Welke mediaplayer kan externe bestanden downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-10-2023
Ik ontwikkel video's voor klanten. Dit proces is nagenoeg volledig geautomatiseerd, doch heb ik nog één laatste struikelblok te gaan. Ik zal uitleggen wat ik doe en tegen welk probleem ik aanloop, in de hoop dat één van jullie mij kan adviseren:

Voor klanten produceer ik video's in de cloud (design + renderen gaat automatisch). Deze video's worden in de vorm van korte clips opgeslagen op mijn server (ip/klantnummer/).

De klanten gebruiken de video's intern, voor een bijeenkomst, feestje of samenzijn. De technische kennis van de gemiddelde klant is niet erg hoog.

Ik zoek dus een mediaplayer die ik aan klanten kan leveren, waarbij ik de mediaplayer zo kan instellen dat deze contact maakt met mijn server (ip/klantnummer/) en de bestanden download. Het zou helemaal mooi zijn als de mediaplayer de server checkt, kijkt of er nieuwe bestanden zijn, deze download en de bestanden die ik heb verwijderd van de server ook uit de mediaplayer haalt.

Na download zou het voor klanten zo makkelijk mogelijk moeten zijn om deze af te spelen. Een mediaplayer met afstandsbediening met een forward/rewind functie zou ideaal zijn. De klanten spelen namelijk de clips per stuk af.

Ik heb Google al geraadpleegd doch geen antwoord op mijn vragen gekregen. Mijn magere kennis inzake mediaplayers zal daaraan ten grondslag liggen.

Wie weet welke mediaplayer ik hiervoor kan gebruiken of kan eventueel een andere optie aandragen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ongeveer iedereen kan tegenwoordig iets opslaan en vervolgens afspelen. Waar het bij jou fout gaat is dat je ze laat inloggen op een onhandige manier.

Stuur die mensen een link naar hun bestand waar ze op kunnen klikken en klaar. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Hoi Ciris en bedankt voor je reactie. Ik heb wat jij noemt geprobeerd. De meest voorkomende problemen zijn: ze downloaden het en weten niet waar ze het opslaan of ze downloaden het en weten niet hoe ze het in de juiste map krijgen.

Is er geen mediaplayer die ik automatisch kan laten fetchen of waarbij ik commando's kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bereid bent om ze mediaplayer aan te leveren dan kan je ze net zo goed de bestanden op een usb stick aanleveren.

Of verwacht jij dat ze wel weten hoe ze een mediaplayer moeten bedienen die ze voor het eerst in hun handen hebben maar niet hoe ze een bestandje moeten opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Als ik een mediaplayer aanlever, dan ontvangt men op locatie eenmalig instructies. USB is te omslachtig, bovendien haalt dat het voordeel van mijn systeem eruit - renderen in de cloud, waardoor ze de videos binnen enkele minuten hebben.

Als ik een mediaplayer eenmalig kan instellen, waarna men niet hoeft te zoeken naar de bestanden of map, dan zou dat ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Zoiets? (Geen ervaring meeh

Cloud Station ShareSync

Cloud Station is a file sharing service that allows you to synchronize files between a centralized Synology NAS device and multiple client Synology NAS devices

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Dank, Boeryepes, ik ga kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Kan je niet een m3u file aanbieden? Dan hoeft de mediaspeler alleen die aan te roepen en speelt hij af wat daar in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Catch22, dank voor je reactie. Ik ga me erin verdiepen. Naar aanleiding van Boeryepes reactie las ik net dat de Kodi speler Google drive synced, dat is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Ik vermoed dat ik wat heb gevonden!

Een media box met Kodi en de PleXBMC addon. Die kan vervolgens syncen met een Plex media server!

Edit: Blijkbaar kan ik het met Kodi ook rechtstreeks doen:

YouTube: Add local/remote content to your library in Kodi v17

[ Voor 40% gewijzigd door Raemco op 03-08-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:45

Croga

The Unreasonable Man

Zitten wel een berg aannames aan @Raemco .....

- Waar wordt jouw spul gehost? Is dat zomaar van buitenaf toegankelijk? (en daarmee dus ook zichtbaar voor anderen dan je doelgroep)
- Kan de klant überhaupt buiten zijn netwerk kijken?
- Heeft de klant toegang tot externe bronnen voor video?
- Heeft de klant toegang tot externe shares?
- Heeft de klant toegang tot jouw share?

Persoonlijk vindt ik het een erg instabiele oplossing. Er hoeft maar een ITer binnen het bedrijf van de klant te zijn die zich ook maar enige zorgen maakt om beveiliging en je oplossing gaat plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemco
Ha Croga, dank voor je antwoord.

- Hosting pas ik aan op de oplossing. Sinds ik nog niet weet wat de exacte oplossing zou moeten zijn, heb ik nog geen hosting geregeld.
- Buiten netwerk, ja met een mediabox wel
- Externe bronnen, ik neem aan de server waar het spul gehost zou moeten worden?
- Externe shares, met een mediabox geloof ik het wel
- Klant krijgt toegang tot zijn eigen share (ip/klantnummer)

Een andere oplossing weet ik 123 niet, daarom vraag ik hier ook om hulp. Video's produceren kan ik goed, hier snap ik nagenoeg niets van.
Pagina: 1