Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af hoe realistisch het is om verder door te groeien met MBO-4 plus aanvullende certificaten / cursussen.
Hiermee bedoel ik naar een baan waar je systemen mag bedenken en opzetten bij bedrijven met 250+ medewerkers.

Momenteel ben ik 30 jaar en ben ik werkzaam als werkplekbeheerder, ik heb in het verleden ook als servicedesk en installateur (servers. netwerkcomponenten) gewerkt.

De volgende certificaten heb ik behaald

- MCSA Windows 10
- MCSA Office 365
- Server 2016 70-740
- LPIC 1/2
- CCNA vanuit mijn MBO4 opleiding
- ITIL foundations

Als ik zelf rondkijk op website als ICT-er gezocht kom ik amper systeembeheer of goede MBO vacatures tegen, veel is servicedesk of telecom engineer/support. (ik zit niet in de randstad)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:21
Misschien hbo halen in deeltijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Waar zit je dan wel? De certificaten die je hebt zijn wel goed. CCNA die je op school krijgt is geen officiële CCNA, maar school certificaten. Heb je echt LPIC-2? Dan misschien eens zoeken naar een Linux toko.

Ik werk als systeembeheerder met hbo bij bij een bedrijf met 3k fte. Ik heb wel twee collega's die mbo hebben gedaan, dus dat kan prima. Wel moet je ergens kunnen doorgroeien. Alleen ergens binnen komen is lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Zenix schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:24:
Waar zit je dan wel? De certificaten die je hebt zijn wel goed. CCNA die je op school krijgt is geen officiële CCNA, maar school certificaten.
Dit kan ik beamen, op het mbo kregen we CCNA discovery en op het hbo CCNA exploration.

Nu start ik in september bij mijn eerste baan en ga ik voor CCNA routing and switching (het "echte" certificaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou als ik jou was eens meer gaan verdiepen in Ops in cloudsysteem.

Azure zou dan het beste bij je certificaten passen.

Ik doel dan niet alleen op de VM’s mogelijkheden maar vooral op de kant-en-klare outofthebox oplossingen binnen Azure.

Maar misschien bedoel je dit niet met beheer.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

Het hangt er vanaf wat je bedoelt met bedenken en opzetten.
Met mbo en je huidige cv zal je waarschijnlijk niet een architect-functie weten te bemachtigen in de komende 5 jaar, maar het bedenken en opzetten zoals een systeembeheerder, applicatiebeheerder of cloud engineer doet kan wel binnen bereik zijn.

De uitdaging zal erin zitten dat je op vacatures moet reageren waar men de wens uit voor iemand met hbo of hbo+, en moeten aantonen middels je cv en motivatiebrief dat je het overwegen waard bent.

Misschien de meest makkelijke weg hiernaartoe is het behalen van cloud certificering zoals de AWS Associate Solution Architect, Azure Solutions Architect Expert of een DevOps/SysOps variant ervan.
Verder kan het enorm helpen door een portfolio middels GitHub op te zetten met eigen projectjes met bijv. Infrastructure as Code.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:43
drooger schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:50:
De uitdaging zal erin zitten dat je op vacatures moet reageren waar men de wens uit voor iemand met hbo of hbo+, en moeten aantonen middels je cv en motivatiebrief dat je het overwegen waard bent.
Mja, als er een groot aantal sollicitanten is dan is de eerste selectie ook gewoon puur op opleiding, vervolgens werkervaring en pas als laatst worden de brieven doorgelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Deze vraag stel ik niet met het oogmerk dit topic te kapen, maar meer om de discussie vanaf een andere kant te bekijken:
Wat is er nodig voordat een werkgever jou zou toevertrouwen op "die functie hoger". Als je alleen maar werkplekbeheer hebt gedaan, hoe kom je in aanmerking om (bij je huidige of bij een nieuwe werkgever) naar een hogere functie te stromen?
Want het is niet heel verassend om te bedenken dat alles wat je als systeembeheerder moet doen, je veelal nog niet als werkplekbeheerder ervaring in hebt opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Voor systeembeheer zal je die nog willen aanvullen met 70-741 & 70-742 zodat je de MCSA titel binnen hebt.
Heb je 70-740 met zelfstudie behaald? Of met klassikale training?

Ik zou kijken of je het via je (toekomstige?) werkgever kunt doen. Liefst zonder studieovereenkomst natuurlijk, want een klassikale training is een dure aangelegenheid. Als je het met zelfstudie kunt dan ben je met 2 boeken en 2 examens klaar, dat kost je wellicht ~€400.

Azure is ook een goede inderdaad

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09 14:05
Welke regio woon je? Kan me moeilijk voorstellen dat dit niet mogelijk is binnen de randstad wanneer je de juiste interesse toont.

Heb bij ons op de beheer afdeling al meerdere mensen voorbij zien komen en intern gecoached zien worden naar een top beheer functie.
Al zal je wel moete beginnen als support engineer op server niveau. Om vervolgens echt een 3de lijn functie te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 23:54

Sweatleek

404: Member Not Found

Je zoekt dan geen beheer functie maar een system articture. Ik wil deze kant ook op gaan volgens de docent was netwerk en mediabeheer met 3 jaar met keuzen deel cloud engeneer (mbo nv4*) de beste weg daarnaast heeft Wendel van lvl 1 techs er een video in het klijn over gemaakt.

https://www.google.com/ur...Vaw13KdmpSoNpD7ODWgKKEuos

* Maar denk dat die opleiding iets te laag\duble op is voor je ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sweatleek op 05-08-2019 14:36 ]

confused reality

Pagina: 1