Toon posts:

[Ubuntu] Mount en bind van externe USB disk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mbootsman
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-11 09:40
Ik heb een externe USB disk waarvan ik een paar directories wil mappen binnen m'n home dir.
Als de USB disk aangesloten is gaat dit prima:
# data disk
UUID=xxxxxxxxxx /media/data ext4 nofail, defaults 0 2

# mount binds
/media/data/vagrant/vagrant-local /home/marcel/vagrant-local none bind
/media/data/vagrant/.vagrant.d /home/marcel/.vagrant.d none bind
/media/data/vagrant/virtualbox-vms /home/marcel/virtualbox-vms none bind

Maar, als de disk niet aangesloten is blijft het opstarten hangen met de melding:
... dependency failed for /media/data

Ik snap de melding wel, want het mountpoint is niet beschikbaar.

Hoe zorg ik ervoor dat die 3 binds overgeslagen worden als de disk niet aangesloten is?

Beste antwoord (via mbootsman op 05-08-2019 10:55)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:22

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Waarom wil je per sé er bind mounts van maken? Gebruik gewoon symlinks, ben je van al het gedoe af. Die twee programma's, Vagrant en VirtualBox, volgen die links gewoon. En in het geval van VirtualBox kan je zelfs opgeven waar je VMs opgeslagen moeten worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Waarom wil je per sé er bind mounts van maken? Gebruik gewoon symlinks, ben je van al het gedoe af. Die twee programma's, Vagrant en VirtualBox, volgen die links gewoon. En in het geval van VirtualBox kan je zelfs opgeven waar je VMs opgeslagen moeten worden.

• mbootsman
Ja, dat klinkt een stuk beter. Ik ga het testen, en rapporteer zsm terug :)

• mbootsman
Dit werkt inderdaad een stuk beter.
Op twee machines getest en zo hoef ik niks meer te syncen.

Bedankt voor de tip @Hero of Time

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Had je naast de mappen die je in de TS noemt, ook gedacht aan de .VirtualBox map waar de VM en disk registratie wordt bijgehouden? Zou zonde zijn als je opeens de melding krijgt dat een VM niet gevonden kan worden om te starten. ;)

• mbootsman
Yup :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee