Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
En ja, 1400 is VEEL watmer dan 1100.
In beide gevallen 5 graden verschil gokken? Dan kom je aardig op die 10 graden uiteindelijk verschil uit.
Oja, je hebt vast al gemerkt dat het de afgelopen dagen in Nederland 26 tot 30 gradfen was...??
Ik denk dat het wel goed zit dan
Moet nog wennen aan die tempmeter.......
Bedankt
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
He ja shitOp zondag 29 juli 2001 00:19 schreef Hooi het volgende:
Wat was dan eerst de watertemp?
En ja, 1400 is VEEL watmer dan 1100.
Oja, je hebt vast al gemerkt dat het de afgelopen dagen in Nederland 26 tot 30 gradfen was...??
Vet ! en dan lekker kilowatts trekken met die bak LOLOp zondag 29 juli 2001 00:27 schreef happy3736 het volgende:
peltier d'r onder
mag je wel een zwembad aanvoeren hier
me radiator is van een aprillia
Ik trok me blaster live 5.1 eruit en de temp daalde tot 30 graden
Pakt die blaster nu zoveel pci bus utilization ? ( zeg ik het goed
[/edit]
Rekenfoutje...
[edit]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Had je soms de hele tijd een Internet radio o.i.d. meelopen, zoals b.v. Spinner ??
Verwijderd
Da's onzin, procentueel geven terratec's net zoveel problemen.Op zondag 29 juli 2001 17:39 schreef Merely het volgende:
Ik blijf me toch elke keer verbazen over het feit dat bij hardwareproblemen er toch ongeveer bij 60% er een soundblaster in het systeem zit! Toeval?Ik ga toch maar eens kijken naar een Terratec..
[/edit]
Rekenfoutje...
[edit]
T 'is gewoon zo dat bijna iedereen een SBLive koopt, dus is de kans dat iemand met een probleem ook een SBLive heeft tamelijk groot ..
Verwijderd
Dat valt vies tegen, bijna iedereen die ik persoonlijk ken met een SB Live heeft er problemen mee of mee gehad.Op zondag 29 juli 2001 17:45 schreef Hooi het volgende:
[..]
Da's onzin, procentueel geven terratec's net zoveel problemen.
T 'is gewoon zo dat bijna iedereen een SBLive koopt, dus is de kans dat iemand met een probleem ook een SBLive heeft tamelijk groot ..
Ik had het zelf ook en mijn Terratec bevalt echt veel beter.
Verwijderd
ik ken persoonlijk alleen mensen met geluidskaart problemen die NIEt een SBLive hebben.
Andersom,
heeft geen van de SBLive bezitters die ik ken problemen met die kaart.
Hou d'r wel rekening mee, dat de beruchte 686B Via bug een chipset bug is. Is er niet bij de KT133, wel bij de KT133A, en is wat Abit betreft met een aangepaste BIOS en een nieuwe mobo revisie aangepakt.
Heeft dus lekker helemaal nax van doen met Creative ...
Het is echt waar ,ik trok de kaart eruit en boote eens een keer opOp zondag 29 juli 2001 17:42 schreef Hooi het volgende:
Dat is best wel gek. Een SBLive heeft normaal toch echt niets met de temperatuur te maken..
Had je soms de hele tijd een Internet radio o.i.d. meelopen, zoals b.v. Spinner ??
Wat zag ik ! de temp was 6 graden minder als met de kaart
Dus ik heb de interne audio eens geprobeerd , de temperatuur bleef laag .
Ik geloofde het ook niet dus propte de live nog een keer in een gleuf ,en wat denk je !
weer 6 graden warmer
Oh ja ik kon met moeite de 1400 nog niet halen ,nu zit ik er dik overheem met me 13*112
RARA
dat lijk me echt sterkOp zondag 29 juli 2001 20:41 schreef Eman het volgende:
Misschien dat je airflow wat veranderd is door die Live! er uit te halen?
Na het instaleren van de driver gebeurd "het"
Zonder drivers is er niks aan de hand
volgens mij klopt jouw thermometertje niet makker. Het is niet de chipset die zo heet word, maar volgens mij je proc, de chipset kan je nl niet zien (wel de PSU en de proc, de 22C is je binnentemp, 27C je psu en de 37C je proc.)Op zondag 29 juli 2001 20:33 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Het is echt waar ,ik trok de kaart eruit en boote eens een keer op
Ik geloofde het ook niet dus propte de live nog een keer in een gleuf ,en wat denk je !
weer 6 graden warmer
Oh ja ik kon met moeite de 1400 nog niet halen ,nu zit ik er dik overheem met me 13*112
RARA
[afbeelding]
dit is logisch natuurlijk, als je nl je winamp gebruikt, dan hoeft je sb live weinig rekenwerk enzo te verrichten. Winamp draait voor 80% op je processor, die je het beste gekoelt hebt en waar dus weinig warmte bij komt.Op zondag 29 juli 2001 20:33 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat lijk me sterk ,zodra ik me pomp uitzet knalt die 27 omhoog naar 67 en dan is het klaar met klara.Op zondag 29 juli 2001 20:47 schreef epsilon het volgende:
[..]
volgens mij klopt jouw thermometertje niet makker. Het is niet de chipset die zo heet word, maar volgens mij je proc, de chipset kan je nl niet zien (wel de PSU en de proc, de 22C is je binnentemp, 27C je psu en de 37C je proc.)
Nu jij
volgens mij wil iemand hier zijn winampskin showenOp zondag 29 juli 2001 20:33 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Het is echt waar ,ik trok de kaart eruit en boote eens een keer op
weer 6 graden warmer
RARA
[afbeelding]
This too shall pass
Ja leuk he er wou er eentje weten wat ik aan audio draaiOp zondag 29 juli 2001 20:50 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
volgens mij wil iemand hier zijn winampskin showen
Nou hier was hij dan
En nu ik :
ik ga nou je eigen uitspraken tegen je gebruiken.
1. Je temp van je blok is 12 graden hoger dan van je CPU zei je. En je case-temp is 22 graden, hoe krijg je je blok dan in godsnaam onder te kamertemeratuur?? (als je een radiator gebruikt natuurlijk en niet zomaar uit de kraan water tapt).
2. Je proc temp was idle 39 graden, en hij is 6 graden naar beneden gegaan doordat je je SB-live eruit hebt gehaalt. en 39-6=33 en geen 27 graden.
Daarom denk ik dat jouw sensors bij MBM verkeerd zijn ingestelt.
Ik heb gesproken, maar begrijp me niet verkeerd, ik wil je alleen maar helpen. En probeer fouten te vinden in jouw redeneren en zo je probleem op te lossen.
Op dit moment liggen er 2 hele dikke elementen in me aquarium
Die temperaturen kloppen gewoon ,dat ze niet overeenkomen met de post van gister en vanmiddag ken ik ook niks aan doen .
Thats the way it is en niet anders
Ga er maar vanuit ,als ik NU die kaart erin stop is de temperatuur 33 a 34 graden
Greetz
wat moet ik nog meer doen als bewijzen ?
Acer 1501 : P4 bak
daar ben ik het volkomen mee eensOp zondag 29 juli 2001 21:26 schreef demisoft het volgende:
ik heb ook waterkoeling en een live. mijn TB 1333@1600 wordt met waterkoeling ongeveer 52 c en het water is toch echt niet veel hoger als een graad of 25. Dus iets klopt er niet. Het is wachten tot de athlon 4 met interne temp sensor dan weten we pas echt wat de temperaturen zijn.
Ik weet niet hoe het bij Asus en Abit zit ,maar onder me cpu zit het lipje tegen de core gedrukt
klopt.. ook .. werkt dus niet goed.. reken op een afwijking van 20-30'C bij conventionele koeling.. alleen tjah, weet niet hoe dat met waterkoeling zit.. socket zal wel warmer worden door minder airflow, dus dan ist verschil kleiner.. ms +10'C ofzo?Op zondag 29 juli 2001 21:29 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
daar ben ik het volkomen mee eens
Ik weet niet hoe het bij Asus en Abit zit ,maar onder me cpu zit het lipje tegen de core gedrukt
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Verwijderd
1733 MHz, 2.00Vcore, geen peltier, swiftech radiator.
normaal 38°C stressed (33 idle)
met dit weer 41C stressed
JC
Waar kijk ik naar?Op zondag 29 juli 2001 21:14 schreef Speedy-J het volgende:
ik ken die temperaturen wel verklaren
Op dit moment liggen er 2 hele dikke elementen in me aquarium
Die temperaturen kloppen gewoon ,dat ze niet overeenkomen met de post van gister en vanmiddag ken ik ook niks aan doen .
Thats the way it is en niet anders
Ga er maar vanuit ,als ik NU die kaart erin stop is de temperatuur 33 a 34 graden
Greetz
wat moet ik nog meer doen als bewijzen ?
[afbeelding]
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Jij ke beter niet reageren oke ?Op maandag 30 juli 2001 00:52 schreef Cloontje het volgende:
[..]
Waar kijk ik naar?
dan de andere,of is het weer een beetje te gek ?