Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb een Fritz 1750E gekocht en wil die koppelen aan een UPC/Ziggo Cisco 3925 modem/router. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik druk op de WPS knoppen op beide apparaten, maar geen resultaat.
Kan iemand me helpen hoe ik dit op moet zetten, want de handleiding van Fritz helpt me niet
...

Fritz 1750 E
Cisco EPC3925
...

Al de handleiding geprobeerd.
Op internet ook wat gelezen over de modem of router (wat is het verschil?) in een bridge stand zetten. Geen idee of dit helpt en waarom. Sorry, ik ben een behoorlijke n00b...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je hem draadloos aansluiten? Bedraad is wel veel sneller dus dat heeft de voorkeur.

Volgens mij werkt de draadloze configuratie enkel als je WPS geconfigureerd hebt. Beter sluit je hem even met een netwerkkabel aan om dan via de webinterface de draadloze verbinding te configureren. Daarna kun je hem dan weer van de netwerkkabel lostrekken en zal ie als wireless repeater doorwerken. Maar via een kabel zal wel sneller zijn, waarschijnlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:30:
Ik druk op de WPS knoppen op beide apparaten, maar geen resultaat.
Wat noem je "geen resultaat". Wat gebeurd er niet? Wat gebeurd er wel? Wat was je verwachting?
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:30:
... de handleiding van Fritz helpt me niet
De handleiding (link) heeft anders gewoon instructies voor als het met WPS niet werkt (hint: sectie 3.2; pagina 15). Dan moet je inderdaad gaan doen wat @Room42 hierboven beschrijft.

En ook hierover sluit ik me aan bij de post hierboven: repeaters zijn ondingen, die je nauwelijks helpen om een fatsoenlijke WiFi verbinding in huis te krijgen. Beter sluit je dat apparaat aan als "Access Point", met een UTP kabel naar je modemrouter.

[ Voor 18% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-08-2019 18:25 ]