Belangrijke M4A geluidsopname speelt niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 1.466 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robovliets
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2020
Hallo Tweakers,

Ongeveer een week geleden heb ik een interview gehouden. Ik heb dit interview toen opgenomen met de dictafoon app op mijn Iphone 6. Na het interview kwam ik er tot mijn schrik achter dat het geluidsbestand op mijn Iphone niet wilde afspelen.

Mijn Iphone geeft aan dat het bestand 29 minuten lang is, wat klopt. Maar ik kan het dus niet afspelen. Ook is het bestand van normale grootte, 14 mb. Als ik dit vergelijk met andere audiobestanden van andere interviews met ongeveer dezelfde duur is het rond deze grootte.

Ook als ik het bestand probeer af te spelen met Windows Media Player werkt het niet.

Ik heb met Apple Support gebeld, hier vertelden ze mij dat ze mij niet konden helpen. Toen ik zelf online keek bleken er tóch wel mogelijkheden te zijn om het audio bestand te herstellen.

Door de stappen te doorlopen bij deze link: http://sysfrontier.com/en/ is het gelukt de eerste 8 minuten van het audiobestand te redden. Ik snap alleen niet waarom de rest van het interview na deze stappen niet "recovered" is. Mijn Iphone is tijdens het interview wel in de stand-by gegaan, maar ook dan blijft de dictafoon app gewoon opnemen. Maar misschien zorgt dit er wel voor dat de rest van de audio op een andere manier moet worden teruggehaald(?)

Dit audio bestand is erg belangrijk voor mij, het lukt mij alleen niet om er zelf uit te komen. Wie heeft er suggesties over hoe ik dit kan aanpakken?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak allereerst een kopie van het bestand en bewaar het origineel voor je gaat rommelen.
Daarna zou ik eerst eens op windows aan de slag gaan ipv op je telefoon. M4a is een redelijk goed ondersteund protocol.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robovliets
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb inderdaad een kopie gemaakt van het geluidsbestand en het op mijn PC gezet. Ik ben zelf alleen niet zo handig met dit soort dingen dus ik heb moeite met het bedenken wat ik kan doen om te proberen het bestand volledig te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 13:13

Comgenie

Soms heb je dat

Heb je ook al VLC Player geprobeerd? Die kan over het algemeen best goed omgaan met het afspelen van deels corrupte bestanden.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Bevat het bestand vertrouwelijke informatie? Anders wil je hem misschien hier delen, misschien dat iemand het leuk vind te proberen het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:50

FeaR

In GoT we trust

Crossposten is niet toegestaan, verder in het oude topic: Belangrijke geluidsopname speelt niet af

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.