.
[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:23 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
7400 Wp op het dak
Bellen?Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:18:
Volgens mij verkopen Mediamarkt en Coolblue geen losse lampen. Ik kan dat ook niet vinden op hun website.
280 € voor een Full HD beamerlamp? Heb je voor die prijs niet meteen een nieuwe beamer tegenwoordig? 👍xinix03 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:27:
@Verwijderd Weet niet of het de juiste is, maar.....
https://www.bax-shop.nl/b...nq-reservelamp-voor-w1070
Snel reserveren en direct gaan rijden naar GOES, zou je het wel moeten kunnen redden. ;-)
Heb er geen idee of weet van, probeer slechts een mede tweaker te helpen.WhiteDog schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:29:
[...]
280 € voor een Full HD beamerlamp? Heb je voor die prijs niet meteen een nieuwe beamer tegenwoordig? 👍
Het was meer als open vraag aan de TS bedoeldxinix03 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:30:
[...]
Heb er geen idee of weet van, probeer slechts een mede tweaker te helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door WhiteDog op 04-08-2019 10:41 ]
De beamer zelf kost ongeveer 1000 euro. Ik denk dat de prijs van de lamp redelijk in verhouding is. Dit is wel iets hoog, maar ik kom gemiddeld 120-160 euro tegen.WhiteDog schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:29:
[...]
280 € voor een Full HD beamerlamp? Heb je voor die prijs niet meteen een nieuwe beamer tegenwoordig? 👍
[ Voor 3% gewijzigd door Point.Flare op 04-08-2019 10:46 ]
Tja...Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
Ja, doe eens gek.... Media markt duiven net gebeld. Moest eerst meer dan 5 minuten wachten om toen iemand aan de telefoon te krijgen die niet wist wat een beamerlamp was en niets anders kon vertellen dan dat ik naar de winkel moest komen om dat te komen vragen,.....
Dat lijkt me niet de normale manier hoe zo’n lamp ten einde hoort te komen 😳Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:02:
Ik zit nog even te kijken naar de schade. Echt overal stukken glas...
Kwaliteitverlies zul je hoogstwaarschijnlijk altijd hebben als je niet de hele lichtunit vervangt. Of je er last van hebt is wat anders. Ik denk inderdaad dat je prima je resolutie en pixels behoudt, maar je zal wel een lichte vlek over het scherm krijgen van de dip aan licht op die plek.Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:02:
Ik zit nog even te kijken naar de schade. Echt overal stukken glas. Nou wil ik eigenlijk alleen de lamp gaan vervangen en niet de hele unit met lamp. Dus een Osram P-VIP 240/0.8 E20.9n kopen en dan wat schroeven. Nu valt mij op dat er voor de lamp, in het armatuur een veirkant glaasje zit. De ontploffing heeft in dat glaasje een putje gemaakt.
Denken jullie dat dat putje de beelkwaliteit beinvloed als ik alleen de lamp vervang?
Zelf denk ik van niet omdat dat glaasje nog voor het LCD zit en dus ook nog voor de lens zit.
[Afbeelding]
Die originele lamp is bij TS ook ontploft. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar z'n B-merk lamp lijkt me een prima noodoplossing. Als je per sé op zondag op een groot scherm naar de F1 wilt kijken, maar je lamp is stuk, kun je z'n B-merk snel gebruiken.Mikayu schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:40:
Ik heb zelf 1x zo'n B merk lamp gehad die ontplofte bij zo'n 1600 uur. Buiten dat echt een rotklap geeft zit je ook niet te wachten op scherven die door je beamer vliegen. Gelukkig had ik de oude lamp nog die ietsje over zijn maximum zat. Het gekke is dat die al veel meer output had, alleen af en toe een lichte flikkering in de hoek van het beeld. Voor mij alleen nog maar originele BenQ modules
[ Voor 9% gewijzigd door TeGek op 06-08-2019 22:54 ]
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Had je exact hetzelfde probleem voor en na het vervangen van de lamp?Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:43:
De beamer geeft aan dat de lamp kapot is.... Hebben jullie wel eens een nieuwe lamp gehad die het maar 5 minuten deed?
Als er glas in de fan gaat maakt het niet uit of je heel de unit of alleen de lamp vervangt, dan mag hij alsnog helemaal open. Voor die prijs zou ik het risico niet lopen en hem na 2500 uur alvast vervangen.TeGek schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:51:
Snap niet waarom je zo moeilijk doet, Op ali heb je voor 26 euro de juiste lamp met hele unit, geen kans dat je iets sloopt en/of er iets stuk is. Heb dezelfde beamert en toen de mijne ontplofte er zelf ook 2 besteld. werkt nu ongeveer 1000 uur. tweede lamp ligt in de kast.
[ Voor 99% gewijzigd door Compizfox op 06-08-2019 23:41 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq