Blu ray ripper software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 22:29
Nu ik al in geen eeuwen iets geripped heb ben ik op zoek naar wat tegenwoordig doorgaat voor de beste rip software. Ik kom MakeMKV en Handbrake tegen. Iemand hier die nog actief ript en wat advies heeft. Geen bezwaar als het geen gratis software is, al ben ik niet van plan heel veel te gaan rippen dus een vermogen hoeft het nu ook weer niet te kosten. Bedoeling is zowel naar .iso als naar mkv te rippen als dit tenminste tot de opties behoord.

Alvast dank voor de suggesties

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
DVDFab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
Dank je! Die ga ik eens bekijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:32
As je echt weinig zorgen over rippen wilt hebben zijn de pakket die redfox aanbied perfect voor je.
Echter de hele suite is niet goedkoop maar doet wel zijn werk.
https://www.redfox.bz/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Ik rip eerst met makemkv naar de harde schijf en vervolgens met handbrake naar mkv. Allebei gekocht. Gewoon omdat het goede software is. Kwaliteit is prima.

Alleen handbrake kan ook (tenminste voor dvd lukt het me), maar ik krijg de aacs niet goed werkend. Daarnaast ook sneller om eerst te rippen en dan om te zetten. Dus geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Cybermage2you schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:55:
As je echt weinig zorgen over rippen wilt hebben zijn de pakket die redfox aanbied perfect voor je.
Echter de hele suite is niet goedkoop maar doet wel zijn werk.
https://www.redfox.bz/nl/
Maar lees je goed in over de geschiedenis van het bedrijf voor je een licentie koopt. Dit product was vroeger van Slysoft, Redfox heeft het product overgenomen nadat Slysoft schijnbaar is aangepakt omdat encryptie kraken illegaal is. Echter heeft iedereen met een lifetime license van Slysoft pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Anoniem: 191050 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:14:
[...]

Maar lees je goed in over de geschiedenis van het bedrijf voor je een licentie koopt. Dit product was vroeger van Slysoft, Redfox heeft het product overgenomen nadat Slysoft schijnbaar is aangepakt omdat encryptie kraken illegaal is. Echter heeft iedereen met een lifetime license van Slysoft pech...
Misschien ben ik wel te simpel, maar wie geeft een bedrijf geld om producten van een ander bedrijf te kraken? :P Kraak de software zelf dan ook gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

dehardstyler schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Misschien ben ik wel te simpel, maar wie geeft een bedrijf geld om producten van een ander bedrijf te kraken? :P Kraak de software zelf dan ook gewoon!
Ik heb er geen moeite mee om voor producten of software te betalen, ik heb deze software dan ook gekocht om mijn gekochte bluray collectie te kunnen digitaliseren. Dus ja, daarom heb ik een lifetime license gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Paultje3181 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:01:
Ik rip eerst met makemkv naar de harde schijf en vervolgens met handbrake naar mkv. Allebei gekocht. Gewoon omdat het goede software is. Kwaliteit is prima.
2nd.

Als je alleen wil rippen / kopieren dan is Makemkv voldoende. Hiermee kun je ook audiosporen en ondertitels kiezen die je wil bewaren.

Wil je de bestandsgrootte verder verkleinen, dan zul je de film opnieuw moeten encoderen en dat doet Makemkv niet.
Daar kun je inderdaad Handbrake voor gebruiken. Persoonlijk gebruik ik Ripbot264 omdat ik die gui fijner vind, met name de Batch converter functionaliteit. Uiteindelijk maken deze tools van gebruik precies dezelfde encoder (x.264 of x.265) dus de videokwaliteit zal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
Dank allen!
Pagina: 1