Toon posts:

Win98/me sluit niet af na installatie g400 drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb hier een biostar m6vbe moederbord met een p3-733eb en wat andere rommel er in, waaronder een matrox G400 singlehead. Na de installatie van de g400 sluit zowel 98, 98se als me niet meer af. (wel in veilige modus, als de desbetreffende drivers dus niet geladen worden). De melding die ik krijg is een blauw scherm, OE melding, fout in vmm of zoiets.
Het vreemde is dat ik het setje heb geupgrade met mobo en processor, en de rest was allemaal hetzelfde. Was een asus bord met een celeron processor. gaf nooit problemen. Wel heb ik ergens in een grijs verleden ook problemen gehad met de g400 in mijn eigen pc, daarom is ie naar deze verhuisd en heb ik een asus gekocht. Ik weet alleen niet meer welk probleem dat nou was...
Wie weet er iets?
groet,

stef.

Verwijderd

Volgens mij is de 0E melding ee fout die ontstaat als er iets niet helemaal lekker gaat met je geheugen. Dus misschien is je geheugen niet helwmaal lekker of zitten ze niet lekker in hun slot. Probeer eens een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart gaat inderdaad prima, en het geheugen heb ik al met diverse soorten uitgewisseld. (64, 128, 256, ecc en non-ecc...)

Verwijderd

stef, welke videodrivers gebruik je voor je Matrox videokaart?

Microsoft Knowledge Base zegt dat het aan oude drivers ligt, en dat klopt. Ik gebruik de 6.51.012 drivers, die perfect werken.
Heb je ook al je videoBIOS ge-update naar de laatste versie? BIOS v2.08

Als je enige kennis van Engels hebt, kijk eens rond op www.matroxusers.com en op hun forums, http://forums.matroxusers.com

Daar vind je heel wat hulp over de G200/G4x0/G550 series.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

heeft dat moederbordje geen via chip?

ik heb iig hetzelfde probleem gehad met g400.. oplossing was: usb uitzetten in bios, windows installeren, via drivers installeren en als laatste g400 drivers installeren.

Sys Specs