Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03 13:52
Er lijkt een hardwareprobleem te zijn omdat mijn pc random spontaan reboot zonder blue screen. OS is Windows 10 x64 en na een volledige nieuwe schone installatie van alleen windows 10 x64 zonder dat ik er uberhaupt wat heb gedaan met het OS na installatie heb ik het gelijk weer. Voor installatie heb ik de nieuwste ISO gedownload en vanaf een USB stick geinstalleerd.

Hardware: Asus ROG Strix Gamin X99 met i7-5820k en Corsair Ballistix Sport DDR4 2400MHz reepjes (2 stuks van 16GB per stuk). GPU is Palit GeForce GTX 1050 Ti KalmX. Ik heb niks overgeclockt. Systeem heeft altijd prima gedraaid.

Ik heb een ander moederbord gekocht voor de kast waar de Asus ROG Strix Gamin X99 in zit. Dit moederbord is overgezet in een nieuwe behuizing (zonder CPU en CPU cooler los te maken). Het probleem is sinds de hardware overgeplaatst is. Ik heb memtest een flinke tijd laten draaien en dan lijkt alles ok. De voeding is niet mee overgezet en er hangt nu een andere voeding (Antec TP-750) aan.

Volgens mij zou het prima een voedingsprobleem kunnen zijn. Echter, als ik met het systeem Ubuntu boot vanaf USB blijft het uren stabiel draaien. Ook memtest loopt uren zonder enig merkbaar probleem. Als windows is opgestart kan het zomaar dat het systeem spontaan reboot binnen 10 minuten terwijl op dat moment er niet/nauwelijks load is: alleen een browser open zonder veel graphics / video.

SSD en HDD zijn ook niet overgezet, maar ik kan me niet voorstellen dat die een spontane reboot zonder blue screen kunnen geven.

Op de gok een andere voeding kopen gaat me wat ver en ik heb niet zo'n zin die andere voeding helemaal uit te bouwen om te testen.

Wie heeft nog andere ideeen?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@nielsgeode Wat staat er in de Windows Event-logs ten tijden van de reboot?

Heb je de drivers en BIOS (UEFI) firmware al bijgewerkt met alle versies van de site van de fabrikanten?

En natuurlijk: Heb je al eens met de minimale set aan hardware getest? Dus zoveel mogelijk RAM eruit, zo min mogelijk disks, zo min mogelijk videokaarten, etc.

[Voor 31% gewijzigd door Room42 op 03-08-2019 19:34]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:40
Zit de koeler nog goed vast?
En gaat deze ook aan?

[Voor 29% gewijzigd door cable-one op 03-08-2019 19:46]

• nielsgeode
cable-one schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:45:
Zit de koeler nog goed vast?
En gaat deze ook aan?
Die zit prima vast en gaat goed aan. Bovendien lijkt het rebooten ook niet op momenten dat er veel CPU load is. Het kan prima dat de CPU eerst 100% bezig is en dat na 3 minuten idle zonder dat er wat open staat (behalve windows & bijbehorende achtergrondprocessen) het systeem spontaan reboot. Koeler is een Noctua NH-D15S. Dat is ook echt meer dan zat voor idle / weinig load. Ook als ik de fan van dat ding op continue 100% instel blijft het.

@Room42UEFI is laatste versie. Windows event logs had ik nog niet bekeken. Ik heb de Palit GTX 1050 Ti vervangen voor een oude Radeon HD 5450 die ik nog had liggen en sinds die vervangen geen crashes meer gehad. Ik heb een oude systeemimage van mijn 'volwaardige' installatie (dus ook office, adobe software, etc.) teruggezet en ook dat draait op moment van schrijven nog zonder reboots. We gaan het zien.

Qua minimale hardware: het is redelijk minimaal, niet extreem minimaal. Complete config bestaat nu uit: moederbord, 2 reepjes ram, 1 ssd, 1 hdd, 1 videokaart. Meer niet.

Is het niet héél vreemd dat de videokaart de oorzaak is en dat je dit alleen onder windows merkt terwijl Ubuntu gewoon vrolijk doordraait? |:(

Edit: het lijkt toch echt de videokaart te zijn. Als ik steeds als de Palit GTX 1050 Ti erin zit heb ik complete vastlopers en spontane reboots en als ik een oude Radeon HD 5450 in het systeem heb loopt alles prima. Ding is 2 jaar en 1 maand oud :( Waarschijnlijk kan ik het schudden met garantie of niet?

Eventviewer zegt o.a.:

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The NVIDIA Display Container LS service terminated unexpectedly. It has done this 2 time(s). The following corrective action will be taken in 5000 milliseconds: Restart the service.

[Voor 57% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 10:44]

• jeroen606
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-03 21:01
Heb je het probleem ook met het aansluiten van je oude voeding?

Zelf poosje terug ook akkefietje gehad met een nieuwe voeding die niet lekker met m'n GTX970 draaide. Met oude voeding niets aan de hand, maar de (in mijn geval) Seasonic focus plus vond dat niet zo leuk.

[Voor 0% gewijzigd door jeroen606 op 04-08-2019 11:14. Reden: typfoutje]

• nielsgeode
jeroen606 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 11:13:
Heb je het probleem ook met het aansluiten van je oude voeding?

Zelf poosje terug ook akkefietje gehad met een nieuwe voeding die niet lekker met m'n GTX970 draaide. Met oude voeding niets aan de hand, maar de (in mijn geval) Seasonic focus plus vond dat niet zo'n leuk.
De voeding die ik altijd gebruik is een Seasonic 750W. Ik wil van 1 naar 2 systemen. Het systeem met de Seasonic draait nu niet omdat de CPU koeler wel besteld maar nog niet binnen is. Voor het 2e systeem gebruik ik moederbord + cpu + cpu koeler + 1050 Ti + Antec 750W voeding die ik nog had liggen. Dit systeem draait prima met een Radeon HD5450. De Seasonic voeding zit ingebouwd in de andere behuizing en laat ik daar lekker zitten omdat ik het teveel gedoe vind kabels te wisselen. Als de CPU koeler binnen is kan ik natuurlijk nog de Palit 1050 Ti testen in het andere systeem.

Edit: Op youtube zag ik een filmpje van iemand die ook problemen had met z'n GPU en bij hem bleek het te helpen om een andere versie van de ROM te flashen. Ik vond deze link en vraag me af of dit de moeite van het proberen waard is als niks anders helpt en ik geen garantie krijg. Of is die ROM zo specifiek dat die sowieso niet gaat werken met mijn kaart (die net even anders is)?

[Voor 18% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 11:28]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@nielsgeode Je mag op zich ervan uitgaan dat je videokaart langer dan 2 jaar meegaat maar je zult dan moeten gaan vechten voor je recht. Op zich is het geld van zo'n videokaart dat wel waard. Ik weet niet hoe lang je al met dit probleem bezig bent, maar dat is natuurlijk al wel een argument: Het heeft me meer dan een maand gekost om erachter te komen dat het de videokaart is, vandaar dat je nu te laat bent.

Lastig probleem maar ik zou het zeker op garantie gooien.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb je al geprobeerd dezelfde versie drivers voor de videokaart te installeren als in je oude configuratie? Als het in een ander besturingssysteem niet optreedt lijkt me het zeer waarschijnlijk een driverprobleem.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 17:01
Voor dat je gaat flashen zou ik toch nog met de andere voeding eerst proberen @nielsgeode

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2019 12:35]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• nielsgeode
synoniem schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:28:
Heb je al geprobeerd dezelfde versie drivers voor de videokaart te installeren als in je oude configuratie? Als het in een ander besturingssysteem niet optreedt lijkt me het zeer waarschijnlijk een driverprobleem.
Die versie lijkt niet meer te downloaden. Ik heb wel een oude systeemimage teruggezet, en dan lijkt het ook niet goed. Mogelijk update windows automatisch? Misschien moet ik dat nog eens opnieuw doen (een oude versie) en dan zonder netwerk opstarten zodat ie niet kán updaten.

