Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samenstellen pc 1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik vooral gamen op 1080p 144hz. Daarnaast wil ik af en toe het gebruiken voor teken programma's en excel etc. Ook wil ik tijdens het gamen op een tweede monitor bijvoorbeeld films kijken, discord en muziek.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 1500 kosten inclusief de twee monitors voor de rest geen randapparatuur inclusief de prijs.100 euro meer of minder is natuurlijk niet erg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een redelijke cpu nodig heb voor het multitasken ivm de twee monitoren. Daarnaast een goede gpu, zodat ik de videogames op hoge kwaliteit kan zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD cpu en NVDIA gpu. Dit omdat ik de laatste tijd veel positief nieuws over AMD zijn cpu's heb gelezen en ik toch nog niet overtuigd ben van de gpu's van AMD dus liever voor NVDIA zou willen gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever niet the luid, maar het hoeft niet super stil te zijn aangezien ik meestal een koptelefoon zal gebruiken.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik hoop advies te krijgen met de samengestelde lijst componenten.
- Ik hoop advies te krijgen over de netwerkkaart die ik in de lijst heb staan. Is het een redelijke? Aangezien een kabel niet mogelijk is ben ik voor deze gegaan. Zijn er betere prijs kwaliteitsverhoudingen? Aangezien ik niet veel verstand hiervan heb hoop ik hier advies over te krijgen.
- Is de ram compatibel? Ik heb de lijst gezien en hij stond er niet op volgensmij. Daarnaast had ik naar verschillende ram in de prijsrange van 85-100 euro gekeken met 16gb en 3200mhz, maar ik kon er geen vinden die er op de lijst stond van de tomahawk b450 max. Dus bij de ram ben ik nog niet helemaal overtuigd voor welke ik zou moeten gaan ik zou hier graag advies over willen hebben.
- Aangezien ik niet wil overklokken is de keuze van ryzen 3600x beter dan die van ryzen 3600.
- Is de extra 100 euro de RTX 2060 super het ten opzichte van de RTX 2060.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 255,05€ 255,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Ventus OC€ 445,05€ 445,05
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 75,59€ 75,59
1NetwerkadaptersAsus PCE-AC56€ 50,05€ 50,05
1MonitorenAOC 24B1XHS Zwart€ 106,50€ 106,50
1MonitorenAOC G2590PX Rood, Zwart€ 219,-€ 219,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,75€ 90,75
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.536,18

Alvast bedankt voor de help.

Alle reacties

• HuisRocker
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:53
- Aangezien ik niet wil overklokken is de keuze van ryzen 3600x beter dan die van ryzen 3600.
Dat is toch echt niet wat er uit verreweg de meeste reviews (ook die van Tweakers) naar voren komt... De 3600x is alleen op papier sneller/beter dan de 3600, in de praktijk blijkt er geen noemenswaardig/merkbaar verschil te zijn.
- Is de ram compatibel? Ik heb de lijst gezien en hij stond er niet op volgensmij.
Hij staat er weldegelijk op, alleen niet als setje (2K tussenvoegsel) maar als enkel latje.
- ...netwerkkaart...
Heb ik geen kaas van gegeten en laat ik dus graag aan anderen over.
- Ik hoop advies te krijgen met de samengestelde lijst componenten.
Ziet er, naar mijn bescheiden mening, voor de rest uit als goede en weloverwogen keuzes.
Misschien een betere koeler voor de processor? Niet dat de meegeleverde van AMD slecht is maar het kan wel koeler/stiller voor weinig extra.
De videokaart blijft een lastig punt, als je echt alleen een Nvidia kaart wil is dit geen slechte keus, maar heb je iets aan de RT op een 2060/2060 Super? Ik zou toch ook breder blijven kijken en de aankomende 5700 XT kaarten van MSI, Sapphire, enz. in de gaten houden v.w.b. prijs/prestatie verhouding.

[ Voor 57% gewijzigd door HuisRocker op 04-08-2019 12:19 ]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:48
Ga inderdaad voor de gewone AMD 3600. Daarnaast zou ik gaan voor 5700x. Goedkoper en is nog sneller ook. Ook al ben je niet overtuigd. Toch gewoon doen.

pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6

[ Voor 47% gewijzigd door grote_oever op 04-08-2019 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
HuisRocker schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:16:
[...]

Dat is toch echt niet wat er uit verreweg de meeste reviews (ook die van Tweakers) naar voren komt... De 3600x is alleen op papier sneller/beter dan de 3600, in de praktijk blijkt er geen noemenswaardig/merkbaar verschil te zijn.

[...]

Hij staat er weldegelijk op, alleen niet als setje (2K tussenvoegsel) maar als enkel latje.

[...]

Heb ik geen kaas van gegeten en laat ik dus graag aan anderen over.

[...]

Ziet er, naar mijn bescheiden mening, voor de rest uit als goede en weloverwogen keuzes.
Misschien een betere koeler voor de processor? Niet dat de meegeleverde van AMD slecht is maar het kan wel koeler/stiller voor weinig extra.
De videokaart blijft een lastig punt, als je echt alleen een Nvidia kaart wil is dit geen slechte keus, maar heb je iets aan de RT op een 2060/2060 Super? Ik zou toch ook breder blijven kijken en de aankomende 5700 XT kaarten van MSI, Sapphire, enz. in de gaten houden v.w.b. prijs/prestatie verhouding.
Oké dus de 3600 ipv de 3600x. Ik wil toch liever een NVDIA kaart anders moet ik nog ruim 2 weken wachten met bestellen volgensmij, omdat de after markt kaarten van de 5700 XT dan pas komen en die er nu zijn volgens veel reviews die ik heb gelezen niet goed zijn. De RAM is dus goed fijn om te horen :).
grote_oever schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:21:
Ga inderdaad voor de gewone AMD 3600. Daarnaast zou ik gaan voor 5700x. Goedkoper en is nog sneller ook. Ook al ben je niet overtuigd. Toch gewoon doen.

pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6
Zoals ik hierboven aangegeven heb liever niet voor de 5700x wil gaan, omdat ik dan nog 2 weken moet wachten en dan ook nog naar de reviews moet kijken.

Heeft iemand dan nog advies over de netwerkkaart aangezien ik daar nog wel echt hulp bij nodig heb !

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:48
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Oké dus de 3600 ipv de 3600x. Ik wil toch liever een NVDIA kaart anders moet ik nog ruim 2 weken wachten met bestellen volgensmij, omdat de after markt kaarten van de 5700 XT dan pas komen en die er nu zijn volgens veel reviews die ik heb gelezen niet goed zijn. De RAM is dus goed fijn om te horen :).

[...]

Zoals ik hierboven aangegeven heb liever niet voor de 5700x wil gaan, omdat ik dan nog 2 weken moet wachten en dan ook nog naar de reviews moet kijken.

Heeft iemand dan nog advies over de netwerkkaart aangezien ik daar nog wel echt hulp bij nodig heb !
5700x is nu al leverbaar en kan gewoon besteld worden. Deze zijn prima en persoonlijk vind ik het geluid dik acceptabel.

Netwerkkaart zit gewoon op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
grote_oever schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:07:
[...]

5700x is nu al leverbaar en kan gewoon besteld worden. Deze zijn prima en persoonlijk vind ik het geluid dik acceptabel.

Netwerkkaart zit gewoon op het moederbord.
Ik heb de specs gelezen en zie nergens dat het moederbord een netwerkkaart heeft? Dus volgensmij heb ik dat echt nog wel nodig om wifi te krijgen

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

Ik heb de specs gelezen en zie nergens dat het moederbord een netwerkkaart heeft? Dus volgensmij heb ik dat echt nog wel nodig om wifi te krijgen
Netwerkcontroller Realtek RTL8111H

Staat toch in de kenmerken van het moederbord.

Ik denk dat een moederbord zonder netwerk capability dezer dagen (bijna) onmogelijk te vinden is

[ Voor 126% gewijzigd door bluebear op 05-08-2019 06:02 ]

• nectar007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 11:33
bluebear schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 04:54:
[...]

Netwerkcontroller Realtek RTL8111H

Staat toch in de kenmerken van het moederbord.

Ik denk dat een moederbord zonder netwerk capability dezer dagen (bijna) onmogelijk te vinden is.
Toch geen WiFi maar gewoon een ethernet aansluiting?

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
nectar007 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 05:28:
[...]

Toch geen WiFi maar gewoon een ethernet aansluiting?
Excuus, overheen gelezen dat het Wi-fi moest zijn, en niet 'gewoon' internet aansluiting

[ Voor 7% gewijzigd door bluebear op 05-08-2019 06:03 ]

• nectar007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 11:33
al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit echt tevreden was vn wifi in een desktop. Powerline saves the day :D

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Gaming over WiFi kan prima tegenwoordig. Afhankelijk van hoe ver je van je router zit en hoe sterk je signaal is is de Asus die je uitgezocht hebt erg goed. Zit je toch erg ver/met een zwak signaal zou je nog voor een modelletje duurder kunnen gaan (pricewatch: Asus PCE-AC68) Gebruik deze zelf ook en de 'base' die erbij zit waar je je antennes op kan zetten betekent dat je hem optimaal kan plaatsen. Altijd een verdieping boven de router gezeten met een stabiele verbinding van 100Mbps+ en een ping van onder de 20 ms. Twijfel je heel erg heb je ook nog het topmodel: de PCE-AC 88.
Pagina: 1