Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eerste desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shreddernator
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-09-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag wat gamen, dit lukt momenteel niet, want ik heb een oude laptop. Ik ben fan van games zoals Total war, ck2, runescape maar zeker ook spellen zoals rdr 2 en andere populaire titels. Ik speelde vooral op de ps4, maar keek dus erg uit om eens op de desktop ook wat te gamen. Ook moet ik ook wat kunnen programmeren voor school en software kunnen gebruiken voor mijn boekhoud programma's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben bereid om rond de € 1000,00 te betalen mag ook net iets meer zijn, maar liefst niet te hoog.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen enkel componenten of randapparatuur dus zal van scratch moeten beginnen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een droom pc voor iemand met een budget.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen idee of ik wifi nodig zal hebben, maar het zou mijn leven gemakkelijker maken, want ik slaap namelijk in de zolder en er is geen draad aansluiting tot aan mijn kamer.

Ga je overklokken?
dat weet ik nog niet.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik heb vele guides gezien op youtube en veel sites afgegaan om te lezen, maar het heeft me alleen, maar meer vragen dan antwoorden geleverd. graag zou ik een definitieve keuze maken en dan gelijk mijn componenten bestellen voordat de zomer gedaan is.

Ik heb via pcpartpicker een lijstje samengesteld, maar dat staat zeker nog niet vast: https://be.pcpartpicker.com/list/gD7sRJ

wat vinden jullie hiervan? wat zou beter kunnen?

ook had ik gezien dat de rx 5700 xt ook best goed was, maar dat ie wel kon uitvallen, want het werkt een beetje warm vanbinnen.

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Probeer zelf even je lijstje in een wenslijst van tweakers te zetten en via genereer rml in je post erbij te zetten. Net even wat makkelijker.
Probleem ook met je lijst is dat er een aantal dingen niet leverbaar zijn. Heb even een voorzetje gemaakt.
Houdt er alleen wel rekening mee dat je dus nog een 200-400 euro extra kwijt bent aan een scherm, toetsenbord, muis en een headset (of speakers). Waardoor je dus erg krap zit qua budget.

Vwb de rx5700xt kaarten van AMD, er zijn nu alleen referentie modellen te koop, met een week of 2 komen de eerste kaarten van de andere leveranciers als MSI, Asus, etc met normale koeling i.p.v. blowers, en die worden wel interessant.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 357,99€ 357,99
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 75,59€ 75,59
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,75€ 90,75
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,52

[ Voor 4% gewijzigd door ExiZTeNcE op 03-08-2019 17:52 ]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:48
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:51:
Probeer zelf even je lijstje in een wenslijst van tweakers te zetten en via genereer rml in je post erbij te zetten. Net even wat makkelijker.
Probleem ook met je lijst is dat er een aantal dingen niet leverbaar zijn. Heb even een voorzetje gemaakt.
Houdt er alleen wel rekening mee dat je dus nog een 200-400 euro extra kwijt bent aan een scherm, toetsenbord, muis en een headset (of speakers). Waardoor je dus erg krap zit qua budget.

Vwb de rx5700xt kaarten van AMD, er zijn nu alleen referentie modellen te koop, met een week of 2 komen de eerste kaarten van de andere leveranciers als MSI, Asus, etc met normale koeling i.p.v. blowers, en die worden wel interessant.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 357,99€ 357,99
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 75,59€ 75,59
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,75€ 90,75
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.023,52
Weinig discussie op deze post. Mooie pctje en ik zou even wachten op de custom 5700x kaarten.

• shreddernator
bedankt voor jullie snelle reacties ;)

Mochten jullie nog suggesties hebben laat, maar iets weten.

• shreddernator
Dag hier ben ik weer.

Een van deze dagen wou ik mijn bestelling plaatsen, maar heb weer wat twijfels met de moederbord en grafische kaart. Voor de moederbord weet ik niet echt wat ik nodig zal moeten hebben dus daar is het voor mij nog in het duister tasten.

Ik zit vooral te twijfelen over mijn grafische kaart, zoals ik eerder had aangegeven dat ik liefst rond de € 1000.00 wil uitgeven aan mijn bak zelf. Dan moet ik ook nog al mijn randapparatuur kopen.

De twijfels zijn vooral tussen gtx 1660 of voor de rtx 2060 te gaan waaronder ook de ti of super versies.

Zouden jullie me aub kunnen helpen om mijn twijfels weg te werken?

ik heb een lijst in Excel gemaakt voor het wat visueler te maken.
http://prntscr.com/orq6ox (dit is een lijst met de gtx 1660 ti)

Hier heb ik ook een vraagje bij. Is de 1660 ti ook future proof of zal ik dan mijn pc eerder een update moeten doen.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 12:33

wij

Ben zelf eigenlijk niet zo enthousiast over de Intel 660p. Zolang de SSD nog 'leeg' is dan is de performance prima, omdat een deel van de ongebruikte ruimte als snelle TLC cache zal worden aangesproken. Naarmate de SSD voller zit, dan neemt het dynamische deel van de cache af, en wordt de performance minder. Daarnaast is de levensduur van een QLC SSD beperkt.

Je zou een andere (eventueel kleinere) TLC SSD kunnen overwegen, zoals:

1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,-
Pagina: 1