Quake 3 wil "OpenGL subsystem"

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Quake3 Arena wil niet draaien met mijn nieuwe Asus v7100 GeForce2 MX kaart: "missing OpenGL subsystem".
Terwijl ik net de NVidia Detonator drivers (en daarmee dus ook de OpenGLdriver,nvopengl.dll) heb geinstalleerd. Doe ik iets fout hier? Met m'n VooDoo2 kaartje had ik ook problemen hiermee, dat was op te lossen door GLSetup te draaien. Maar GLSetup (v1.0.0.14) herkent m'n GeForce helemaal niet. :(

Wat doe ik hieraan?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
kijk of er niet in de quake3 directory dingen zoals opengl32.dll of 3dfx*.* staan, gooi die anders weg. doe anders gewoon een reinstall van quake3 (hele directory weggooien eerst)

• Milly
  • Niet online
Heb Quake3 net opnieuw geinstalleerd, werkt niet. :( En het gekke is dat het spel wel werkte met m'n GeForce2 MX toen er nog OpenGL drivers voor m'n VooDoo2 waren geinstalleerd (de VooDoo2 drivers zelf had ik al gedeinstalleerd).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik denk dat jeje standaard windhoos opengl driver heb gesloopt. probeer eens van een anders systeem opengl32.dll uit windows\system (toch?) naar jouw pc te copyen.

• Milly
  • Niet online
Thx, maar dat wil ook niet helpen.... BTW ik draai WinME.
Ik word hier een beetje moedeloos van.

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon effe opnieuw moet patchen met de nieuwste quake3 patch.
Daarna zou ik als ik jou was nog een keer die drivertjes installen en directx 7 of hoger nog een keer installen, dan zou het echt weer moeten werken.

SUC6

Verwijderd

Je kan je register eens checken:

HKLM,Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OpenGLdrivers,RIVATNT,2,"nvopengl.dll"

en controleer de opengl32.dll in windows\system eens. Deze moet een Microsoft versie zijn.

En probeer eens een ander OpenGL game/app ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Je moet de driver wel ECHT installeren. Wat je misschien fout hebt gedaan is dit. Als je bij System (Control panel) 'update driver' doet voor je videokaart en je selecteert een directory waar ze in staan, dan gaat ie daar wel in kijken, maar uiteindelijk vindt ie de originele Windows drivers toch het beste... Je moet dan nog effe de driver selecteren bij 'specify driver' of zoiets... Dan moet het werken, kan niet anders... :)

Verwijderd

als je de ORIGINELE (of goed gekopieerde) versie hebt kun je in het install menu ook open GL installeren, staat op de CD

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:10

johnwoo

3S-GTE

Ik krijg een 'Could not load OpenGL subsystem' error als ik Q3 probeer op te starten... Dit is onder Win2000, onder 98 werkt het wel. Maar OpenGL doet het prima in 2000, dus... ???
Any suggestions? Ik heb de bovenstaande tips over registry en driver versie al geprobeerd.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:29

Mar

TCF

We strongly recommend running Glsetup (located in the
Quake3\Extras\ on your Quake3 CD).

Of ga effe langs http://www.glsetup.com/ihvs/index.htm

werlte bij mij perfect daarna
Mar

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Een tip voor Geforce gebruikers in het algemeen, als je Quake 3 wilt spelen NIET DE GL SETUP INSTALEREN !!!, want de geforce drivers ondersteunen standaard OpenGL.

GL SETUP is alleen bedoels voor mensen met een 3defx kaart.

Verwijderd

De GLSetup driver is te oud voor de MX...
Je kan nvopengl.dll ook eens in de buurt van Quake3.exe gooien. Doen ander OPenGL games (Quake2, MDK2 etc. ) het wel ? Voor het geval het een Q3 probleem is en niet speciaal OpenGL.

GLSetup is voor ELKE kaart inclusief 3dfx. Maar in principe ondersteunt elke kaart OpenGL met een recente driver en is GLSetup eigenlijk onnodig.

• Milly
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allemaal. Maar Quake 3 Arena EN alle andere OpenGL games werken nog steeds niet.
Ik heb Windows ME opnieuw geinstalleerd, DirectX 7A, de NVidia Detonator drivers 5.33 en 5.22, de Asus drivers 5.30, het register en opengl.dll gecheckt. Niks hielp. En nogmaals: GLSetup werkt (nog) niet met een GeForce2 MX kaart, bij de installatie meldt het programma dat er nog geen drivers voor beschikbaar zijn.
Ik heb hier dus duidelijk te kampen met een algeheel OpenGL-probleem, omdat geen enkel OpenGL spel wil draaien. Direct3D werkt prima. Voordat ik de GeForce2 MX kaart had, draaide ik OpenGL-spellen via m'n VooDoo2 kaart. Die heb ik er dus uitgehaald en na het in m'n mobo zetten van de GeForce2 MX kaart DRAAIDE QUAKE 3 WEL (en snel!), en andere OpenGL apps ook. Echter na de herinstall van Windows (om andere redenen) willen OpenGL-apps dus niet meer draaien.

Nog meer suggesties plz? Ik weet het echt niet meer... :(

Verwijderd

Millyways:

Als ik kijk naar de versienummers van de door jou gebruikte drivers snap ik iets niet. Bij nVidia gaan de W2k drivers maar tot 5.22. Er is wel een 5.33 maar die is voor Win9x. Datzelfde geldt voor ASUS. De laatste released driver voor W2k is versie 3.84. Voor W9x zitten ze op 5.22. (Er zijn nog wel hogere beta drivers). Dus weet je zeker dat de W2k drivers gebruikt en niet de W9x.
En verder, met een GeForce moet je zeker geen GLSetup draaien van de Q3 CD. Nergens voor nodig. Sterker nog, daarmee help je de installatie van de detonator drivers weer om zeep.

• Milly
  • Niet online
Ik heb toch nergens gezegd dat ik Win2K draai.... Ik gebruik Windows Millennium Edition, die hapt de Win9x drivers dus gewoon. En je zegt zelf dat er wel v5.33 drivers zijn voor Win9x, die gebruikt ik dus nu (btw stabiel op 200/200)
Maar m'n probleem is inmiddels opgelost. Het lag aan het feit dat ik een tweede videokaart en monitor had geinstalleerd, en dat schijnt te interfereren met OpenGL.

Verwijderd

Gooide ff WinME en W2k door elkaar :o
Mooi dat het trouwens nu werkt.

Verwijderd

BigEasy: BDW, the laatste Win2k versie is 5.32 hoor.
Kan je wel bij me van de site plukken. http://zoiah.m3dzone.com

5.22-W2k kan je van http://www.nvidia.com plukken.
Pagina: 1