Toon posts:

Access point werkt niet achter mijn switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

ik heb in mijn nieuwe huis vaste UTP-kabels naar diverse kamers en wil twee access points (AP's) aansluiten op een switch (omdat ik poorten tekort kom op de router). De UTP-kabels komen in de meterkast bij de switch en router uit. Wanneer ik de UTP-kabel waar de AP's aanhangen, direct in de router inplug, werken de access points goed. Wanneer ik mijn switch ertussen zet, krijg ik de melding 'Geen internet' en bij de wifi-details zie ik dat het IP-adres van het AP opeens niet meer in de reeks van de router zit en dat die geen router kan vinden (geen IP-adres achter ' Router' ). Wanneer ik een laptop aansluit op de switch (of boven in de UTP-poort waar ik het AP op inplug), dan heb ik wel internetverbinding. Elk afzonderlijk apparaat werkt dus, elke kabel werkt, de internetverbinding werkt, maar de combinatie AP, switch en router werkt niet.

Heeft iemand ideeën wat ik hier aan kan doen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
TP-link EAP245 v3 Access points
TP-link SG1008PE unmanaged switch
modem/router Experiabox V10 met internet van KPN incl. interactieve TV.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb gekeken of ik de draadloze verbinding handmatig kan configureren, zodat het IP-adres van de router bekend is en het AP een IP-adres in de range van de router krijgt. Daarnaast ook de DNS-servers handmatig ingesteld. Op deze manier staan alle kenmerken identiek ingesteld aan de situatie waarin de AP's het wel doen (wanneer de switch er niet tussen zit).

Mogelijk oorzaken die in op fora vind zijn ofwel twee apparaten die als DHCP-server gaan fungeren, ofwel dat de switch geen IGMP-snooping ondersteunt en dat dat met een KPN-signaal wel nodig is. Maar ik kan met een laptop wel bedraad verbinding maken via de switch, dus dan lijken beide oorzaken mij weer niet logisch.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Switch al een keer gereset? de Accespoint is voor je switch gewoon een bekabeld device dus er zou tussen een laptop en een AP geen verschil mogen zitten.

[ Voor 70% gewijzigd door HKLM_ op 03-08-2019 14:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:06
Kabels zijn in de juiste adervolgorde? Zie NT FAQ
En als je de AP met een kort kabeltje op de switch aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als je de AP met een kort kabeltje op de switch aansluit?
Dan doet ' ie het wel! Dus toch een probleem met de kabels...

Maar wat is dan precies het probleem?
Want als ik een laptop op de UTP-poort aansluit, heb ik wel dataverbinding, dus daar is de kabel geen probleem - data transfer gaat goed. En als ik het AP er aan hang, dan krijgt die voldoende stroom om te functioneren, dus het is ook geen PoE-probleem. Hoe kan het dan dat de AP wel werkt op een korte kabel, maar niet op de langere (wanneer de lange op de switch is aangesloten, want de lange direct op de router werkt weer wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Zoals hierboven ook gevraagd, zijn de aders van de lange kabels echt de goede volgorde?

En heb je de mogelijkheid de APs zonder PoE te testen (dus met voeding)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
CCA Kabels?
Pagina: 1