Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Henryride
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 17:13
Hallo, ik heb net een tv besteld: pricewatch: LG 49UK6200PLA Zwart en ook pc onderdelen om een htpc te bouwen. Volgens de website van LG en hier op tweakers ondersteund de tv HDR. Dus heb ik speciaal een moederbord en kabel gekocht met hdmi 2.0b. Echter zie ik net dat de hoogste hdmi versie dat ondersteund word op de tv 2.0 is, maar toch adverteren met HDR?

Alle reacties

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:43
Werkt gewoon maak je geen zorgen.

Tv fabrikanten maken eigenlijk geen van allen onderscheid in welke versie van hdmi 2.0 ze gebruiken.
HDR werkt gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 03-08-2019 19:27 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
Op deze tv? Nee. De tv heeft een maximale helderheid van ong. 225cd/m2 waardoor HDR helemaal geen HDR mag heten, imho. De tv is in HDR-mode even "fel" als in SDR, zoals elke andere "HDR" tv in deze klasse.

Nickname does not reflect reality

• Arjant2
Brad Pitt schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:29:
[...]

Op deze tv? Nee. De tv heeft een maximale helderheid van ong. 225cd/m2 waardoor HDR helemaal geen HDR mag heten, imho. De tv is in HDR-mode even "fel" als in SDR, zoals elke andere "HDR" tv in deze klasse.
Over de kwaliteit van de tv en/of HDR doe ik geen enkele uitspraak. Feit is dat de tv HDR beelden die via een externe bron komen via HDMI kan weergeven. Dat was immers de vraag van de ts.
Dat het verder geen beste tv is dat ben ik met je eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2019 11:13 ]

• Henryride
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-05 17:13
Maar is het dus zinloos om hdmi 2.0a/b bronnen (moederbord uitgang, filmpje op ssd) te gebruiken?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
De tv gaat op geen enkele manier "echte" HDR weergeven nee.

Nickname does not reflect reality

• Arjant2
Henryride schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:13:
Maar is het dus zinloos om hdmi 2.0a/b bronnen (moederbord uitgang, filmpje op ssd) te gebruiken?
Lijkt me sowieso nooit nutteloos want neem aan dat je nog wel iets langer met die setup wil doen.
Wil je fatsoenlijk 4k beeld kijken dan heb je toch 2.0 nodig. Met 1.4 kom je niet verder dan 30fps op 4k resolutie.

Voor fatsoenlijke hdr weergave moet je wel wat meer geld uitgeven. Dus als je dat wil zou ik die tv annuleren of terugsturen en wat beters kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2019 17:27 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Henryride schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:13:
Nou, er zal een "hdr" lampje of indicator aan gaan staan. Het is maar net wat je wilt. Ben je echt liefhebber van goed beeld? Dan zou ik liever een TV kopen met een enorm goed contrast (een full HD oled bijvoorbeeld, hoewel je voor 1000 piek ook al UHD, HDR oled displays hebt).

WIl je gewoon alle specs hebben ("4k", "HDR")? Dan is deze tv best prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:09

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Toch niet bij Max ICT besteld hè? Dramatisch slechte winkel, gelijk annuleren.

Cunning linguist.

Pagina: 1