Na 5 jaar vindt ik het wel weer eens tijd voor een upgrade. Onlangs mijn defecte monitor vervangen met een ACER Predator XB271 en wil hier toch iets meer uithalen dan dat ik nu kan met m'n huidige setup(zie helemaal onderaan)
Waar ik nog over twijfel is welke producten ik kan houden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen met dit systeem, daarnaast draai ik een twee/drietal vm's naast elkaar met een windows installatie voor het werk. Dit kan mn huidige pc prima aan. Maar voor het gamen wil ik gaan upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
een eurotje of 1000 is wat ik er aan uit wil geven. Alles minder is mooi meegenomen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het ondetrstaande zou ik graag willen meenemen. Kast en voeding zijn 5 jaar oud. SSD is nog geen drie jaar oud. Volgens mij kan dit prima
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje zou ik graag willen aanschaffen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
IK heb deze merken uitgekozen omdat ik hier zelf goede ervaringen mee heb. Maar ik sta open voor andere opties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, pc hoeft niet muisstil te zijn, maar moet ook geen super herrie maken. Mijn huidige setup is wat dat betreft prima
Ga je overklokken?
Nee, dit ga ik niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen
1. Kan mijn huidige ssd en voeding er nog mee door?
2. Wat zijn vergelijkbare alternatieven voor het intel spul?
3. is er ergens nog iets meer winst te halen qua gekozen producten/prijscategorie?
Huidige setup
Hier onder mijn huidige setup.
Waar ik nog over twijfel is welke producten ik kan houden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen met dit systeem, daarnaast draai ik een twee/drietal vm's naast elkaar met een windows installatie voor het werk. Dit kan mn huidige pc prima aan. Maar voor het gamen wil ik gaan upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
een eurotje of 1000 is wat ik er aan uit wil geven. Alles minder is mooi meegenomen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het ondetrstaande zou ik graag willen meenemen. Kast en voeding zijn 5 jaar oud. SSD is nog geen drie jaar oud. Volgens mij kan dit prima
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Nexus Prominent R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 594,- | € 594,- |
| 1 | Optische drives | LG GH24NS90 Zwart | € 38,73 | € 38,73 |
| 1 | Voedingen | Corsair Builder CX600 Bronze | € 73,83 | € 73,83 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje zou ik graag willen aanschaffen
| 1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 153,99 | € 153,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0) | € 86,18 | € 86,18 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Windforce OC 8G | € 435,- | € 435,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 98,99 | € 98,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 774,16 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
IK heb deze merken uitgekozen omdat ik hier zelf goede ervaringen mee heb. Maar ik sta open voor andere opties
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, pc hoeft niet muisstil te zijn, maar moet ook geen super herrie maken. Mijn huidige setup is wat dat betreft prima
Ga je overklokken?
Nee, dit ga ik niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen
1. Kan mijn huidige ssd en voeding er nog mee door?
2. Wat zijn vergelijkbare alternatieven voor het intel spul?
3. is er ergens nog iets meer winst te halen qua gekozen producten/prijscategorie?
Huidige setup
Hier onder mijn huidige setup.
| 1 | Processors | Intel Core i5 4430 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H87-HD3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gainward GeForce GTX 770 2GB Phantom | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Nexus Prominent R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 594,- | € 594,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | LG GH24NS90 Zwart | € 38,73 | € 38,73 |
| 1 | Voedingen | Corsair Builder CX600 Bronze | € 73,83 | € 73,83 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 0,- | € 0,- |