 8 megabyte
Intern werkgeheugen (RAM): 8 gigabyte

Toevallig genoeg gebeurde dit ongeveer sinds ik overgestapt ben van internetprovider (van Tele2 naar Tmobile).

Weet iemand wat ik hier wellicht aan kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gooi de DNS cache maar even leeg en probeer het daarna nog een keer....

Er vanuitgaande dat je Windows op dat machientje draait: Rechter muisklik op de "Start Knop" -> Command Prompt / PowerShell (administrator) -> IPConfig / FlushDNS -> Enter ..... En dan liefst even een 'Reboot'.

Als je de DNS Servers op dat machientje ooit 'Fixed' hebt ingestelt dan ook even kijken of die toevallig niet naar de DNS servers van je 'oude' provider staan te wijzen. Loopt alles netjes via DHCP dan hoef je daar verder niets aan te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-08-2019 11:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:36:
Gooi de DNS cache maar even leeg en probeer het daarna nog een keer....

Er vanuitgaande dat je Windows op dat machientje draait: Rechter muisklik op de "Start Knop" -> Command Prompt / PowerShell (administrator) -> IPConfig / FlushDNS -> Enter ..... En dan liefst even een 'Reboot'.

Als je de DNS Servers op dat machientje ooit 'Fixed' hebt ingestelt dan ook even kijken of die toevallig niet naar de DNS servers van je 'oude' provider staan te wijzen. Loopt alles netjes via DHCP dan hoef je daar verder niets aan te doen.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb die FlushDNS geprobeerd, maar helaas heeft dat nog niet gewerkt.
Voor zover ik weet heb ik nooit iets aan 'DNS servers' gewijzigd, omdat ik hier ook verder geen verstand van heb. Zou ik dit ergens kunnen controleren?
En mocht dat ook niet werken, heb je wellicht nog andere ideeën?
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!