Ongedierte in/op huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:13
Sinds 2 maanden zijn wij verhuist, heerlijk de ruimte en wat landelijker gelegen dan de stad waar we vandaan komen.

Echter, horen we af en toe flink wat kabaal in de dakplaten. Bestrijder laten komen en gif geplaatst in de spouwmuren. Inmiddels al wat dode muizen gevonden maar qua herrie lijkt het alleen maar harder te worden qua geluid.

Gelukkig zitten ze overwegend buiten of in het dak maar niet binnenshuis zeg maar.
Ook rondom het gif veel typische muizenpoepjes gevonden. (Ook in de kleur vsn het gif al, dus dat is positief)

Nu vonden we vanavond echter in een van de leegstaande kamers het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5hK0zbT/20190802-220633.jpg

Wij twijfelen enorm of dit nu van een grote muis is, of toch van een rat. Wat denken jullie?

Google op hoe groot is muizen/rattenpoep levert eigenlijk niets concreets op, vooral veel reclame van bestrijders.

Zelf denk ik dat dit formaat van een rat is, maar waar muizen zijn zijn doorgaans geen ratten, en muizen hebben we gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door MisterEagle op 02-08-2019 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mijn vriendin zegt dat het van een muis is.

zij kweekt knuffel ratten, ze heeft er nu ~40, dus zij weet wel hoe de strontjes eruit zien :P

De Nederbelg !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Jellabie schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:32:
zij kweekt knuffel ratten, ze heeft er nu ~40, dus zij weet wel hoe de strontjes eruit zien :P
Wtf -O- -O- -O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:50
Jellabie schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:32:
Mijn vriendin zegt dat het van een muis is.

De ratten in het management van mijn vorige werkgever strooiden ook duidelijk andere shit rond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

offtopic:
ze kweekt huisdierratjes voor te verkopen in alle soorten kleuren en grote incl stambomen enzo, zijn tam en best schattig :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
ratten zijn zeker best leuk, in een kooitje of als ze er even uit mogen erbuiten... maar wilde ratten (zowel de bruine als zwarte) hoef ik zeker niet als verrassing tegen te komen... en al helemaal niet in huis :p

Maar fijn dat het toch een (flink) muizenstrontje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 27-04 11:05
Heb je een kat? Die zal lol hebben! Werkt beter dan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
synx6 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:47:
Heb je een kat? Die zal lol hebben! Werkt beter dan vallen...
Haha dat zal zeker ja, maar helaas erg allergisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:23

Barrycade

Through the...

Bruine ratten klimmen niet zo graag, dus als je al ratten zou hebben zijn het zwarte en dan heb je een groot probleem, want die zijn stukken slimmer dan de Noorse rat.

Zwarte ratten hebben een banaan vormige drol, maar groter dan op je foto.

Maar hoezo gif en dan ook nog buiten. Dat mag helemaal niet meer in Nederland. Werkt voor geen meter. Zorgt voor resistentie en dan heb je stinkende lijken in je spouw. En dus dan allemaal vlees vliegen.

Bestel maar een berg klemmen en paar potten pindakaas. Dat werkt het beste. Maar moet je wel iedere dag rondje maken en de klemmen legen.

Je hebt ze blijkbaar ook al binnen. Dus zet in die kamer maar klemmen in iedere hoek van de kamer langs de muur en bij je voorraadkast waar je bv koek en couscous hebt staan. Je krijgt vanzelf "hagelslag" in je couscous ;) Muizen zijn slechtziend. Dus lopen meestal langs de muur op de tast van hun snorharen.

En als je ze hebt; kippen en of ander spul dat voer eet; voer zo aanbieden dat het geen all you can eat buffet voor muizen is. Want anders trek je alle muizen uit de omgeving aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog 2 (random) tips:

Elektrische ratten/muizen vallen hebben als voordeel dat je geen muizenval hoeft te openen met een dood beest erin.
Ook zou je niet de eerste zijn die zijn bed uit moet omdat een muis rondrent met een muizenval.

Kijk ook naar de ultrasone verjagers. Als jouw huis vervelend geluid geeft blijven ze mogelijk ook uit de buurt.
Normaal pak je daarvoor een kat, maar dat is dus geen optie. Overigens heb je ook echte buitenkatten, zie je zelden en hoeven alleen eten en onderdak. Bij het dierenasiel zitten die nog weleens.

De ervaringen met elektrische hulpmiddelen zullen alle kanten op gaan, maar ze mogen naruurlijk niet ontbreken op dit forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 20:05
Neem een rat als huisdier. Erg leuke beestjes, zeer intelligent en je kunt ze veel leren. Meest ondergewaardeerde huisdier in NL. Muizen zijn er als de dood voor en zullen vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

MisterEagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:55:
[...]

Wij twijfelen enorm of dit nu van een grote muis is, of toch van een rat. Wat denken jullie?

Google op hoe groot is muizen/rattenpoep levert eigenlijk niets concreets op, vooral veel reclame van bestrijders.

[...]
Googelen op 'muizenpoep' en dan op de button 'Afbeeldingen' drukken levert direct dit op

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

OgWok

U.N.C.L.E.

MisterEagle schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:43:
ratten zijn zeker best leuk, in een kooitje of als ze er even uit mogen erbuiten... maar wilde ratten (zowel de bruine als zwarte) hoef ik zeker niet als verrassing tegen te komen... en al helemaal niet in huis :p

Maar fijn dat het toch een (flink) muizenstrontje is!
Ja, zeker. Heb een keer een flinke rossige rat gevangen en die beet zonder probs door mijn tuinhandschoen. Felle rakkers. Always on the job ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
Dat ziet eruit als een muis ja.

Ik zou alles aan voedsel goed opbergen. Zorgen dat er sowieso niets te halen valt en er ook niets te ruiken is voor ze. Muizen zijn echt erg. Bij mijn ouders was mijn vader laks met het duivenvoer, stond in bijkeuken zonder silo. De muizen begonnen gewoon aan de buitendeur om binnen te komen, ze roken het onder de kier door? Duurde echt niet lang en er zat zo'n typische muizen doorgang onderaan de deur, gewoon er doorheen geknaagd.

Ze lopen graag langs wanden af. Achter spullen door, daar zou ik vallen plaatsen. Vergif kan ook, je hebt spul waarvan de lijkjes uitdrogen. Maar sommige ga je nooit vinden als ze in je spouwmuur zitten. Dat is ook geen prettig idee. Een kat of hond helpt ook alleen dat is geen optie lees ik. Mijn herder vangt ook muizen...

Verder zou ik van dat metaal gaas plaatsen in de ontluchtingsroosters van de muur als dat nog niet zo is en andere mogelijke openingen controleren. Daar komen ze ook door binnen, zeker als het straks weer kouder gaat worden. Anders heb je ze zo weer binnen mocht je er straks vanaf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:04
Mijn ouders hadden hier ook regelmatig last van, wonen afgelegen en op de een of andere manier gebeurd dat dan gewoon. Staan nu op een aantal plekken schaaltjes met roze korels, vooral op plekken waar je de keutels vind. Vergif nemen ze mee naar het nest en klaar is het, sindsdien hebben ze er eigenlijk geen last meer van. Ik kan voor je navragen wat ze gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:28

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

CrystalViriS schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:40:
Dat ziet eruit als een muis ja.

Ik zou alles aan voedsel goed opbergen. Zorgen dat er sowieso niets te halen valt en er ook niets te ruiken is voor ze.
idd, alles, maar dan ook echt alles, in afsluitbare potten/bussen. pasta, rijst, crackers, brood, hagelslag, open zakken chips. Groen afval niet in een bakje op het aanrecht, maar direct naar buiten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Harrie_ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Googelen op 'muizenpoep' en dan op de button 'Afbeeldingen' drukken levert direct dit op
vergeleken met de maat op deze foto's die ik zie, is het poepje wat ik in huis vond echt 5x zo groot alleen.. vandaar dat ik niets kan vinden
Pagina: 1