Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 23:15
Dagelijks zijn er bijzondere dagen om aandacht te vragen voor een onderwerp of kwestie.
Maar de vorm van een botenparade waar op extravagante en controversiële manier aandacht word gevraagd voor een groep mensen in de samenleving is naar mijn nederige mening een tegenstelling.
Ik zie deze optocht oproepen tot stigmatisering en banaliseren van een groep met kwetsbare mensen.
Graag hoor ik in dit forum of er mensen zijn die een andere geaardheid hebben en zich gesteund voelen door een Pride?
Graag een respectvol debat, humor mag, kritiek hebben ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het heet geen Gay Pride meer, omdat het ook voor andere groperingen (lesbiennes, transgenders, interseksuelen etc) opkomt, en dus niet alleen meer voor homoseksuele mensen. Sinds 2017 wordt die ouderwetse naam dan ook niet meer gebruikt, maar heet het Pride Amsterdam (of Canal Pride voor het hoogtepunt)..

Of het nodig is, ik heb geen idee. Ik denk het wel, gezien de homo-/trasgender-/etc-haat die je toch nog steds ziet.

Lekker laten houden lijkt me. Waarom niet? Als je geen belangstelling hebt, heb je er ook geen noemenswaardige last van toch, niet meer dan van een willekeurig ander evenement van gelijke omvang?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Ik snap het wel, en hoor het vaker. Ben het er ook wel een beetje mee eens.

Als het normale mensen zijn, waarom is daar dan een parade voor nodig? Door die parade te geven zeg je eigenlijk juist dat ze anders zijn.

Het zijn gewoon normale mensen, dus die hebben geen parade nodig.

Maar zo'n parade is er natuurlijk ook om bewustzijn te creëren, en om de mensen in die community een hart onder de riem te steken.
Nodig? Wat is nodig? Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat er mensen zijn die zich gesteund voelen door zo'n parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het hele pride gebeuren is voor mij nooit reden geweest om extra tolerant (of hoe je het ook wil noemen) te worden voor mensen die anders geaard zijn, tolerant was ik namelijk altijd al. Ik heb het eigenlijk altijd aandachtzoekerij gevonden die alleen polariserend kan werken. Een beetje het idee dat er ook geen pride is voor heterosexuelen, waarom voor anderen dan wel?

Maar goed, nogmaals: voor mij is iedereen gelijk, en is altijd geweest, maar de toegevoegde waarde van zo'n pride is mij altijd ontgaan.

Een goede vriend van mij is homo, maar dan ook echt van het type waar je het binnen 2 seconden van merkt. Een beetje zo'n Martien van Chateau Meiland maar dan een light-variant. Alles moet over the top en opvallend in het gedrag, daar past zo'n pride dan wel weer bij :P Maar dus niet bij mij. Voor iedereen persoonlijk dus.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18
Ik zie de Pride als een dag in het jaar dat mensen die zich vaak niet geaccepteerd, anders, minderwaardig of raar voelen, kunnen zien dat het in onze samenleving vaak niet zichtbaar is, maar er een grote groep is als zij. En dat ze zich niet hoeven schamen voor hun geaardheid, zoals vaak het geval is, maar dat ze daar trots op mogen zijn.

Dat spektakel is niet voor mij bedoeld, en het doet er ook volstrekt niet toe of ik het nuttig of nodig vind. Dat moet je aan de doelgroep vragen, niet aan willekeurige tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:51

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik zie zo'n pride als een soort noodzakelijk kwaad.
Nu homofilie gelukkig steeds meer geaccepteerd wordt (op bepaalde kringen zoals voetbalhooligans na) is een gay pride niet meer nodig.

Zonder in discussie te gaan over het wel/niet bestaan van andere geslachten, kan ik mij voorstellen dat een pride wenselijk blijft voor de geslachten of seksuele oriëntaties die nog wel behoren tot sociale paria's.

Wat de zaak echter niet helpt is de manier waarop enkele deelnemers meedoen en het beeldmateriaal daarvan dat gebruikt wordt in de media.
Je kan beter laten zien dat ze gewoon normale mensen zijn, i.p.v. halfnaakte mensen in butt-less chaps of andere extreme kledingkeuze of extreme makeup.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Sommige mensen vieren carnaval, dossen zich helemaal op en doen dingen / gedragen zich zoals ze anders ook nooit doen. Onder het mom van... Tja, waarom eigenlijk? Hetzelfde geldt voor de Pride: Het is een feestje, die ooit met bepaalde redenen is georganiseerd. Of diezelfde redenen nu nog gelden? Boeien. Who cares. Waarom zou je een goede reden nodig hebben om een dergelijk feestje te organiseren? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:45:
Dagelijks zijn er bijzondere dagen om aandacht te vragen voor een onderwerp of kwestie.
Maar de vorm van een botenparade waar op extravagante en controversiële manier aandacht word gevraagd voor een groep mensen in de samenleving is naar mijn nederige mening een tegenstelling.
Ik zie deze optocht oproepen tot stigmatisering en banaliseren van een groep met kwetsbare mensen.
Graag hoor ik in dit forum of er mensen zijn die een andere geaardheid hebben en zich gesteund voelen door een Pride?
Graag een respectvol debat, humor mag, kritiek hebben ook.
Dit werkt hen tegen is mijn mening. Onze medelanders, uit andere culturen, die dit niet kennen en heel anders aankijken tegen iemand die homo, lesbi of welke geaardheid ook, zich zo uitdagend uitdraagt. wekt bij hen geen goede gevoelens op - om het maar zacht uit te drukken-. In mijn ogen krijg je zo ook geen respect en acceptatie maar werkt het averechts.

Stigmatiseren = ten onrechte een slechte reputatie bezorgen, en dat doet men in mijn ogen zeker.
Dit helpt echt niet het doel te bereiken wat men voor ogen heeft(respect en acceptatie) hoe het tegenwoordig heet doet niet veel ter zake, de parade en aandacht blijft hetzelfde.

@naitsoezn Het is geen feestje, en ook geen carnaval.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

I beg to differ ;)
en ook geen carnaval.
Eens.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 13:13
Ik heb me als tiener laten bedonderen door de media. Pas toen ik er zelf eens heen ben gegaan kwam ik tot de conclusie dat het niet bepaald een leernichtenfestijn is. Er zijn natuurlijk altijd wat extravagantere mensen aanwezig, maar ik neem het de media kwalijk dat eigenlijk -alleen- dat stukje in beeld werd gebracht. Ik zeg gebracht, want ondanks dat dit nog steeds wel een dingetje is hier en daar, is het mijn inziens wel de goede kant op gegaan.

Naast dat er aandacht gevraagd wordt voor de misstanden die op dit gebied nog steeds in de Nederlandse samenleving aanwezig zijn, mogen we mijn inziens best trots zijn dat we in Nederland zo'n evenement kunnen organiseren en dat mensen het zonder schaamte en geweld kunnen bezoeken.

Ondanks dat het niet écht mijn type evenement is, ben ik er wel positief over het bestaan ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark184
Hackus schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Dit werkt hen tegen is mijn mening. Onze medelanders, uit andere culturen, die dit niet kennen en heel anders aankijken tegen iemand die homo, lesbi of welke geaardheid ook, zich zo uitdagend uitdraagt. wekt bij hen geen goede gevoelens op - om het maar zacht uit te drukken-. In mijn ogen krijg je zo ook geen respect en acceptatie maar werkt het averechts.

Stigmatiseren = ten onrechte een slechte reputatie bezorgen, en dat doet men in mijn ogen zeker.
Dit helpt echt niet het doel te bereiken wat men voor ogen heeft(respect en acceptatie) hoe het tegenwoordig heet doet niet veel ter zake, de parade en aandacht blijft hetzelfde.

@naitsoezn Het is geen feestje, en ook geen carnaval.
Duidelijke visie!
Er is menig doelgroep als moslims, Surinamers, orthodoxe christenen en noem maar op, die zich door een GayPride eerder minder dan meer kan inleven in de complexe wereld van een anders geaarde.
Eerder word een hedonisme en individualisme ten toon gespreid in een kleine minderheidsgroep.
Van een subcultuur kun je bij voorbaat al niet spreken vanwege de diversiteit.
Door een GayPride word stigmatisering enkel toegenomen, resulterend in een toename van minderheidsstress waar deze doelgroep al zo enorm aan leid en waar politici en media een overbelichting vanwege eigenbelang op los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Het lijkt mij wel een gezellig gebeuren eigenlijk, nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Het is wel heel mooi om te zien dat veel grote bedrijven in Amsterdam deze week ook de regenboogvlag uit hebben hangen. Helpt allemaal met acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
ZieglerNichols schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:54:
Het is wel heel mooi om te zien dat veel grote bedrijven in Amsterdam deze week ook de regenboogvlag uit hebben hangen. Helpt allemaal met acceptatie.
Kun je me uitleggen hoe dat helpt? Ik zie enkel een commercieel frame van een kwetsbare groep mensen. Maar ik laat me graag verbazen door jou zienswijze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:32

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:36:
[...]
Eerder word een hedonisme en individualisme ten toon gespreid in een kleine minderheidsgroep.
Ik denk dat hier je eigen wereldbeeld je in de weg zit.

Zelf zie ik het als een uiting van samenhorigheid en liefde voor de mede mens.

Ik hoor niet tot de doelgroep maar ik kan me voorstellen dat dit een mooi feest is waar mensen zich geaccepteerd kunnen voelen die doorgaans door sommige mensen weg worden gezet als anders.

Waarom houd de Pride Amsterdam je eigenlijk zo bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Tweak-Freak schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat hier je eigen wereldbeeld je in de weg zit.

Zelf zie ik het als een uiting van samenhorigheid en liefde voor de mede mens.

Ik hoor niet tot de doelgroep maar ik kan me voorstellen dat dit een mooi feest is waar mensen zich geaccepteerd kunnen voelen die doorgaans door sommige mensen weg worden gezet als anders.

Waarom houd de Pride Amsterdam je eigenlijk zo bezig?
Maak je geen illusies er zit mij geen wereldbeeld in de weg.
En ik bemerk een gezonde interesse is de wereld om me heen.
Met een nuchtere blik stel ik soms wat vragen bij zaken die om ons heen voltrekken.
Daarom ook een valide vraag over nut een noodzaak.

De doorgeschoten polarisatie van ons land laat een enorme kloof tussen culturen zien.
Die worden enkel groter door een Gaypride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Niet alles hoeft een nut te hebben. En niet alles een noodzaak.

Sommige willen een feestje omdat iemand die toevallig uit een bepaalde kut is gekomen en nu officieel ons staatshoofd is, jarig is, anderen willen een feestje vanwege een geloof wat vroeger dominant was in de samenleving maar nu met lege kerken zit, weer andere omdat er op die datum X tiental/honderdtal jaar geleden iets is gebeurd, sommige willen een dag om secretaresse in het licht te zetten, andere weer voor papa's en mama's, en weer anderen willen een feestje om seksualiteit en seksediversiteit in het licht te zetten.

Om eerlijk te zijn vind ik in het huidige tijdsbeeld de laatst genoemde van dat rijtje echt niet de slechtste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59

Jrz

––––––––––––

Ach ja. Ik loop net over straat, in m’n eigen straat, loopt iemand met een drankje tegen me aan. Ben ik meteen een kut mongool.
Tollerantie is er meer dan genoeg. Nu andersom nog

Aanstellerij is het. Ze hebben een leuk event weten te creëeren, maar er zijn meer groepen die het lastig hebben.
Het verschil is dat de lgbt en whatever letters nog meer een heeele grote mond hebben. En in de politiek en media geldt wie het hardst schreeuwt wordt gehoord.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:32

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

De doorgeschoten polarisatie van ons land laat een enorme kloof tussen culturen zien.
Die worden enkel groter door een Gaypride
Hoe dan? Doordat het bij mensen zoals jij een negatie emotie oproept waardoor er geen ruimte voor nuance meer is?
Of heb je daar zelf geen last van en maak je alleen maar aannames over dat het polariserend zou werken voor andere?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het prima, en helemaal leuk. Nederland is géén tolerant allesminnend land helaas. Ja als je blank, man en hetero bent dan is het over het algemeen dik in orde.

Zelfs in dit topic lees je het. Je mag er niet uitsteken met je gedrag. Je op extravagante en controversiële manier presenteren is niet OK. Het is niet normaal om je geaardheid te (willen) vieren. We zijn allemaal hetero toch? Toch? Willen laten zien wie je bent is een noodzakelijk kwaad. Misschien kunnen we die homo's maar beter verstoppen in de kast, want buitenlanders vinden het maar niks. We willen de lieve vrede bewaren toch? Het feit dat bedrijven er achter staan is slechts holle commercie, dus stop daar ook maar mee. Want je zal eens uit de toon vallen met je regenbooglogo of niet? Dus nee, we moeten allemaal maar hetzelfde zijn. En wat een verrassing, we moeten niet allemaal Pride vieren maar juist stoppen want het polariseert alleen maar. Wellicht als we allemaal Pride vieren dan is de polarisatie ook weg toch? Maar nee, dat zou te makkelijk zijn denk ik.

Welkom in tolerant Nederland. En nou weer gauw normaal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark184
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:27:
Ik vind het prima, en helemaal leuk. Nederland is géén tolerant allesminnend land helaas. Ja als je blank, man en hetero bent dan is het over het algemeen dik in orde.

Zelfs in dit topic lees je het. Je mag er niet uitsteken met je gedrag. Je op extravagante en controversiële manier presenteren is niet OK. Het is niet normaal om je geaardheid te (willen) vieren. We zijn allemaal hetero toch? Toch? Willen laten zien wie je bent is een noodzakelijk kwaad. Misschien kunnen we die homo's maar beter verstoppen in de kast, want buitenlanders vinden het maar niks. We willen de lieve vrede bewaren toch? Het feit dat bedrijven er achter staan is slechts holle commercie, dus stop daar ook maar mee. Want je zal eens uit de toon vallen met je regenbooglogo of niet? Dus nee, we moeten allemaal maar hetzelfde zijn. En wat een verrassing, we moeten niet allemaal Pride vieren maar juist stoppen want het polariseert alleen maar. Wellicht als we allemaal Pride vieren dan is de polarisatie ook weg toch? Maar nee, dat zou te makkelijk zijn denk ik.

Welkom in tolerant Nederland. En nou weer gauw normaal doen.
Kijk en daar is de overtrokken beledigde reactie.
Je mag overal kritiek op hebben behalve op de LHBT.
Je mag alles in humor bezien, maar een grap om LHBT en men staat op achterste poten.
Je mag elke religie beledigen maar een LHBT-er beledigen en er word aangifte gedaan.
Welkom is een selectieve verontwaardigd Nederland waar in naam van tolerantie elke ziel een nuance aanbrengt ten schande gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Verwijderd Tja, als je alles maar quote zonder context kan je er natuurlijk van alles van maken.

Maar kort door de bocht, je geaardheid willen vieren vind ik wel een beetje raar ja. Jij vind van niet?
Maar dat was het punt helemaal niet. Het punt was dat ze zich zo juist een beetje afzonderen, bijzonder maken, hoe je het wil noemen, met zo'n parade.
Het laat eigenlijk alleen maar zien hoe anders ze zijn.

Maar ik zei ook al dat er helemaal niets mis mee was, en dat er vast mensen zijn die zich gesteund voelen door zo'n parade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gropah schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:17:

Sommige willen een feestje omdat iemand die toevallig uit een bepaalde kut is gekomen .
serieus joh? beetje ordinair taalgebruik, als je 't mij vraagt (maar goed, niemand vroeg mij wat :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:57
mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:36:
[...]

Duidelijke visie!
Er is menig doelgroep als moslims, Surinamers, orthodoxe christenen en noem maar op, die zich door een GayPride eerder minder dan meer kan inleven in de complexe wereld van een anders geaarde.
Van een subcultuur kun je bij voorbaat al niet spreken vanwege de diversiteit.
Door een GayPride word stigmatisering enkel toegenomen, resulterend in een toename van minderheidsstress waar deze doelgroep al zo enorm aan leid en waar politici en media een overbelichting vanwege eigenbelang op los laat.
De mensen tijdens de canal parade zijn inderdaad heel erg divers. En dat is eigenlijk ook het leuke, omdat dit laat zien dat deze mensen uit alle rangen en standen in de samenleving komen. Men laat juist zien dat het een feestje is dat samen gevierd wordt. Samen met allerlei soorten homo's, en samen met het publiek.

Dan heb je inderdaad nog een aantal mannen die zich kleden als vrouwen, of bepaalde pakjes aan hebben. Bij mij roept dit geen associatie met hedonisme of individualisme op, integendeel, het laat zien dat deze mensen de vrijheid hebben om te dragen wat zij willen. En slechts een beperkt aantal mensen kleed of gedraagt zich zo. Het merendeel van de mensen op de boten ziet er "normaal" uit.

Ik nodig je graag uit om volgend jaar naar de canal parade te komen, dan zul je zien dat het gewoon een en al gezelligheid is!

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 03-08-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Kijk en daar is de overtrokken beledigde reactie.
Je mag overal kritiek op hebben behalve op de LHBT.
Je mag alles in humor bezien, maar een grap om LHBT en men staat op achterste poten.
Je mag elke religie beledigen maar een LHBT-er beledigen en er word aangifte gedaan.
Welkom is een selectieve verontwaardigd Nederland waar in naam van tolerantie elke ziel een nuance aanbrengt ten schande gemaakt word.
• Je mag kritiek hebben hoor, zeg ik soms van niet?
• Je mag er de humor van inzien, zeg ik soms van niet?
• Je mag religies beledigen, zeg ik soms van niet?
• Ik ben selectief verontwaardigd want je vraagt alleen naar de Pride. Ik wil ook verontwaardigd doen over Trump als je dat fijn vindt?

Typischer is het mi dat je tegengeluiden op deze manier wegzet. Wees zo kritisch als je wilt maar ga dan niet huilen als je tegengas krijgt.
WEBGAMING schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:38:
@Verwijderd Tja, als je alles maar quote zonder context kan je er natuurlijk van alles van maken.

Maar kort door de bocht, je geaardheid willen vieren vind ik wel een beetje raar ja. Jij vind van niet?
Maar dat was het punt helemaal niet. Het punt was dat ze zich zo juist een beetje afzonderen, bijzonder maken, hoe je het wil noemen, met zo'n parade.
Het laat eigenlijk alleen maar zien hoe anders ze zijn.

Maar ik zei ook al dat er helemaal niets mis mee was, en dat er vast mensen zijn die zich gesteund voelen door zo'n parade.
Het hele topic is gewoon te lezen hoor dus genoeg context te vinden. En als je het oneens bent met wat ik zeg kom maar door dan.

En je hebt dezelfde maaiveld reactie als TS: Oh help het is anders, dat kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zeg helemaal nergens dat het niet kan, ik zeg zelfs dat ik het wel goed vind, en dat er ongetwijfeld mensen zijn die er iets aan hebben.

Geen idee waar jij al die onzin vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEBGAMING schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:46:
Ik zeg helemaal nergens dat het niet kan, ik zeg zelfs dat ik het wel goed vind, en dat er ongetwijfeld mensen zijn die er iets aan hebben.

Geen idee waar jij al die onzin vandaan haalt.
Je begint zelf met "kort door de bocht". Maar dan moet ik ineens allemaal subtiele ondertonen in je post lezen? Maar fair enough.

Maargoed: wat is er precies zo raar dan aan het vieren van je geaardheid? Kom eens met details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
IK vind het op veel fronten (boten) het meest ranzige en meest immorele event van het jaar. Dit doet de LHTBG community geen goed. Mijn kinderen mogen er onder geen beding naar kijken. Dat zegt genoeg.

We zouden onze kinderen al van jongs af aan met deze mensen en hun afwijkende sexuele voorkeur moet kennis moeten laten maken waardoor ze begrip kweken.

Prima dat ze begrip willen kweken voor die mensen maar dat lukt je nooit op deze manier. Je zorgt alleen maar voor onbegrip en afkeer.

Maar ja het is Amsterdam. Daar is alles anders als in de rest van de wereld. Daar zijn ze de weg al decennia volledig kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk en daar komt de aap uit de mouw. Ik ga niet in discussie met een homofoob, mijn tijd is kostbaarder dan dat.

@WEBGAMING dank voor de leuke discussie maar hier haak ik af.

;w tabee allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:51:
Kijk en daar komt de aap uit de mouw. Ik ga niet in discussie met een homofoob, mijn tijd is kostbaarder dan dat.

@WEBGAMING dank voor de leuke discussie maar hier haak ik af.

;w tabee allemaal.
Kijk en daar is het stickertje: homofoob.
Papegaai gedrag om andere de demoniseren.
De aard van de huidige LHBT retoriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:48:
[...]

Je begint zelf met "kort door de bocht". Maar dan moet ik ineens allemaal subtiele ondertonen in je post lezen? Maar fair enough.

Maargoed: wat is er precies zo raar dan aan het vieren van je geaardheid? Kom eens met details?
Subtiele ondertonen? Ik zeg nu al 3 keer letterlijk hetzelfde.

Omdat hetero's dat ook niet doen? Het is (vind ik) niet "normaal" om je geaardheid te vieren.

En ik ben het er wel mee eens dat het juist een kloof veroorzaakt, omdat ze toch "anders" zijn door zo'n evenement. "Normale" mensen vieren hun geaardheid niet.

En ik zal het nog een keer zeggen, daar bedoel ik zeker niet mee dat het per se slecht is. Maar het is gewoon bijzonder, en ik ben het er wel mee eens dat ze zich er juist een beetje mee afzonderen.

@mark184
;( ;(
En daar is het. Jammer dit. (en nog meer woorden, maar dat zal ik maar niet zeggen) Had een topic verwacht met een normale discussie, maar dat is jou doel niet, dat is wel duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 03-08-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Geert1976 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

serieus joh? beetje ordinair taalgebruik, als je 't mij vraagt (maar goed, niemand vroeg mij wat :+ )
In deze context is kut misschien wat plat, maar ordinair zou ik het niet noemen. Jammer dat je niet inhoudelijk in gaat op de post, dat had nog wat aan de discussie bij gedragen.
mark184 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:49:
IK vind het op veel fronten (boten) het meest ranzige en meest immorele event van het jaar. Dit doet de LHTBG community geen goed.
Dat is jouw mening en die mag je hebben. Ik zou het zelf eerder schuiven onder het stereotype waarvoor je word uitgemaakt waarmaken en omarmen. Net zoals de geuzen deden met hun naam.
hun afwijkende sexuele voorkeur
Ik denk dat dit het meest tekenende is voor je post. Je zegt geen homofoob te zijn, maar dit soort taalgebruik zegtsuggereert toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:44
Ik ga er zelf niet geen maar ken wel veel mensen die er heen gaan en ik kan je 1 ding verzekeren: de media geven absoluut geen representatief beeld van het evenement. 1 miljoen "normale" feestende mensen, en wie zie je op het NOS 8 uur journaal? Een vent in een leren hondenpakje. Nee denk niet dat dit veel bijdraagt aan acceptatie, maar tis wel goed dat het in Nederland kan. Al heeft het erg hoog "aapjes kijken" gehalte voor mij. Als Nederland zo tolerant is, waarom zou iemand dan dit topic openen?
Waarom maakt niemand zich druk over het nut en de noodzaak van de Zwarte Cross? Propaganda van alcoholisme, milieuvervuiling en Tikkers wel prima ? 😝

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik vind het niet nodig. Vind het de normaalste zaak dat er homo's, lesbiennes, bietjes en transseksuelen bestaan. Iedereen moet leven zoals je wil leven, zolang je maar niemand vermoord of pijn doet. Als je diegene maar met een glimlach op zijn sterfbed heen gaat dan is alles goed.

Het moet vanuit de mensen zelf komen dat die mensen bestaan, zelfde met furries, pedofielen, hebefielen, efebofielen, objectofielen, foodfielen, poep en plasseks, enz enz enz, maar dat zijn parafillies dus tja. Das iets anders dan een geaardheid, maar ze bestaan wel.

Gay Pride misschien wel nodig in landen waar het wat minder aan toe gaat, maar een stille gelijke acceptatie lijkt me een stuk natuurlijker dan 'in your face'.

Gay Pride is trouwens ook helemaal uitgemolken met Gay Month, en al die bedrijven met hun vlaggetjes enzovoort. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Ik denk dat er best een discussie mogelijk, zeker over hoe de media vaak maar een bepaald beeld schetst van het evenement. Maar aangezien het topic toch vooral een uiting lijkt van frustratie en afkeuring, zie ik die discussie waarde op dit moment niet. Vandaar een slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.