Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 22:11
Ik heb onlangs een Nikon D3500 + AF-P 18-55VR kit gekocht. Omdat ik al een aantal lenzen heb liggen die beter zijn dan de kitlens, ben ik van plan deze kitlens te verkopen. Nu is mijn vraag of ik mijn garantie verlies op mijn body als ik de kitlens verkoop?

In de FAQ van Nikon staat enkel:
Voor retouren die niet voldoen aan het beleid dat wordt beschreven in onze Algemene voorwaarden voor retouren (zoals onvolledige producten of ontbrekende accessoires), wordt een boete in rekening gebracht die in mindering wordt gebracht op het gerestitueerde bedrag. (bron)
Als ik vervolgens de algemene voorwaarden lees, staat daarover niets specifiek vermeld.

Je zou dus denken dat ik inderdaad mijn garantie verlies als ik in de toekomst mijn defecte body zonder kitlens zou opsturen, maar uiteindelijk is de kitlens niet noodzakelijk om de body te laten herstellen.
Ik heb ook al Nikon daarover per mail gecontacteerd, maar die geven geen antwoord.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan uitsluitsel geven?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00
Je kan de kitlens gewoon verkopen. Zij kunnen niet eens controleren afsik (en gaan dat ook niet) of je body als kit is verkocht. Op beide heb je los afzonderlijk garantie.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
Ventieldopje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:21:
Je kan de kitlens gewoon verkopen. Zij kunnen niet eens controleren afsik (en gaan dat ook niet) of je body als kit is verkocht. Op beide heb je los afzonderlijk garantie.
Maar anders dan mijn D5100 zitten de body en de lens niet in een aparte doos, maar wel samen in één doos waarop duidelijk staat dat het om een kit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 20:27

Garyu

WW

Bij retour is het logisch, maar retour is niet hetzelfde als reparatie...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
Garyu schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:00:
Bij retour is het logisch, maar retour is niet hetzelfde als reparatie...
Je hebt gelijk... Stom dat ik daar zelf niet aan dacht. Verkopen dan maar! :)