Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid-High game pc 1500 - 1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cyris100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-10-2024
IK ben bezig met het samenstellen van 2 identieke systemen voor mij en een vriend. Beide willen onze systemen vernieuwen en voor de komende jaren sterk genoeg maken.

afgelopen week ben ik voor het eerst in het diepe gedoken en geprobeerd zoveel mogelijk nieuws te leren over het samenstellen van een PC. (dit is altijd voor mij gedaan)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Wij gaan dit systeem voornamelijk gebruiken om te gamen. Ik wil de opkomende nieuwe games op 1440P en hoge settings kunnen spelen. Denk daarbij aan de nieuwe elder scrolls, hopelijk RDRD2. Op het moment speel ik voornamelijk DOTA2 en battefield 5.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Eingenlijk had ik 1500 euro in gedachten maar daar zit ik al ruim overeen met mijn huidige keuze. ik hoop mijn huidige PC voor een leuk bedrag te kunnen verkopen dus er zit nog wat rek in. ik denk zo rond de 1800 euro max. Misschien dat er nog wat af te snoepen valt met andere keuzes?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik ga voor een geheel nieuw systeem aangezien ik mijn huidige wil verkopen.
Misschien neem ik mijn oude 1TB HDD mee maar dat zal niet van invloed zijn op het lijstje.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De Gigabyte 2070 RTX super lijkt me de beste keuze voor future proofing qua performance en prijs.
In eerste instantie zat ik te denken aan een I7-7900 maar gezien de reviews van de AMD 7 3700 lijkt mij dit toch een betere keus.
Ik heb ook wat RGB elementen toegevoegd omdat ik probeer er esthetisch toch wat van te maken. Wil namelijk mijn hele game kamertje ook een keer aanpakken. (HUE lampen e.d.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had een intel voorkeur die nergens op gebaseerd was. dit heb ik laten varen.. :)
Wel een voorkeur voor de NVIDEA kaarten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Niet bepaald. ik heb wat RGB toevoegen en de boel mag daarom mooi zichtbaar zijn in de case.
Ik lees wat gemengde reacties over deze case. maar vind hem wel een van de mooiere.

Kunnen de fans op de NZXT ook vervangen worden door RGB?

Ga je overklokken?

Geen ervaring met overklokken. Weet ook niet of ik me hier aan ga wagen. misschien wat simpel spelen in de software.

Wat verwacht je van ons?[i]

De grootste zaken waar ik aan twijfel zijn de keuze voor het moederbord en misschien toch de keuze voor andere processor.
Ik weet niet goed of het moederbord wat ik nu gekozen heb wel goed om kan gaan met de RAM. Ze adviseren een 3600 RAM bij de gekozen processor maar volgens mij kan het moederbord hier niet mee overweg?

en wat voor functionaliteit lever je nou echt in met een X470 of een B450?

Is een 7 serie processor echt nodig of kan ik ook met een 5 vooruit? of toch maar een intel?

Ik hoop dat jullie mij het laatste zetje kunnen geven om te beslissen wat ik moet bestellen. Kan er nog iets van de prijs af of is dit perfect?
er zal ook nog een windows versie en mogelijke assemblage kosten bijkomen realiseer ik mij net :F

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI X470 Gaming PRO CARBON€ 179,99€ 179,99
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G€ 569,-€ 569,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 87,04€ 87,04
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 89,99€ 89,99
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZR€ 198,-€ 198,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 107,81€ 107,81
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 141,21€ 141,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.866,48

Alle reacties

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Ik dacht aan een zelfde systeem als dat jij doet, al wilde ik liever een x570, het topic over ryzen 2 en oudere moederborden staan toch wel een hoop bios problemen (met oudere chipsets) waar ik geen zin in had.

Maar, ga je gamen, waarom dan geen Intel.. Daar begon ik over te twijfelen.
Een 9700k met moederbord is 50 euro goedkoper dan een 3700x met x570 moederbord. Ok, een 3700x met x470 moederbord is dan weer 50 euro goedkoper dan de Intel.
Maar kijk je hier naar:
https://nl.hardware.info/...-7-3700x-vs-core-i7-9700k
Dan is intel voor gaming nog steeds net ietsje sneller. En heeft intel in ieder geval een stabiel platform,
in plaats van dat geklier met biossen en idle temps van 50+, tenzij je het uitleest met AMD software, dan is het ineens lager, etc etc.. Dus ik lees graag hier even mee.

• Karchief
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:43
Ik hou dit topic ook even in de gaten.

Maar geklier met biossen ?
Als je dit laat assembleren door bijv Azerty, regelen hun alles toch ?

Dan heb je er geen omkijken meer naar neem ik aan.

• Cyris100
Ik was inderdaad voornemens hem bij Azerty te bestellen/laten assembleren.
Zij zouden dan als het goed is de bios moeten updaten van het moederbord aangezien er geen flashback functie op deze zit.

ik weet dus niet of het op die kleine verschillen aan gaat komen.. aangezien het systeem met windows en assembleren al richting de 2K gaat wordt het langzamerhand best prijzig :P

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 00:30

MrDrako

nep ict'er

Nou ook al zit de mees t recente bios er op dit moment in, als je de topics volgt zijn de huidge biossen vaak toch nog niet helemaal compleet.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
@Cyris100 Je opzet gaat niet passen. Een X62 past in een Meshify alleen voorin, maar dan hou je max 280mm over voor een GPU. Je zult dus óf een korte GPU moeten nemen, óf geen front AIO. In dat laatste geval kun je kiezen voor een 240mm AIO bovenin (zoals een X52) wat doorgaans past als je geen hoge RAM hebt, of natuurlijk gewoon een goede luchtkoeler. Of je neemt bv een Define S2 Meshify, dan zou het wel prima moeten kunnen zoals je voor ogen hebt.

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:03
Ik ga dit ook volgen aangezien ik iets soortgelijks mee bezig ben. Snap alleen niet waarom je een ryzen 7 wil, waarom geen ryzen 5? Ga je streamen of videobewerking doen wekelijks?

• Cyris100
Wekko306 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:19:
@Cyris100 Je opzet gaat niet passen. Een X62 past in een Meshify alleen voorin, maar dan hou je max 280mm over voor een GPU. Je zult dus óf een korte GPU moeten nemen, óf geen front AIO. In dat laatste geval kun je kiezen voor een 240mm AIO bovenin (zoals een X52) wat doorgaans past als je geen hoge RAM hebt, of natuurlijk gewoon een goede luchtkoeler. Of je neemt bv een Define S2 Meshify, dan zou het wel prima moeten kunnen zoals je voor ogen hebt.
Bedankt voor de tip. Ga nog even beter naar de afmetingen kijken. Dacht dat ik wat builds gezien had op deze manier. |:( maar dat kan dan ook een x52 geweest zijn.
FlowChef schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:43:
Ik ga dit ook volgen aangezien ik iets soortgelijks mee bezig ben. Snap alleen niet waarom je een ryzen 7 wil, waarom geen ryzen 5? Ga je streamen of videobewerking doen wekelijks?
Ik doe wel wat foto en video bewerken maar niet veel.
Het idee is om een systeem te hebben waar ik een aantal jaar niet naar om hoef te kijken. Met de optie om iets te upgraden over een tijdje.
Als dat met een ryzen 5 kan zou dat natuurlijk ook prima zijn.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Cyris100 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Ga nog even beter naar de afmetingen kijken. Dacht dat ik wat builds gezien had op deze manier. |:( maar dat kan dan ook een x52 geweest zijn.

[...]

Ik doe wel wat foto en video bewerken maar niet veel.
Het idee is om een systeem te hebben waar ik een aantal jaar niet naar om hoef te kijken. Met de optie om iets te upgraden over een tijdje.
Als dat met een ryzen 5 kan zou dat natuurlijk ook prima zijn.
Een X52 past, maar zoals gezegd alleen bovenin tenzij je een vrij korte GPU hebt. Een Meshify C is een vrij krappe atx kast voor waterkoeling.
Mocht je inspiratie willen opdoen: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/Y6Crxr#g=427,424,405

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 03-08-2019 09:06 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Cyris100 Je hebt geen waterkoeler nodig voor dit systeem. als je het wilt voor de looks zou ik er een passende kast bij kopen van NZXT.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Cyris100
Heeft iemand nog tips omtrent het moederbord? Een 470 chipset of toch de 570?

En de combinatie met de 3600 RAM gaat dat werken?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyris100 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:55:
Heeft iemand nog tips omtrent het moederbord? Een 470 chipset of toch de 570?

En de combinatie met de 3600 RAM gaat dat werken?
Kijk even naar het verschil, maar voor zelfde geld heb je pricewatch: MSI X570-A Pro

MSI 2070 S pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 03-08-2019 15:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
16 gb ram voor dat geld... daarvoor koop je 32 Gb 3200 op 16 latency.. zou ik meer futureproof vinden dan die 3/4 fps die je meer gaat hebben ( al haal je dat al ) mochten bepaalde games over x jaar toch veel ram gaan gebruiken. Heb je t al liggen.

Als je corsair 550 watt voeding neemt ben je iets goedkoper uit en je red t daarmee prima.
Koeler is leuk, maar kost je ontiegelijk veel geld. Ryzen 3700x komt met een aardige RGB koeler . Dat zou pakweg 250 euro schelen als je koeler plus ventilatoren weglaat. Zou je 16 gb normale ram nemen ben je ongeveer 100 euro goedkoper uit. Je zou kunnen overwegen om een 2080 of 2080 super te kopen met die besparing. T oog wit ook wat hebben , maar staat gaming performance niet boven aan in je lijstje?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik een paar dingen aanpassen:

Een M.2 SSD is tot 7 keer sneller dan een SATA SSD. Ga gewoon voor een 500GB M.2 SSD. Tenzij je meer dan 5 games speelt heb je die ruimte echt niet nodig. Zo wel, dan kan je op termijn altijd nog een simpele SSD erbij prikken natuurlijk :)

Neem een Scythe Mugen CPU koeler in plaats van die waterkoeler. Waterkoeling is niet beter, en ook niet stiller. Het is vooral duurder. Als 't om geluid gaat dan zou ik aanraden ook een kast te nemen zónder doorzichtig glas, want dat laat meer geluid door. Ga gewoon voor een gesloten aluminium behuizing.

Persoonlijk zou ik wél bij Intel blijven. Historisch gezien lopen die voor op AMD, zeker als het op gamen aankomt, en ik zou over 6 tot 12 maanden gewoon mijn CPU willen vervangen door een Intel CPU die nog moet uitkomen. Als je nu voor AMD kiest zit je vast aan hun socket en hun merk.

Voeding kan ook minder. Je gaat geen SLi draaien.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Blue-eagle schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 02:35:

Persoonlijk zou ik wél bij Intel blijven. Historisch gezien lopen die voor op AMD, zeker als het op gamen aankomt, en ik zou over 6 tot 12 maanden gewoon mijn CPU willen vervangen door een Intel CPU die nog moet uitkomen. Als je nu voor AMD kiest zit je vast aan hun socket en hun merk.

Voeding kan ook minder. Je gaat geen SLi draaien.
Resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Er was ook in tijd in het verleden dat AMD sneller was...

hoe zit je als je voor AMD kiest vast aan hun socket en hun merk, en met Intel niet?

Als je een intel CPU vervangt kan je hoogstwaarschijnlijk ook je socket veranderen, met AMD heb je wat meer zekerheid. Bovendien, Intel komt niet met nieuw desktop cpu spul tot 2021

[ Voor 22% gewijzigd door bluebear op 04-08-2019 04:48 ]

• Cyris100
Blue-eagle schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 02:35:

Een M.2 SSD is tot 7 keer sneller dan een SATA SSD. Ga gewoon voor een 500GB M.2 SSD. Tenzij je meer dan 5 games speelt heb je die ruimte echt niet nodig. Zo wel, dan kan je op termijn altijd nog een simpele SSD erbij prikken natuurlijk :)
Ik had begrepen dat een m.2 alleen sneller is met comprimeren en uitpakken van grote bestanden? Met gamen en dagelijks gebruik is het verschil nauwelijks merkbaar...

Ik ga nog is een beetje tweaken en een nieuw lijstje posten denk ik.
Pagina: 1