Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640351

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb, sinds de aanschaf van mijn nieuwe telefoon, een probleem: de telefoon, een Samsung Galaxy J7 (Android toestel) belt in mijn broekzak, of in mijn tas, het alarmnummer (112). Ik ben hier meermalen door de politie over gewaarschuwd en baal er ontzettend van: dit is natuurlijk helemaal niet mijn bedoeling.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung J7 Duo Sim SM-J720F
Android-versie 9 (vorige versie gaf hetzelfde probleem)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Samsung Noodnummer is aangepast, default is niet meer 112 maar 0000. Echter, hij lijkt 112 gewoon in te ''toetsen,'' in schermvergrendeling, deze oplossing hielp dus niet.
- Schermvergrendeling aangepast (helpt niet want hij belt 112 in vergrendeling, denk ik,gezien er géén andere nummers worden gebeld maar alleen 112).
- Andere telefoonnummers onder de letter ''A'' gezet zodat 112 niet bovenaan staat.
- Telefoon op een andere plek in mijn tas gestopt.

Wellicht heeft een van jullie tips?

Beste antwoord (via Anoniem: 640351 op 05-08-2019 10:19)

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-06 14:34
Mijn telefoon heeft de mogelijkheid om 112 te bellen wanneer de power/lock knop 5 keer achter elkaar ingedrukt wordt. Dit is ook uit te schakelen in de opties.

Zou dit het kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een klaphoesje over het scherm?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Marzman,

Goede optie dank, heb ik overwogen. Ik vind een klaphoesje niet zo prettig, maar als het probleem aanhoudt (en ik het niet ergens bij instellingen kan oplossen) is dit denk ik een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:42
Je zou de optie: "bescherming tegen onbedoeld aanraken", aan kunnen zetten. Die heeft mij hiermee geholpen en heb je eigenlijk verder geen last van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
kijk even naar ICE instellingen. Er kan een instelling geactiveerd zijn, waarbij bijv. 3x op de aan en uit toets het noodnummer gebeld wordt.
Kijk ook even je smart lock instellingen na. (schermvergr. en beveiliging) Veel gemak- opties staan standaard ingeschakeld en zijn meestal ongewenst.
Probeer ook even de power button ingedrukt te houden, tot je het volgende scherm zichtbaar hebt: "uitschakelen/opnieuw opstarten/alarmstand aan/uit". Als de alarmstand aan staat, dan kan het mogelijk daaraan liggen. normaal staat dat uit...

[ Voor 6% gewijzigd door peteroff op 04-08-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank Peter en Emperor,

Emperor, waar zie ik de optie ''bescherming tegen onbedoeld aanraken'' ?

Mvg, Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
@Anoniem: 640351
Emperor, waar zie ik de optie ''bescherming tegen onbedoeld aanraken'' ?
bij de display instellingen

[ Voor 5% gewijzigd door peteroff op 04-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
@Anoniem: 640351
Als je je telefoon in je jas of broekzak doet altijd even naar je scherm kijken of deze zwart is (uit staat). Met de vele (overlappende) opties van Android betreft het scherm vergrendeling, komt het mij ook wel eens voor, dat ik te snel de telefoon weg stop, terwijl het display nog aan staat. Ja, dan kan er van alles nog geactiveerd worden. Als de telefoon locked is dan zou het niet morgen gebeuren.
Ik druk nu tegenwoordig altijd eerst kort op de power button zodat hij vergrendeld is, voordat ik hem wegstop.

Er zijn inderdaad vele opties die de telefoon automatisch activeert: stemherkenning, bluetooth apparaatjes, smart lock, trage automatische scherm vergrendeling, ingestelde sneltoetsen...
Je kan de telefoon ook weer terug zetten naar de standaard instellen (niet de fabrieks- instellingen), zodat alleen de instellingen weer op standaard worden gezet. mocht het probleem zich aanhouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:53
Anoniem: 640351 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:33:
[...]
- Andere telefoonnummers onder de letter ''A'' gezet zodat 112 niet bovenaan staat.
[...]
Sowieso even voor de duidelijkheid, ook aan andere mensen op het forum die dit mogelijk ook in de toekomst hebben of zien:

Zet 112 NIET(!!!) in je telefoonboek en haal zeker geen trucs uit om het bovenaan te krijgen. (Zoals het 'AAA Noodnummer' noemen).

Mensen, 112 intoetsen kost minder moeite dan het opzoeken in je telefoonboek. En voor wie het nummer van 112 niet weet: het is gewoon 112. Makkelijk te onthouden, right?

Niet doen mensen, niet doen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Mijn telefoon heeft de mogelijkheid om 112 te bellen wanneer de power/lock knop 5 keer achter elkaar ingedrukt wordt. Dit is ook uit te schakelen in de opties.

Zou dit het kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
xFeverr schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Sowieso even voor de duidelijkheid, ook aan andere mensen op het forum die dit mogelijk ook in de toekomst hebben of zien:

Zet 112 NIET(!!!) in je telefoonboek en haal zeker geen trucs uit om het bovenaan te krijgen. (Zoals het 'AAA Noodnummer' noemen).

Mensen, 112 intoetsen kost minder moeite dan het opzoeken in je telefoonboek. En voor wie het nummer van 112 niet weet: het is gewoon 112. Makkelijk te onthouden, right?

Wat maakt het eigenlijk uit of het in je telefoonboek staat als Jantje, Pietje of AAA? Je kan gewoon 112 bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

xFeverr schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Ik niet, als ik in paniek ben dan weet ik dat nummer niet meer (ervaring) en bel dan het oude nummer (0611) wat er vroeger in geramd is, of 911, dat door de tv en films in mijn hoofd zit... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Fiber schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:28:
[...]

Ik niet, als ik in paniek ben dan weet ik dat nummer niet meer (ervaring) en bel dan het oude nummer (0611) wat er vroeger in geramd is, of 911, dat door de tv en films in mijn hoofd zit... O-)
Het nummer 0611 werkt inderdaad niet meer, en dat is wel heel lang geleden. Het nummer 911 werkt echter wel in Nederland. Je krijgt dan gewoon 112 aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Hatsjoe schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:32:
[...]

Het nummer 0611 werkt inderdaad niet meer, en dat is wel heel lang geleden. Het nummer 911 werkt echter wel in Nederland. Je krijgt dan gewoon 112 aan de lijn.
Ik weet het. Gelukkig inderdaad dat 911 hier ook gewoon werkt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hatsjoe schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:06:

Zou dit het kunnen zijn?
YES DANK!

Dit was het geval. Wat een rare functie zeg. Ik zie niet hoe ik 't uit moet zetten...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 640351 op 05-08-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 640351 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

YES DANK!

Dit was het geval. Wat een rare functie zeg. Ik zie niet hoe ik 't uit moet zetten...
Waarom is dat een rare functie? Het werk als een panic button, als je aangevallen wordt (of verkracht bijvoorbeeld) is het makkelijker om 5x op de aan knop te rammen dan 112 te bellen. Op de iPhone zit ook zoiets. Als je de aan/uit-knop en volume knop ingedrukt houdt, gaat er na 3 seconden een alarm loeien en na 5 seconden belt ie het Europese alarm nummer en brengt ie je emergency contacten op de hoogte.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duidelijk, echter op de J7 is dit knopje echt heel gevoelig. Dus je telefoon belt de hele tijd 112, een functie die een noodnummer bezet houdt vind ik niet zo prettig. Daarnaast zie ik bij instellingen niet hoe ik deze functie uitschakel... maar fijn dat ik weet wat er aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Anoniem: 640351 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:34:
Duidelijk, echter op de J7 is dit knopje echt heel gevoelig. Dus je telefoon belt de hele tijd 112, een functie die een noodnummer bezet houdt vind ik niet zo prettig. Daarnaast zie ik bij instellingen niet hoe ik deze functie uitschakel... maar fijn dat ik weet wat er aan de hand is
Bij de S8 is het instellingen - geavanceerde functies - SOS verzenden. Misschien een richtingsgevoel?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met de J7 kom je bij Geavanceerde Functies - Paniekstand

hier kan je de functie niet uitzetten, maar leggen ze alleen uit hoe 't werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
https://androidforums.com...sable-panic-mode.1287517/

zelfde probleem, zelfde telefoon... balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Anoniem: 640351 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

YES DANK!

Fijn dat het nu duidelijk is :) Raar dat het niet uit te schakelen is bij jou. Ik heb een OnePlus met daarop Oxygen OS en daar kan ik keurig instellen of het na 5 keer drukken is, 3 keer drukken of helemaal niet.
Wellicht kan je er een andere ROM op zetten als dit echt een probleem blijft zijn voor je? Alternatief kan je ook zo'n bumper hoesje er om zetten van wat stug plastic. Hopelijk is je knopje dan iets minder gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Je hebt de SOS message service uit staan? Dat zou ook de 3x power powerbutton push uit moeten schakelen.

Zie filmpje: YouTube: Samsung J7 Pro Tips and Tricks SOS Call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xinix03 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:35:
Je hebt de SOS message service uit staan? Dat zou ook de 3x power powerbutton push uit moeten schakelen.

Zie filmpje: YouTube: Samsung J7 Pro Tips and Tricks SOS Call
Dank voor je reactie, helaas bij mij kan ik dit niet instellen (als de SOS Message uit is, belt hij nog steeds 112 bij drie keer drukken op de gevoelige zijknop).
Pagina: 1