Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

check voor eerste game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hier is mijn voorlopige onderdelenlijst voor mijn eerste game pc + monitor
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 81,99€ 81,99
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Ti Windforce OC 6G€ 299,-€ 299,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR600 (without ODD)€ 65,02€ 65,02
1MonitorenAOC G2590PX Rood, Zwart€ 219,-€ 219,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 86,33€ 86,33
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 69,95€ 69,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.094,19

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze pc vooral gebruiken voor games als Assassin's creed, Tomb raider, Cities Skylines, Jedi Fallen order wanneer die uitkomt, en CSGO.

Wat mag het systeem gaan kosten?
de PC zelf het liefst niet meer dan €1000. Ik ben van plan het systeem in elkaar te laten zetten door azerty dus dit is inclusief assemblage

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet veel opslagruimte nodig te hebben aangezien ik niet veel games tegelijk speel en deze ook deïnstalleer wanneer ik er klaar mee ben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil eigenlijk het liefst een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding. Grootte van de case bijvoorbeeld maakt me niet zoveel uit.

Ga je overklokken?
Denk het niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is de eerste keer dat ik een pc maak en ik weet dus niet zoveel af van welke onderdelen ik moet kiezen. Ik heb niet echt een vast budget maar wil vooral zoals eerder gezegd een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou het graag horen als er verbeteringen mogelijk zijn in mijn eerste versie, dan bedoel ik dus bijvoorbeeld of ik bij bepaalde onderdelen goedkoper uit kan zijn of dat het juist slim is om een beetje meer besteden voor een beter onderdeel.
.

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC€ 235,99€ 235,99
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR600 (without ODD)€ 65,02€ 65,02
1MonitorenAOC G2590PX Rood, Zwart€ 219,-€ 219,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK€ 72,-€ 72,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 51,90€ 51,90
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 49,77€ 49,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,58

Hiermee zit je al wat dichter bij de 1000 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je antwoord! Als je het niet erg vindt heb ik nog wat vragen over bepaalde onderdelen

over de videokaart: Is de 1660 beter qua prijs/kwaliteit verhouding? Ik vind het namelijk niet erg om wat meer te besteden als het de performance waard is. Ik koos daarnaast ook eerst voor de TI versie omdat ik dacht dat die wat langer meeging.

over het moederbord: Ik las op enkele plekken dat dat moederbord problemen oplevert met de ryzen 3000 series, is daar een oplossing voor of klopt het überhaupt wel?

over de voeding: ik heb [hier](https://www.gpucheck.com/...1660-ti/amd-ryzen-5-3600/) gezien dat een 500w power supply wordt aangeraden, is dat expres overschat?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:40:

over de videokaart: Is de 1660 beter qua prijs/kwaliteit verhouding?
Ja die is net wat beter.
Ik vind het namelijk niet erg om wat meer te besteden als het de performance waard is. Ik koos daarnaast ook eerst voor de TI versie omdat ik dacht dat die wat langer meeging.
Nee als de GTX 1660 te traag wordt dan wordt je niks blijer van een GTX 1660 Ti, het verschil is maar heel klein, amper merkbaar.
over het moederbord: Ik las op enkele plekken dat dat moederbord problemen oplevert met de ryzen 3000 series, is daar een oplossing voor of klopt het überhaupt wel?
Dat geld voor alle wel, Agesa code van AMD, waar de firmware (BIOS) op gebaseerd is, is nog niet perfect. Maar het is niet waarschijnlijk dat je er last van hebt. Zijn sowieso kleine probleempjes en als je een update over enkele maanden doet, zijn de problemen er ook wel uit.
over de voeding: ik heb [hier](https://www.gpucheck.com/...1660-ti/amd-ryzen-5-3600/) gezien dat een 500w power supply wordt aangeraden, is dat expres overschat?
Die hele site is onzin. Dat is zo'n typische site welke er heel veel van zijn, die mensen op het verkeerde been zet.

Verbruik onder gaming van deze PC is 200W en maximaal verbruik is 250W. De voeding is eerder overdreven dan krap dus. Zijn echter geen fatsoenlijke voedingen onder de 400W.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic