Harmony Elite i.c.m. Ziggo Next box proobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 09:51
Heb sinds kort een Harmony Elite als opvolger van mijn Harmony One. Alle apparaten doen het naar behoren echter mijn Ziggo Next Box krijg ik niet werkend. Op het moment ik de activiteit TV-Kijken start gaat de TV en de Next aan. Vervolgens kan ik met de afstandsbediening of de Android app niets met de Next. Ik heb voor nu de originele Next afstandbediening er naast gepakt om te kunnen wisselen van zender of om de TV gids te kunnen bekijken (doet het allemaal niet met de Elite)

Ik heb de Ziggo Next ingesteld als Arris DCX960 of Ziggo Mediabox Next, maakt geen verschil. Beiden gaat de Next aan en daarna niets meer.

Is er iemand met de tip om ook de Next werkend te krijgen met de Elite / Hub combinatie? Mijn Denon receiver en Nvidia Shield TV doen het prima en snap niet wat hier verkeerd gaat :?

Beste antwoord (via bluecupra op 04-08-2019 11:35)

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:51
Je harmony kan alleen rf met de hub. Apparaten bedient hij altijd via ir (al dan niet via de hub)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Het werkt bij mij prima met de Arris instelling op de Elite, je moet natuurlijk wel zorgen dat het IR signaal vanaf de hub bij de Next terechtkomt. Wellicht gaat het daar fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Archie_T schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:20:
Het werkt bij mij prima met de Arris instelling op de Elite, je moet natuurlijk wel zorgen dat het IR signaal vanaf de hub bij de Next terechtkomt. Wellicht gaat het daar fout?
Bedankt voor deze reactie echter zou dit ook moeten werken met RF, toch? De standaard meegeleverde AB doet het ook en dacht dat deze ook RF gebruikt ipv IR? De Next box gaat aan en daarna doet die niets met de Logitech. Als ik dan de meegeleverde AB pak kan ik deze wel volledig bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Zover ik weet is het IR. Ik zou het gewoon proberen met IR, wellicht is het aan/ uit signaal iets sterker.
<edit>
Wellicht aan door CEC?
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Archie_T op 03-08-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Gewoon instellen als UPC mediabox.
Dat werkt prima met mijn Harmony One(met ir)

Met rf zou je kunnen proberen hem als Horizon in te stellen.
Mediabox Next gebruikt hetzelfde protocol als de Horizon.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Archie_T schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:11:
Zover ik weet is het IR. Ik zou het gewoon proberen met IR, wellicht is het aan/ uit signaal iets sterker.
<edit>
Wellicht aan door CEC?
</edit>
Ik heb vanwege het gebruik van de Logitech op alle apparaten CEC uitstaan. Dus dat is het helaas ook niet. Wat ik gevonden heb moet de Next ook bediend kunnen worden met RF. De originele afstandsbediening doet het tenslotte ook zonder dat er een IR blaster in het kastje van de Next staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 12:11
Ik heb dezelfde combinatie en het werkt prima. Je moet wel kiezen voor de next mediabox als je deze toevoegd (er is speciaal een extra apparaat toegevoegd door Logitech)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
Goed. Ik heb het even getest. Misschien klopt mijn Harmony dan niet maar als ik mijn hand voor de rechterkant van de Mediabox houd doet de Harmony het niet. Haal ik m’n hand weg doet ie het wel. Ik wil mijzelf geen expert noemen maar bij mij is het volgens mij dus wel IR.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:51
Je harmony kan alleen rf met de hub. Apparaten bedient hij altijd via ir (al dan niet via de hub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
@Logic Lion Dit is inderdaad het probleem zie ik. Ik heb de Next verplaatst naar het kastje waar mijn receiver in staat en waar een IR blaster in zit. Hierna kan ik de Next wel bedienen.

Is niet erg duidelijk vermeld dat de communicatie tussen AB en Hub alleen over RF gaat. Je zou verwachten dat naast IR, Bluetooth de AB ook direct met RF zou moeten kunnen communiceren. Blij dat het werkt en nogmaals dank

@Archie_T , jij uiteraard ook bedankt voor je test acties en input _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door bluecupra op 04-08-2019 11:36 ]

Pagina: 1