Scheiden en hoe om te gaan met digitale bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 5.965 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

39

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:04
Aangifte doen bij de politie en laat je vriendin zo spoedig mogelijk een goede advocaat in de armen nemen die bekend is met narcistische problematiek.
Een mediation traject met een narcistische partner is gedoemd te mislukken. Kost alleen maar veel tijd en hij zal waarschijnlijk toch niet akkoord gaan met elk redelijk voorstel. Sterkte voor je vriendin.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42

Honesty

kattenneus!

DoubleTweak schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:32:
Aangifte doen bij de politie en laat je vriendin zo spoedig mogelijk een goede advocaat in de armen nemen die bekend is met narcistische problematiek.
Een mediation traject met een narcistische partner is gedoemd te mislukken. Kost alleen maar veel tijd en hij zal waarschijnlijk toch niet akkoord gaan met elk redelijk voorstel. Sterkte voor je vriendin.
Dit en dat de filmpjes hoe naar ook nooit stand houden bij de rechter als zij de omstandigheden kan duiden van de filmpjes. Voor de rest veel succes, en zelfs de beste narcist lult zich ooit vast.

Festina lente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:45

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Aangifte doen van mishandeling en chantage.

Cunning linguist.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Goed advies kan alleen gegeven worden door een advocaat die bekwaam is in het personen- en familierecht. Zoek zo'n advocaat als je problemen hebt die je zelf niet aankunt. Gratis is het niet, kopzorg minder wellicht wel.

Ik ben niet bekwaam in het personen- en familierecht (mijn minst favoriete rechtsgebied), dus ook ik kan je geen goed advies geven. Ik kan je wel wat tips geven.

1. Neem wat afstand van het probleem betreffende de filmpjes. Wat weet je precies en wat kun je eventueel aantonen? Zet je verhaal op papier en stap naar de politie. Het is dan aan de OvJ om te bepalen of dit een strafbaar feit is dat opportuun is voor vervolging. Het betreft hier namelijk de vraag of er sprake is van een strafbare gedraging. Dit staat (vooralsnog) los van de scheiding.

2. Ga naar het juridisch loket en laat je verwijzen. Eventueel kun je ook rechtstreeks contact opzoeken met een advocaat in de regio.

3. Een (vecht)scheiding met twee kinderen is geen pretje en vergt veel van de personen binnen het gezin. Staar je ook niet blind op de adviezen die medetweakers geven (waaronder ik), want als de zaak voor de rechter komt dan staan wij niet naast je voor steun en juridisch advies. Daar is die advocaat voor.

4. Veel succes, houd moed en veel sterkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1212288 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:51:
Het betreft hier namelijk de vraag of er sprake is van een strafbare gedraging. Dit staat (vooralsnog) los van de scheiding.
Huiselijk geweld. Iets waar op dit moment veel aandacht aan wordt gegeven.

Het mooiste is nog dat de beste man z'n eigen bewijsmateriaal levert in geval de politie daar iets mee kan doen. Ik heb geen idee of je mee moet werken aan je eigen veroordeling en bewijsmateriaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mediation is een goeie oplossing als de partners redelijk eensgezind zijn in het hoe en wat. Beide (ex-)partners praten met een partij om gezamelijk tot een oplossing te komen. Uiteindelijk gaat dat om een stukje geven en nemen.
Wat ik in bovenstaande lees, is dat er geen wens is om een gezamelijke oplossing te bereiken, maar dat (ten minste een van) de partijen een agenda heeft waar de andere partij minder een rol in speelt dan door die partij gewenst.
Dat maakt dat het traject gedoemd is om te mislukken... er komt nooit een convenant waar beiden zich in zullen kunnen vinden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Anoniem: 1212288 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:51:
Het betreft hier namelijk de vraag of er sprake is van een strafbare gedraging.
Chantage, (emotionele) mishandeling, huiselijk geweld, dat zijn volgens jou geen strafbare zaken :?.

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36

Croga

The Unreasonable Man

Bart ® schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:19:
Chantage, (emotionele) mishandeling, huiselijk geweld, dat zijn volgens jou geen strafbare zaken :?.
Het is helemaal niet interessant of dat volgens ons strafbare zaken zijn. Daar hebben we politie, OvJ en rechters voor. Het betreft dus de vraag of deze gedragingen in de ogen van degenen die het kunnen weten strafbaar zijn.

Of het volgens ons wel of niet door de beugel kan heeft verder heel weinig invloed op de strafbaarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:04
Jij en andere vrienden en familie kunnen ook nog bellen met Veilig Thuis.

https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl

Zij doen alleen iets als je daarvoor toestemming geeft en dat moet je vriendin ook willen. Het kan wel fijn zijn om je verhaal kwijt te kunnen.

Overtuig je vriendin om aangifte te doen want dit is duidelijk huiselijk geweld. Verwacht ook geen wonderen. Daders worden (helaas) niet zo zwaar aangepakt en slachtoffers (helaas) niet zo goed beschermd.

Hij kan wel per direct voor een dag of 10 verplicht uit huis gezet worden als hij je vriendin weer iets aan doet. Dan heeft ze in ieder geval een paar dagen rust en het is ook goed voor dossieropbouw.

Laat ze ook alle gebeurtenissen op papier zetten die gebeurd zijn en wellicht nog gaan gebeuren.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Croga schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Het is helemaal niet interessant of dat volgens ons strafbare zaken zijn.
Natuurlijk is dat wel interessant. Als je weet dat het niet strafbaar is, hoef je namelijk geen aangifte te doen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:49

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Bart ® schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Natuurlijk is dat wel interessant. Als je weet dat het niet strafbaar is, hoef je namelijk geen aangifte te doen.
Ik zou hoe dan ook aangifte doen. Wellicht dat het nu niet tot vervolgstappen leidt, maar een ‘’dossier’’ opbouwen is wel erg handig.

Ik hoop van niet, maar is de man ook zo tegen de kinderen? Doet hij dingen die niet door de beugel kan richting de kinderen? Dan zou ik sowieso met veilig thuis contact opnemen. Ik ken een geval waarbij er wel echt kordaat wordt opgetreden. Dat betekent wel dat de kids van hem gescheiden kunnen worden. Het ligt natuurlijk ook aan hoe de kids dat beleven of je ze dat wil aan doen (en of ze het aankunnen of niet).

Zoals @DoubleTweak al aangeeft is de bescherming wellicht niet echt top, maar mocht de vader zijn kids nog willen zien dan kan hij zich maar beter aan de dan opgelegde afspraken houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Chrosser op 04-08-2019 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Hij dreigt met filmpjes waarin hij (mogelijk strafbaar) gedrag vertoond waarin zij (overduidelijk) slachtoffer is? Laat ze maar zien zou mijn stelling zijn.

Maar mijn advies: waar twee vechten hebben meestal 2 schuld. Vooral in scheidingen wordt er van beide kanten met modder gegooid, en het is snel geloofwaardig dat de man een geweldenaar is die het zielige vrouwtje alleen maar kapot wil maken. Blijf erbuiten, geef alleen formele hulp, al het andere: mediation, hulpverlening etc.

Edit: aangezien ts alles members only is, dit topic beter in huiskamer doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 04-08-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fietsbel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:25:
Members only:
Eén woord: Politie. Bouw een dossier op. Doe dat ook zelf (bewaar alles, schrijf alles op, want anders weet je over een jaar niet meer wat er nu eigenlijk in welke volgorde voorviel). Dus meld fysieke en emotionele mishandeling. Meld chantage en zorg dat ze van die filmpjes weten.

Daarnaast huisarts zodat zij fysiek en emotioneel geholpen kan worden. En ook dat helpt bij de dossieropbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:21
Honesty schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:37:
[...]

Dit en dat de filmpjes hoe naar ook nooit stand houden bij de rechter als zij de omstandigheden kan duiden van de filmpjes. Voor de rest veel succes, en zelfs de beste narcist lult zich ooit vast.
Probleem met N.arcisten is dat die zich altijd en overal uit weten te praten.
Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door Roos79 op 04-08-2019 12:33 . Reden: Even wat achter mo gezet ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Roos79 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Probleem met N.arcisten is dat die zich altijd en overal uit weten te praten.
[mo]
Volgens wie is hij een narcist? Dat is nogal een ernstige aantijging, en het is beschadigend als de kinderen via via te horen krijgen dat vader een ernstige psychiatrische indicatie heeft terwijl zijn gedrag misschien een copingsmechanisme was in deze relatie en niks met narcisme van doen heeft.

Kijk er vooral voor uit dat 1 van de ouders uitgekotst gaat worden door de omgeving van 1 kant van de ouders. Kinderen hebben er belang bij dat in beide omgevingen een onpartijdig beeld van de andere ouder is, anders krijgen ze het heel moeilijk in hun kleine hoofdjes met betrekking tot loyaliteit.

Als verhaal van ts klopt is dat Veilig Thuis materiaal en die moeten zo snel mogelijk getipt en ingeschakeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:21
@Mar2zz
Als je het mo stukje leest kom je dat tegen verder zeg ik niet dat je dat tegen de kinderen moet zeggen.
Ik geef alleen aan dat alles gedocumenteerd moet worden en dat kan prima zonder de kinderen te belasten.
Alleen als kinderen ouder zijn kunnen dingen ingewikkelder zijn omdat ze veel gevoeliger zijn voor ouders die aan ze trekken positief en negatief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:40
Het filmen van een moeder die bang gemaakt wordt en dan huilend in een hoekje zit zal zeker niet in het voordeel van de vader zijn! Dat gezegd hebbende zal de familierechter doet daar niet zoveel mee doen. De rechter zet het belang van het kind zoveel mogelijk voorop (Ik zal niet ingaan op het scheve gelijkwaardige ouderschap voor vaders...).

Ruzies en fimpjes geven vooral blijk aan het niet overweg kunnen van de ouders onderling. Dat is - helaas - best gangbaar bij het stoppen van een relatie. En de rechter zal hier niet zoveel op ingaan. De rechter kijkt meer naar de veiligheid en de opgroeimogelijkheden van het kind.

Voor de vriendin is mijn persoonlijke advies: "Choose your battles" Een paar foto's niet krijgen of een filmpje proberen te voorkomen kost een hele hoop frustratie en energie. Het zorgt er ook voor dat er nieuwe battles zullen ontstaan. Gebruik je energie om positieve dingen te doen met je kinderen, nieuwe herinneringen opbouwen met leuke foto's. Het strijden met je ex levert heel veel gedoe op ten koste van de leuke dingen die je kunt doen.

Mijn advies is gebaseerd op eigen ervaringen en een tijd lang mijn eigen advies niet volgen.... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Roos79 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Members only:
Het zou niet de eerste keer zijn dat oudere kinderen die mogen “kiezen” toch de verkeerde keuze maken. Soms omdat ze nog maar met 1 ouder contact hebben en daardoor maar 1 kant van het verhaal zien. Soms omdat ze niet voor hun eigen belang kiezen maar zich verantwoordelijk voelen voor hun ouders. En dan komen die kinderen er soms zelf het slechtste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 13:17
Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door BrockOlee op 04-08-2019 14:19 . Reden: Members only ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Fietsbel kun je deze vriendin niet met haar kinderen in huis nemen of elders veilig onderbrengen, bij familie of... ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
RADW schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:07:
Het filmen van een moeder die bang gemaakt wordt en dan huilend in een hoekje zit zal zeker niet in het voordeel van de vader zijn! Dat gezegd hebbende zal de familierechter doet daar niet zoveel mee doen. De rechter zet het belang van het kind zoveel mogelijk voorop (Ik zal niet ingaan op het scheve gelijkwaardige ouderschap voor vaders...).

Ruzies en fimpjes geven vooral blijk aan het niet overweg kunnen van de ouders onderling. Dat is - helaas - best gangbaar bij het stoppen van een relatie. En de rechter zal hier niet zoveel op ingaan. De rechter kijkt meer naar de veiligheid en de opgroeimogelijkheden van het kind.

Voor de vriendin is mijn persoonlijke advies: "Choose your battles" Een paar foto's niet krijgen of een filmpje proberen te voorkomen kost een hele hoop frustratie en energie. Het zorgt er ook voor dat er nieuwe battles zullen ontstaan. Gebruik je energie om positieve dingen te doen met je kinderen, nieuwe herinneringen opbouwen met leuke foto's. Het strijden met je ex levert heel veel gedoe op ten koste van de leuke dingen die je kunt doen.

Mijn advies is gebaseerd op eigen ervaringen en een tijd lang mijn eigen advies niet volgen.... ;-)
Maar, even advocaat van de duivel; moeders is zelf batshit crazy, drijft man des huizes tot waanzin, en hangt het slachtoffer uit wanneer man des huizes bewijsmateriaal wil verzamelen onder het motto ABR (always be recording)? Of het is echt een domme kerel die het niet snapt, of moeders is een ster in manipulatie. Vergis je niet, it takes two to tango in dergelijke huishoudens. Is vaders echt gediagnosticeerd met narcisme, of heeft zij dat er van gemaakt?

Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met hen?

Niet dat ik het hele verhaal in twijfel wil trekken, maar pas echt op. Desalniettemin, aangifte moet ze doen. Juridisch loket of wat dan ook gaat hier niets aan veranderen. Daarnaast, ABR (always be recording), ook voor haar. Als haar grootste issues nu wat foto's zijn, dan maak ik me toch zorgen om hetgeen ik hierboven al meldde, dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje, het hele videoverhaal slaat ook niet echt ergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 11:00

Emiel1984

Made in NL

Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 04-08-2019 14:46 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:25:
Members only:
Misschien is het volgende hard, maar mediation is niet de aangewezen weg hiervoor. Op geen enkele wijze, onder geen enkele voorwaarde.

In omstandigheden waar sprake is van geweld in een scheiding, of het nu fysiek of psychisch is, is mediation niet de aangewezen weg. Een mediator zou dit moeten weten, en zou zich moeten onttrekken aan het traject.

Ik wijs opnieuw met klem op dit laatste. Is hier sprake van een Registermediator? Hoe is het tot mediation gekomen eigenlijk? Confessionele achtergrond? Even heel serieus, is er sprake van dossieropbouw van geweld?

In scheidingsprocedures waar sprake is van een ongelijke verhouding dient een mediator al stappen te ondernemen waar in ieder geval bij dit - kort - stukje inzage weinig van blijkt.

Nu is dit een publiek forum, ik kan me voorstellen dat delen van informatie gevoelig ligt. Maar laat ik dit zeggen, de gulden regel is dat waar er sprake is van een ongelijke positie en aanwezigheid van geweld mediation nooit de aangewezen weg is. Dat heeft op zijn beurt pijnlijke consequenties voor traject, maar het belang is hier gedeeld van eigen persoon en kinderen. Niet omgang of relatie met ex-partner, in geen enkele richting, dat is afgeleide van juridisch kader resulterend uit juridisch traject.

Als er sprake is van toepassing van geweld, er zijn kinderen in beeld, en er is dossieropbouw mogelijk, dan is de aangewezen weg op zijn minst die van eigen behartiging en professionele ondersteuning. Begin met eigen advocaat. Zijn er geen directe wegen om dit te bekostigen of zijn er andere drempels, er zijn organisaties die hulp kunnen bieden in dit soort omstandigheden. Stichtingen als Wende of Zijweg, Slachtofferhulp kent vele wegen en ingangen.

Maar opnieuw, mediation? Nee.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ik zou idd niet voor advies hier op tweakers gaan maar naar een advocaat. Daarnaast, ik heb geleerd dat er altijd twee verhalen aan een probleem vast zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RADW
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:40
FlowSnake schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Maar, even advocaat van de duivel; moeders is zelf batshit crazy, drijft man des huizes tot waanzin, en hangt het slachtoffer uit wanneer man des huizes bewijsmateriaal wil verzamelen onder het motto ABR (always be recording)? Of het is echt een domme kerel die het niet snapt, of moeders is een ster in manipulatie. Vergis je niet, it takes two to tango in dergelijke huishoudens. Is vaders echt gediagnosticeerd met narcisme, of heeft zij dat er van gemaakt?

Niet dat ik het hele verhaal in twijfel wil trekken, maar pas echt op. Desalniettemin, aangifte moet ze doen. Juridisch loket of wat dan ook gaat hier niets aan veranderen. Daarnaast, ABR (always be recording), ook voor haar. Als haar grootste issues nu wat foto's zijn, dan maak ik me toch zorgen om hetgeen ik hierboven al meldde, dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje, het hele videoverhaal slaat ook niet echt ergens op.
Ik ken het achterliggende verhaal niet, en de personen ook niet. Elke situatie is enorm verschillend. Maar ook op basis van jouw casus zou mijn advies voor de 'batshit crazy' moeder hetzelfde zijn: Focus op positieve dingen en herinneringen en vermijd de battles (maar laat de kaas niet van je brood eten..). Op lange termijn levert dat veel meer op (en op korte termijn voelt het het tegenstrijdig, toch volhouden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@FlowSnake ABR is leuk... maar als dat inhoudt dat in een een hoekje zitten huilen wel en de voorgaande ruzie niet gefilmd is, dan heb ik persoonlijk mijn twijfels bij hoe de ruzie verlopen is.
Dan mag jij de rol van advocaat van de duivel willen spelen... Ik denk dat een volledig dossier meer oplevert.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Oh, uiteraard is een volledige casus veel meer waard, begrijp me niet verkeerd. Hier zijn sowieso geen winnaars bij, relatie naar de knoppen, kinderen betrokken, etc. ABR dient natuurlijk 24/7 te zijn, niet cherry picked.

Zoals gezegd, of die vent heeft ze niet op een rijtje en denkt serieus dat het filmen van een neergeslagen vrouw nut heeft in de rechtbank, of die vent is de geintjes van haar helemaal zat en zij zet een show op voor de camera. En dan nog is ook dat waardeloos in de rechtbank overigens, want nog steeds een kant belicht.

Ik wil alleen wel TS waarschuwen dat er ook andere scenario's zijn, dan het geschetste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 17:29
FlowSnake schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Dit dus. Een verhaal heeft altijd twee kanten.

Heb eerste hand de shit van een goeie maat meegemaakt en iemand poeslief het zielig slachtoffertje zien uithangen bij de agenten en vrienden in de buurt terwijl dat echt een monster was (details laat ik achterwege, maar gelukkig was het een dom monster waar de rechter zo doorheen keek).

Sindsdien ben ik echt niet meer zo goedgelovig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 14:26
Zoals meerdere hier zeggen: zoek professionele hulp via politie / Juridisch loket / advocaat.
Neem de verdere adviezen mee in gedachte maar goed bedoeld advies hoeft niet het beste te zijn / die dit in overleg met de professionele hulp.

Verder goed bedoeld advies wat verder mogelijk geen meerwaarde heeft:

Doe aan dossieropbouwing zo veel mogelijk met feiten waar bewijs voor is. (ik weet niet hoe het zit met emotionele mishandeling dit kan lastig zijn?)

Wees voorzichtig met wat je zegt over de ander als het niet bewezen kan worden.(Is het narcisme bij de ex vriend een medische vaststelling, zo niet kan het misschien nadelig uitvallen de term te gebruiken?)

Probeer de digitale communicatie vast te leggen, zet een gesprek record software op de telefoon (rechtsgeldigheid weet ik niet)

Mogelijk totaal niet toepasbaar in deze situatie maar waarom bewijs zo belangrijk is: Iemand die ik ken was aangevallen en had de arm daardoor gebroken. rechter: het is net te bewijzen dat de gebroken arm door de aanvaller was veroorzaakt, het had ook door iets anders kunnen komen.

nogmaals, ik ben geen professional en om dat moreel en juridisch correct soms niet op een lijn liggen lijkt mij het verstandig om niet blind af te gaan op adviezen die door willekeurige mede tweakers worden gegeven.

Verder heel veel sterkte aan die vriendin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Overigens zou ik ook uitkijken met het teveel mengen in het zaak. Een rechter houdt hier niet van wanneer "3e partijen" veel bemoeien met het zaak .

Ik heb wel eens gehoord dat er bij een familierecht zaak familieleden van beide partijen totaal geblokkeerd werden hierdoor..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
@Netoj @Splorky @dangerpaki @FlowSnake @Jester-NL @RADW @Virtuozzo @Emiel1984 @Hackus @BrockOlee @downtime @Roos79 @Mar2zz @Chrosser @Bart ® @DoubleTweak @Croga @sypie @Anoniem: 1212288 @Honesty

Hartelijk dank voor jullie reacties, zeer gewaardeerd! en achter de schermen zijn de nodige stappen gemaakt. Ik er kan helaas niet teveel over spreken aangezien de "goede" man ook hier op het forum actief is.

@Orion84 @Señor Sjon Willen jullie het topic sluiten? dat is beter voor nu.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gezien de gevoeligheden en na overleg sluit ik dit topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.