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:35:
Voor dat je gaat flashen zou ik toch nog met de andere voeding eerst proberen @nielsgeode
Njah, sowieso. Eigenlijk probeer ik de kaart in een compleet ander systeem met andere voeding, andere cpu, ander moederbord. Werkt ook :) In ieder geval heb ik met de PSU waar ik met de 1050 Ti de problemen wel heb dit niet met de Radeon HD 5450. Dat suggereert dat de voeding ok is.

Ik heb wel zo'n $10 chinese PSU tester (jaren oud), maar die gaat kleine problemen in de voeding echt niet vinden. Bestaat er eigenlijk testhardware waarmee je een voeding echt grondig kan testen? Een soort memtest voor voedingen.

[Voor 19% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 12:38]

• Mel33
Nee dat suggereert dat de combie werkt, over de kaart kan het nog niets zeggen tenzij je de voedingen hebt getest met de zelfde setup

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:39:
Nee dat suggereert dat de combie werkt, over de kaart kan het nog niets zeggen tenzij je de voedingen hebt getest met de zelfde setup
De videokaart in een compleet ander systeem zetten zou ook moeten werken toch?

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:34

Zalmanman

So long,

Deze problemen heb ik ook eens gehad, met een Zalman ZM-600HP voeding. Die had één of twee brakke rails, waardoor de voeding er willekeurig uit klapte. Soms werkte het prima, soms niet.
Voedingtesters bestaan, maar zijn duur. Je zult iets van een load tester moeten hebben denk ik. Aangezien jouw symptomen zo erg op die van mij lijken, zou ik aan willen raden om een fatsoenlijke voeding te lenen/kopen ergens en die (tijdelijk) op deze hardware aan te sluiten. Ik maakte toentertijd de fout om een voeding te lenen die te weinig leverde voor de hardware. Tjsa... Dan houd je exact het zelfde probleem.

and thanks for all the fish.

• Mel33
@nielsgeode als de kaart dan werkt dan is hij oke .maar zet je hem in dat systeem en hij doet het niet, dan kijk je verder en voeding is dan volgende wat ze zeggen. dus ik zou de voeding nog proberen, is dat goed dan kijk je naar de pcie op het moederbord en de kaart zelf, je kan ook een ander pcie slot proberen met de andere voeding het kan ook in de combie zitten

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:48:
@nielsgeode als de kaart dan werkt dan is hij oke .maar zet je hem in dat systeem en hij doet het niet, dan kijk je verder en voeding is dan volgende wat ze zeggen. dus ik zou de voeding nog proberen, is dat goed dan kijk je naar de pcie op het moederbord en de kaart zelf, je kan ook een ander pcie slot proberen met de andere voeding het kan ook in de combie zitten
Klinkt logisch :)

Hoe wisselen mensen eigenlijk bulky videokaarten en hoe maak je dat klemmetje van het PCIe slot los? 8)7 Je komt er nooit bij lijkt het. Laat staan als er ook nog een bulky CPU cooler op je CPU zit.

[Voor 4% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 12:55]

• Mel33
Heb je inbus sleutels? of liever iets met plastiek dan kan je hem wel open drukken en dan de kaart liften

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:59:
Heb je inbus sleutels? of liever iets met plastiek dan kan je hem wel open drukken en dan de kaart liften
Lange inbussen sowieso, dus dat zou moeten werken. Dit moederbord geeft gelukkig klemmetjes die open blijven. Mijn ROG Strix X99 Gaming heeft daar een veertje zitten waardoor je dat klemmetje continue ingedrukt moet houden tot de kaart vergenoeg uit het socket is.

• nielsgeode
@Mel33 De 1050 Ti zit nu in een ander PCIe slot op mijn moederbord en ik zie (nog) geen crashes. Zou het kunnen dat het bovenste PCIe slot op mijn moederbord defect is en alleen met sommige kaarten problemen geeft en met andere kaarten probleemloos werkt?

UPDATE
Het moet wel het PCIe slot van het moederbord zijn wat problemen geeft. Als ik de kaart in het slot het dichtste bij de CPU socket plaats heb ik alle eerder genoemde problemen. Als ik de kaart in het 'volgende' PCIe x16 slot plaats is er niks aan de hand en loopt het systeem perfect stabiel.

Moederbord is gekocht als 'used like new' bij een externe verkoper op Amazon in december 2017. We gaan zien wat deze verkoper wil doen, want volgens mij heb ik 2 jaar garantie bij Amazon.

[Voor 50% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 17:08]

• Mel33
@nielsgeode Heb je hem nodig? want je bent hem dan kwijt voor een tijd en missc krijg je vergoeding. maar is dat het waard aangezien de PCIe wel oké is voor de andere kaart

Mooi dat je mijn tip van wissel pcie oppakt

Edit:
Ja het PCIe slot zou stuk kunnen zijn of een lane die met deze CPU niet goed werkt.
Maar dat is weer een andere trobbleshoot

Mooi dat het voor nu opgelost is.

[Voor 28% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2019 17:22]

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:19:
@nielsgeode Heb je hem nodig? want je bent hem dan kwijt voor een tijd en missc krijg je vergoeding. maar is dat het waard aangezien de PCIe wel oké is voor de andere kaart

Mooi dat je mijn tip van wissel pcie oppakt
De handleiding van het moederbord zegt dat er een tweede PCIe x16 slot is. Toch wordt altijd aangeraden met 1 GPU deze in het slot het dichtst bij de CPU te plaatsen. Waarom heb ik geen idee van. Zou je theoretisch verschil kunnen merken tussen de 2 PCIe x16 sloten?

• Mel33
Nee geen verschil als de specs zelfde zijn tenzij het moederbord dat aangeeft @nielsgeode

[Voor 36% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2019 17:24]

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:23:
Nee geen verschil als de specs zelfde zijn tenzij het moederbord dat aangeeft @nielsgeode
Helder. Ik wil nog wel écht graag weten waarom Ubuntu gewoon blijft draaien en Windows crasht. Ik bedoel: als je hardware maar stuk genoeg is, crasht ook Ubuntu heus wel ;)

• Mel33
Het zou kunnen dat de hardware een ander pad kiest door het OS @nielsgeode

Edit
Zie je niets stuk of raars aan het slot of een pennetje van de kaart?

[Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 04-08-2019 17:41]

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:39:
Het zou kunnen dat de hardware een ander pad kiest door het OS @nielsgeode

Edit
Zie je niets stuk of raars aan het slot of een pennetje van de kaart?
Nope, alles ziet er goed uit. Neem aan dat je met pennetje de goudkleurige contacten op de kaart die in het slot schuiven bedoelt?

@mel33, na meerdere uren gewerkt te hebben krijg ik opeens op mijn primary display grijs beeld en op mijn secondary display (MST) wit beeld. Zelfs de resetknop doet niks meer en ik moest de uitknop ingedrukt houden. Nu werkt het weer, maar geen idee voor hoe lang. Misschien is het dus toch niet dat PCIe x16 slot. Toch raar dat ik in dat slot systematisch binnen een paar minuten problemen heb en ik in het andere slot uren door kan werken.

[Voor 49% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 22:10]

• Mel33
@nielsgeode Ga nu toch denken dat het moederbord een probleem heeft. Kan je een andere CPU proberen met deze kaart en onderdelen?

Voeding: dan zou hij wel helemaal uitvallen

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:32:
@nielsgeode Ga nu toch denken dat het moederbord een probleem heeft. Kan je een andere CPU proberen met deze kaart en onderdelen?

Voeding: dan zou hij wel helemaal uitvallen
Ik heb een 2e "systeem". Dat wil zeggen: asus rampage v edition 10 met i7-5820k (zelfde cpu, 2e exemplaar) en geen cpu koeler, dus die kan ik nog niet starten. Zou wel de cpu over kunnen zetten of morgen de 1050 Ti in het rampage v mobo kunnen doen. Morgen heb ik als het goed is een koeler (en visite, dus weinig tijd). Voorkeur voor het laatste. Cpu-koelers met pasta laat ik het liefste zitten :P Vraag me ook af wat de zin is van een 2e exemplaar van een identieke cpu in de rog strix x99 gaming te zetten....

[Voor 4% gewijzigd door nielsgeode op 04-08-2019 22:35]

• Mel33
Ik dacht dat je een andere CPU had.

Heb je de andere videokaart al in de 2de pcie geprobeerd
Het vermoeden is het moederbord aangezien alles wel op de rampage v werkt

Ram combie videokaart kan ook nog
Dus je kan de ti1050 ook nog met andere ram testen in het strikt 99 Mbord

• nielsgeode
Mel33 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:49:
Ik dacht dat je een andere CPU had.

Heb je de andere videokaart al in de 2de pcie geprobeerd
Het vermoeden is het moederbord aangezien alles wel op de rampage v werkt

Ram combie videokaart kan ook nog
Dus je kan de ti1050 ook nog met andere ram testen in het strikt 99 Mbord
Ik heb 3 kaarten: HD Radeon 5450, 1050 Ti en RX 580. Heb in de Strix X99 alleen de eerste twee getest. Ram is allemaal identiek van beide systemen, CPU's ook. Als ik de nieuwe cpu koeler heb kan ik de videokaarten beiden in beide systemen testen en geeft dat volgens mij behoorlijk veel zekerheid over wat het probleem is.

• nielsgeode
Reactie van de verkoper op Amazon: je hebt één jaar garantie en die is voorbij. Helaas. Doei.

Wat nu? Het lijkt weer te werken met de GPU in slot 3, hoewel ik gisteren met exact deze configuratie 1x heb gehad dat het ene scherm grijs en het andere scherm wit werd en de resetknop ook niet meer werkte.

• nielsgeode
Hmmmm

De RX 580 geeft in mijn nieuwe systeem (eindelijk mét CPU koeler!) VGA error en geen beeld. Met mijn andere 2 kaarten doet het systeem het prima. Het lijkt er dus sterk op dat mijn 3 weken geleden aangeschafte RX 580 de geest gegeven heeft, hoewel de kaart het prima deed in mijn oude systeem. Ik zal zo even de RX 580 in het oude systeem testen.

Wat denken jullie? Kan het de combi zijn of is er echt iets mis met de RX 580? En zou het kunnen dat de RX 580 ervoor gezorgd heeft dat 1 PCIe x16 slot van mijn oude moederbord nu niet meer goed werkt?

• Mel33
Of je bord ervoor gezorgd dat je kaart nu niet meer werkt, ik vrees het bord. maar hoe is nu de andere kaart?

• nielsgeode
Mel33 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:00:
Of je bord ervoor gezorgd dat je kaart nu niet meer werkt, ik vrees het bord. maar hoe is nu de andere kaart?
Heb bij amazon een nieuwe RX 580 besteld voor in mijn Asus Rampage V Edition 10. Moet ik nu bang zijn dat die ook stukgaat in dit bord? In deze Rampage doen de 1050 Ti en de HD 5450 het tot dusver prima, alleen echt testen gaat niet omdat ik nog geen OS heb geinstalleerd met dat bord. Ik typ dit met de Rog Strix X99 en de HD 5450.

Alles lijkt erop dat de 1050 Ti toch niet stuk is, hoewel ik geen 100% zekerheid heb nog denk ik.

• Mel33
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, het is aan jou om te testen
Het lijkt je bord te zijn als de kaarten het nog doen.
Een voeding maakt iig niet een kaart stuk

• nielsgeode
Mel33 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:23:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, het is aan jou om te testen
Het lijkt je bord te zijn als de kaarten het nog doen.
Een voeding maakt iig niet een kaart stuk
Is het trouwens normaal dat mijn Seasonic SS-760XP 80plus Platinum dit geluid maakt als de pc uit is en er wel spanning op de voeding staat? Ik vind het nogal een k*tgeluid namelijk :X

• Mel33
Waarschijnlijk een lekke condensator

• nielsgeode
Mel33 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:53:
Waarschijnlijk een lekke condensator
Toch maar eens even de verkoper aanschrijven dan :)

Ik heb ook nog een Dell Raid controller om met miniSAS naar SATA extra schijven te kunnen aansluiten. Ik kom er net achter dat als ik deze inplug in mijn Asus Rampage V Edition 10 het systeem blijft hangen met code 66 terwijl het Q LED lampje voor VGA wit brand. Zonder deze kaart heb ik dit probleem niet. Best onhandig omdat de SATA poorten op het moederbord niet genoeg zijn.

• Mel33
ok

• nielsgeode
Hehe :P
Ik wil graag een oplossing zodat het wel werkt ;)

• Mel33
Google of een nieuw topic

• nielsgeode
Google had nog niks opgeleverd. Ik heb nu met het nieuwe systeem opnieuw problemen, het boot niet. Ik ga morgen verder naar oorzaken zoeken en eventueel een nieuw topic openen. Mocht er met mijn Rog Strix X99 systeem nog nieuws zijn dan plaats ik dat hier :)

Thanks voor de input zover!

• Mel33
Ja in een ander topic en op andere plek is weer kennis over controllers

• nielsgeode
Mel33 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:50:
Ja in een ander topic en op andere plek is weer kennis over controllers
Ik voel me nu best dom :P Het probleem was dat ik het kaartje in een slot had gestoken wat te kort was waardoor niet alle pinnen contact maken met het slot. Het slot is 'open' waardoor te lange kaarten fysiek wel passen.

Er lijken nog wat andere kleine dingetjes te zijn, maar ik ga eerst nog wat proberen & googlen voor ik het hier post. :)

Zou de kans trouwens groot zijn dat zo'n piepende voeding met lekke capacitor andere componenten om zeep gaat helpen? Maw: kan ik de voeding nog blijven gebruiken tot ik een nieuwe heb? Ik blijk mazzel te hebben: ding heeft 7 jaar garantie die december 2019 verloopt. >:)

[Voor 20% gewijzigd door nielsgeode op 06-08-2019 23:12]

• Mel33
Hier op Tweakers zijn de meningen verdeeld
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Meestal kan een voeding niet een pc component stuk maken.

• nielsgeode
Mel33 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 06:49:
Hier op Tweakers zijn de meningen verdeeld
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Meestal kan een voeding niet een pc component stuk maken.
Heb Salland computers gebeld: "u heeft garantie"
Even later: "ik heb een fout gemaakt, de voeding is gekocht bij Salland Automatisering en die zijn in 2013 failliet gegaan dus doe ik toch niks ondanks dat ik het heb toegezegd". Typisch voor bedrijven, alleen aan de eigen bankrekening denken en verder geen enkele boodschap hebben aan je klanten, zolang ze je maar geld blijven geven.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Betreft dat een Seasonic voeding (welk type exact?) of de Antec?

• nielsgeode
Uszka schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:42:
Betreft dat een Seasonic voeding (welk type exact?) of de Antec?
1163521 Seasonic Platinum SS-760XP 760 Watt, 20+24 Pins 1 € 139,66 € 139,66
(01633081)
Garantie: 84 maanden
Aankoopdatum: 21 december 2012. Die zit dus nog écht in de garantie, hoe vervelend ze dat ook vinden.

• Uszka
  • Nu online
Kunnen @Gipsy King en @Seasonic hier iets mee?

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:19
nielsgeode schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:23:
[...]

Heb Salland computers gebeld: "u heeft garantie"
Even later: "ik heb een fout gemaakt, de voeding is gekocht bij Salland Automatisering en die zijn in 2013 failliet gegaan dus doe ik toch niks ondanks dat ik het heb toegezegd". Typisch voor bedrijven, alleen aan de eigen bankrekening denken en verder geen enkele boodschap hebben aan je klanten, zolang ze je maar geld blijven geven.
je kunt je rma aanvragen via rma@jpfcomputing.nl of M Dee - Seasonic M.Dee@seasonic.com. (vermeld even je situatie bij Salland)

Het verhaal van salland is voor ons als distributeur of voor Seasonic niet relevant.

We pakken het over ;)

We weten niet hoe de verhouding tussen het salland van toen en het salland van nu is , ze zijn geen reseller van ons of Seasonic meer (niet via het officiele kanaal)

[Voor 12% gewijzigd door Gipsy King op 07-08-2019 10:53]

• Uszka
  • Nu online
Goede service @Gipsy King

• nielsgeode
Gipsy King schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

je kunt je rma aanvragen via rma@jpfcomputing.nl of M Dee - Seasonic M.Dee@seasonic.com. (vermeld even je situatie bij Salland)

Het verhaal van salland is voor ons als distributeur of voor Seasonic niet relevant.

We pakken het over ;)

We weten niet hoe de verhouding tussen het salland van toen en het salland van nu is , ze zijn geen reseller van ons of Seasonic meer (niet via het officiele kanaal)
Ik had ondertussen al naar europe@seasonic.com gemaild. Zal ik dezelfde mail forwarden naar M.Dee@seasonic.com?

• Gipsy King
Komt uiteindelijk bij dezelfde persoon uit :D !

Als je een snelle RMA afhandeling wilt zou ik de RMA van JPF zeker meenemen in de Loop.

Aangezien de PSU niet meer leverbaar is verwacht ik bij constatering defect een swap voor een Prime Ultra zullen uitvoeren.

• nielsgeode
Gipsy King schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:59:
Komt uiteindelijk bij dezelfde persoon uit :D !

Als je een snelle RMA afhandeling wilt zou ik de RMA van JPF zeker meenemen in de Loop.

Aangezien de PSU niet meer leverbaar is verwacht ik bij constatering defect een swap voor een Prime Ultra zullen uitvoeren.
Het liefste wil ik een Prima Ultra 850W Titanium (met eventueel bijbetaling). Ik neem aan dat Coil Whining gewoon onder de garantie valt? Het is echt een héél naar hoog geluid wat niet te doen is. Met de deuren open hoor ik het zelfs om de hoek in de andere kamer.

• Gipsy King
nielsgeode schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:07:
[...]

Het liefste wil ik een Prima Ultra 850W Titanium (met eventueel bijbetaling). Ik neem aan dat Coil Whining gewoon onder de garantie valt? Het is echt een héél naar hoog geluid wat niet te doen is. Met de deuren open hoor ik het zelfs om de hoek in de andere kamer.
Ik weet verder niks van service of garantie afhandelingen dat is mijn afdeling niet, ik ken alleen alle schakels/personen in het geheel wel.

Ik denk alleen niet dat je zomaar kunt omruilen naar een ander model met bijbetaling, daar de distributeur als seasonic natuurlijk geen transacties met consumenten onderhouden. Ze zullen enkel zorgen voor een RMA / garantie afhandeling / vervanging van het defecte product.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee