Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe build b450m-hdv r4.0 ryzen 3200g geen beeld etc.

Pagina: 1
Acties:

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Beste allen,

Oplossing was de bios update, een mede tweaker heeft mij uit de brand geholpen :), helaas ervaar ik nu random windows Blue screens met de volgende stop codes:

KERNEL_AUTO_BOOST_LOC_ACQUISITION_WITH_RAISED_IRQL,
MEMORY_MANAGEMENT
ATTEMPTED_WRITE_TO_READ_ONLY_MEMORY
KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

Ik heb de volgende nieuwe build ryzen 3200g + b450m-hdv r4.0. Mijn eerst amd build voor mijn vriendin ik krijg geen bios scherm etc.

Mijn vermoedens zijn dat het aangekochte moederbord Asrock b450m-hdv r4.0 een bios update nodig heeft helaas kan ik niet zien wat de huidige bios versie is. Pc start fans draaien etc, krijg geen piep geluidjes.

Omdat dit mijn eerste ryzen build is heb ik geen andere amd cpu's om dit te checken voordat ik een goedkope cpu aanschaf wat mijn moederbord out of the box zal ondersteunen.

Zijn dit de standaard symptomen voor een cpu wat niet herkend wordt? Of kan ik dit beter regelen met het bedrijf waar ik alle onderdelen heb aangeschaft?

[ Voor 23% gewijzigd door KiriLLu op 04-08-2019 10:10 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Het is inderdaad goed mogelijk dat het de bios is.
Even contact opnemen met de leverancier van je mobo. Eventueel kan je terecht bij een computerzaak bij je in de stad, of misschien als je op V&A rondvraagt is er een hulpvaardige Tweaker in de buurt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 13:37

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Een 3200G is toch ZEN+ ?
Is daar ook een BIOS update voor nodig?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:14
Staat er toevallig ook niet ergens op de doos welk bios er op zit?
Volgens de Asrock site is je CPU ondersteund vanaf bios 2.30.

[ Voor 32% gewijzigd door jopie op 03-08-2019 15:05 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Soepergrover schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:54:
Een 3200G is toch ZEN+ ?
Is daar ook een BIOS update voor nodig?
Op zich voor de eerdere Zen+ niet meer, die ondersteuning zit er wel in, maar niet voor de nieuwe APU’s 3200g en 3400g. Die zijn relatief heel nieuw en nog niet standaard ondersteund. Ze zijn namelijk qua release even jong als de Zen2 processoren.

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Bios chip op mobo opzoeken daar staat de versie op!

• KiriLLu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
White Feather schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

Op zich voor de eerdere Zen+ niet meer, die ondersteuning zit er wel in, maar niet voor de nieuwe APU’s 3200g en 3400g. Die zijn relatief heel nieuw en nog niet standaard ondersteund. Ze zijn namelijk qua release even jong als de Zen2 processoren.
De oplossing was inderdaad een bios update, helaas ervaar ik nu andere problemen zoals de random blue screens met de volgende stopcodes:

KERNEL_AUTO_BOOST_LOC_ACQUISITION_WITH_RAISED_IRQL,
MEMORY_MANAGEMENT
ATTEMPTED_WRITE_TO_READ_ONLY_MEMORY
KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
Pagina: 1