Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
39
39
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Dit en dat de filmpjes hoe naar ook nooit stand houden bij de rechter als zij de omstandigheden kan duiden van de filmpjes. Voor de rest veel succes, en zelfs de beste narcist lult zich ooit vast.DoubleTweak schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:32:
Aangifte doen bij de politie en laat je vriendin zo spoedig mogelijk een goede advocaat in de armen nemen die bekend is met narcistische problematiek.
Een mediation traject met een narcistische partner is gedoemd te mislukken. Kost alleen maar veel tijd en hij zal waarschijnlijk toch niet akkoord gaan met elk redelijk voorstel. Sterkte voor je vriendin.
Festina lente
Cunning linguist.
Anoniem: 1212288
Huiselijk geweld. Iets waar op dit moment veel aandacht aan wordt gegeven.Anoniem: 1212288 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:51:
Het betreft hier namelijk de vraag of er sprake is van een strafbare gedraging. Dit staat (vooralsnog) los van de scheiding.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Chantage, (emotionele) mishandeling, huiselijk geweld, dat zijn volgens jou geen strafbare zakenAnoniem: 1212288 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:51:
Het betreft hier namelijk de vraag of er sprake is van een strafbare gedraging.
Cunning linguist.
Het is helemaal niet interessant of dat volgens ons strafbare zaken zijn. Daar hebben we politie, OvJ en rechters voor. Het betreft dus de vraag of deze gedragingen in de ogen van degenen die het kunnen weten strafbaar zijn.Bart ® schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:19:
Chantage, (emotionele) mishandeling, huiselijk geweld, dat zijn volgens jou geen strafbare zaken.
Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.
Natuurlijk is dat wel interessant. Als je weet dat het niet strafbaar is, hoef je namelijk geen aangifte te doen.Croga schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:28:
[...]
Het is helemaal niet interessant of dat volgens ons strafbare zaken zijn.
Cunning linguist.
Ik zou hoe dan ook aangifte doen. Wellicht dat het nu niet tot vervolgstappen leidt, maar een ‘’dossier’’ opbouwen is wel erg handig.Bart ® schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:55:
[...]
Natuurlijk is dat wel interessant. Als je weet dat het niet strafbaar is, hoef je namelijk geen aangifte te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Chrosser op 04-08-2019 09:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 04-08-2019 10:11 ]
Eén woord: Politie. Bouw een dossier op. Doe dat ook zelf (bewaar alles, schrijf alles op, want anders weet je over een jaar niet meer wat er nu eigenlijk in welke volgorde voorviel). Dus meld fysieke en emotionele mishandeling. Meld chantage en zorg dat ze van die filmpjes weten.Fietsbel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:25:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Probleem met N.arcisten is dat die zich altijd en overal uit weten te praten.Honesty schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:37:
[...]
Dit en dat de filmpjes hoe naar ook nooit stand houden bij de rechter als zij de omstandigheden kan duiden van de filmpjes. Voor de rest veel succes, en zelfs de beste narcist lult zich ooit vast.
[ Voor 34% gewijzigd door Roos79 op 04-08-2019 12:33 . Reden: Even wat achter mo gezet ]
Volgens wie is hij een narcist? Dat is nogal een ernstige aantijging, en het is beschadigend als de kinderen via via te horen krijgen dat vader een ernstige psychiatrische indicatie heeft terwijl zijn gedrag misschien een copingsmechanisme was in deze relatie en niks met narcisme van doen heeft.Roos79 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Probleem met N.arcisten is dat die zich altijd en overal uit weten te praten.
[mo]
Het zou niet de eerste keer zijn dat oudere kinderen die mogen “kiezen” toch de verkeerde keuze maken. Soms omdat ze nog maar met 1 ouder contact hebben en daardoor maar 1 kant van het verhaal zien. Soms omdat ze niet voor hun eigen belang kiezen maar zich verantwoordelijk voelen voor hun ouders. En dan komen die kinderen er soms zelf het slechtste uit.Roos79 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Members only:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Maar, even advocaat van de duivel; moeders is zelf batshit crazy, drijft man des huizes tot waanzin, en hangt het slachtoffer uit wanneer man des huizes bewijsmateriaal wil verzamelen onder het motto ABR (always be recording)? Of het is echt een domme kerel die het niet snapt, of moeders is een ster in manipulatie. Vergis je niet, it takes two to tango in dergelijke huishoudens. Is vaders echt gediagnosticeerd met narcisme, of heeft zij dat er van gemaakt?RADW schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:07:
Het filmen van een moeder die bang gemaakt wordt en dan huilend in een hoekje zit zal zeker niet in het voordeel van de vader zijn! Dat gezegd hebbende zal de familierechter doet daar niet zoveel mee doen. De rechter zet het belang van het kind zoveel mogelijk voorop (Ik zal niet ingaan op het scheve gelijkwaardige ouderschap voor vaders...).
Ruzies en fimpjes geven vooral blijk aan het niet overweg kunnen van de ouders onderling. Dat is - helaas - best gangbaar bij het stoppen van een relatie. En de rechter zal hier niet zoveel op ingaan. De rechter kijkt meer naar de veiligheid en de opgroeimogelijkheden van het kind.
Voor de vriendin is mijn persoonlijke advies: "Choose your battles" Een paar foto's niet krijgen of een filmpje proberen te voorkomen kost een hele hoop frustratie en energie. Het zorgt er ook voor dat er nieuwe battles zullen ontstaan. Gebruik je energie om positieve dingen te doen met je kinderen, nieuwe herinneringen opbouwen met leuke foto's. Het strijden met je ex levert heel veel gedoe op ten koste van de leuke dingen die je kunt doen.
Mijn advies is gebaseerd op eigen ervaringen en een tijd lang mijn eigen advies niet volgen.... ;-)
Misschien is het volgende hard, maar mediation is niet de aangewezen weg hiervoor. Op geen enkele wijze, onder geen enkele voorwaarde.Fietsbel schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:25:
Members only:
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Anoniem: 632581
Ik ken het achterliggende verhaal niet, en de personen ook niet. Elke situatie is enorm verschillend. Maar ook op basis van jouw casus zou mijn advies voor de 'batshit crazy' moeder hetzelfde zijn: Focus op positieve dingen en herinneringen en vermijd de battles (maar laat de kaas niet van je brood eten..). Op lange termijn levert dat veel meer op (en op korte termijn voelt het het tegenstrijdig, toch volhouden)FlowSnake schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Maar, even advocaat van de duivel; moeders is zelf batshit crazy, drijft man des huizes tot waanzin, en hangt het slachtoffer uit wanneer man des huizes bewijsmateriaal wil verzamelen onder het motto ABR (always be recording)? Of het is echt een domme kerel die het niet snapt, of moeders is een ster in manipulatie. Vergis je niet, it takes two to tango in dergelijke huishoudens. Is vaders echt gediagnosticeerd met narcisme, of heeft zij dat er van gemaakt?
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met hen?
Niet dat ik het hele verhaal in twijfel wil trekken, maar pas echt op. Desalniettemin, aangifte moet ze doen. Juridisch loket of wat dan ook gaat hier niets aan veranderen. Daarnaast, ABR (always be recording), ook voor haar. Als haar grootste issues nu wat foto's zijn, dan maak ik me toch zorgen om hetgeen ik hierboven al meldde, dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje, het hele videoverhaal slaat ook niet echt ergens op.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Dit dus. Een verhaal heeft altijd twee kanten.FlowSnake schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Maar, even advocaat van de duivel; moeders is zelf batshit crazy, drijft man des huizes tot waanzin, en hangt het slachtoffer uit wanneer man des huizes bewijsmateriaal wil verzamelen onder het motto ABR (always be recording)? Of het is echt een domme kerel die het niet snapt, of moeders is een ster in manipulatie. Vergis je niet, it takes two to tango in dergelijke huishoudens. Is vaders echt gediagnosticeerd met narcisme, of heeft zij dat er van gemaakt?
Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met hen?
Niet dat ik het hele verhaal in twijfel wil trekken, maar pas echt op. Desalniettemin, aangifte moet ze doen. Juridisch loket of wat dan ook gaat hier niets aan veranderen. Daarnaast, ABR (always be recording), ook voor haar. Als haar grootste issues nu wat foto's zijn, dan maak ik me toch zorgen om hetgeen ik hierboven al meldde, dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje, het hele videoverhaal slaat ook niet echt ergens op.
Anoniem: 632581
39
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq