Uit de site van maxtor word ik niet veel wijzer, het enigste dat ik met zekerheid weet is dat de max versie een ramdac heeft van 360 ipv 300. Is dit niet te omzeilen door een of andere tweak? En zijn er mischien nog andere verschillen?
Ik had wat specifieker moeten zijn denk ik, ik twijfel tussen de G400 Dual Head 32MB en de MAX versie.
Dus enkel de fan is een verschil?
Merk je eigenlijk dat verschil in ramdac?
Heeft er iemand ergens een review waar ze de verschillende G400's vergelijken?
Wow, wat een vragen, nu nog antwoorden...
Dus enkel de fan is een verschil?
Merk je eigenlijk dat verschil in ramdac?
Heeft er iemand ergens een review waar ze de verschillende G400's vergelijken?
Wow, wat een vragen, nu nog antwoorden...
Verwijderd
Die MAX is alleen wel vet duurder dan de gewone 32 MB SH...en ook als de DH overigens. Dat moet je maar net over hebben voor een kaart die al eigelijk een beetje uit de tijd aan het raken is. OF je moet helemaal nooit games spelen enzo dan kan hij nog wel even mee! Schijnt een mooi kaartje te zijn hoor, geen ervaring mee zelf,...helaas.
Verwijderd
Ik heb ook de G400 MAX DH!
Ik denk (lijkt me ook het meest logische)
dat de MAX versie natuurlijk veel sneller is...qua geheugen en proc. snelheid!
en euhm over de oudheid van het kaartje hoef je je ABSOLUUT GEEN zorgen te maken,
het kaartje draait ALLE spellen lekker snel en als je mooi beeld wilt kan je zeggen wat je wilt maar dit kaartje blijft boven alle kaarten als het gaat over beeldkwaliteit!!!
(doh daar issie ook speciaal voor ontwikkeld
)
_me OUT_
Ik denk (lijkt me ook het meest logische)
dat de MAX versie natuurlijk veel sneller is...qua geheugen en proc. snelheid!
en euhm over de oudheid van het kaartje hoef je je ABSOLUUT GEEN zorgen te maken,
het kaartje draait ALLE spellen lekker snel en als je mooi beeld wilt kan je zeggen wat je wilt maar dit kaartje blijft boven alle kaarten als het gaat over beeldkwaliteit!!!
(doh daar issie ook speciaal voor ontwikkeld
_me OUT_
Ik heb er wel ervaring mee, de 32 MB DH (dus niet de MAX) en ik moet zeggen dat ik zeer waarschijnlijk deze kaart pas weg doe als Matrox de G800 released.
In 3D is hij misschien een beetje uit de tijd, maar er is momenteel geen enkele kaart die een betere 2D heeft. Dan heb ik het over kleuren, scherpte en dat soort dingen. De G400 heeft gewoon het mooiste beeld. Voor die spellen die ik speel (NFS 5 en GP 3) heb ik de snelheid van een GeForce 2 niet echt nodig.
De verschillen zijn volgens mij, maar je kunt ook even de search gebruiken, want dit is al vaker aan bod geweest. Een fan, een snellere ramdac en sneller geheugen, maar dat laatste weet ik niet zeker. Ook wordt die kaart geleverd in een doos met de hele meuk erbij en niet zoals de mijne: kaart, cd en kabeltje.
In 3D is hij misschien een beetje uit de tijd, maar er is momenteel geen enkele kaart die een betere 2D heeft. Dan heb ik het over kleuren, scherpte en dat soort dingen. De G400 heeft gewoon het mooiste beeld. Voor die spellen die ik speel (NFS 5 en GP 3) heb ik de snelheid van een GeForce 2 niet echt nodig.
De verschillen zijn volgens mij, maar je kunt ook even de search gebruiken, want dit is al vaker aan bod geweest. Een fan, een snellere ramdac en sneller geheugen, maar dat laatste weet ik niet zeker. Ook wordt die kaart geleverd in een doos met de hele meuk erbij en niet zoals de mijne: kaart, cd en kabeltje.
De g400 is een inderdaad een mooi kaartje ! ik heb de 16mb single head. maare als je half-life counterstrike speelt kan je beter een andere kopen... ik heb al een jaar het zelfde probleem... beeld word verneukt.. textures verkeerd etc. verder snel genoeg voor de meeste spelen ja of je moet van dat zuig spel kwak 3 houden... die eist de duurste hardware !
De MAX is te duur omdat ie maar iets sneller is. In Quake 3 scheelt het bv maar 2 fps.
Als je de G400 neemt zou ik wel ff zelf een fan op de heatsink schroeven, die wordt nl. aardig warm.
Vraag anders eens op het forum bij www.matroxusers.com
Groeten seq_uence
Als je de G400 neemt zou ik wel ff zelf een fan op de heatsink schroeven, die wordt nl. aardig warm.
Vraag anders eens op het forum bij www.matroxusers.com
Groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
wat seq_uence zegt klopt.
ik heb hier twee identieke systemen staan, eentje met een gewone g400 DH, en eentje met een g400 MAX en het verschil is nauwelijk/niet te merken. die 2fps in quake klopt wat mij betreft. waarom een gewoon en een MAX?
ik heb hier twee identieke systemen staan, eentje met een gewone g400 DH, en eentje met een g400 MAX en het verschil is nauwelijk/niet te merken. die 2fps in quake klopt wat mij betreft. waarom een gewoon en een MAX?
Pagina: 1