Toon posts:

Windows 10 windows/ctrl toests plakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 13:02
Problem:
Wie heeft een idee wat te doen, ik word helemaal gek van het feit dat op onregelmatige interval (maar hoe langer het systeem draait met toenemende mate), mijn pc het windows key plak syndroom heeft. Voor windows zit dan de windows key vast en een bijvoorbeeld e in drukken opent windows verkennder, d gooit je naar je desktop, etc. Een aantal toetsen werkt vervolgens niet meer, meest voornaam de c.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Heb dit probleem op twee windows 10 systemen, zelfbouw desktop en msi laptop. Beide zijn up2date met updates voor drivers en windows. Ik draai voornamelijk steam/discord/logitech gaming software en nvidia drivers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Windows uitvoeren reageert anders dan browsers en games
- Recover gedraait op laptop, volledige herinstall, zelfde probleem weer
- Op twee systemen met meerdere keyboards zelfde probleem
- On screen keyboard laat de plak toets NIET zien
- https://answers.microsoft...62-4930-98e1-257c5b4ae668
- Alle meestart software uitzetten in msconfig
- Klote met toetsenbord instellingen, keyboard erbij, keyboard eraf, rebootten, de works.
- Windows locken en opnieuw inloggen verhelpt (tijdelijk) 100%
- twee keer op de windows toets drukken verhelpt gedeeltelijk (de c, en andere toetsen doen het dan nog niet, maar de windows key is weer vrij)
- Ik kan geen permanente fix vinden, discord sluiten, toch nog issue, zelfde met logitech en steam.
edit:
- Ik vermoede een tijdje discord omdat op dat moment server wisselen in discord ineens 5s+ duurt ipv bijna instant, maar ook zonder discord gaat het kapot.
Vermoeden:
Een windows 10 update ergens die gek doet, maar dat zou raar zijn aangezien dit probleem al jaren in de rondte lijkte te zijn.

Bwehlp.

[Voor 10% gewijzigd door Tom-my op 04-08-2019 11:43. Reden: extra info]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:08
Mijn gok is logitech gaming software. Deinstalleer deze eens, reboot en kijk wat gebeurt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee