Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:45
Hi,

Hebben mensen ervaring met het overkopen van gesealde producten zoals mobiele telefoons? Binnenkort wil ik namelijk een nieuwe mobiele telefoon kopen, wil natuurlijk een gesealde variatie zodat ik weet dat de mobiel 'splinternieuw' is.

Maarja, je koopt een gesealde telefoondoos, je weet eigenlijk niet wat erin zit, misschien zit er wel iets anders in of heeft de verkoper hem zelf opnieuw gesealed. Maak je dan zo'n gesealde telefoondoos direct open bij de verkoper en kijk je over de telefoon het doet? Of wacht je tot dat je thuis bent en controlleer je dan alles? :?

Hoor graag jullie mening/ervaring hierover en alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb ook wel eens gesealde apparatuur verkocht. Mijn instelling altijd: Als je betaalt hebt mag je er mee doen wat je wilt, dus ook openmaken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 16:04
Ik spreek vooraf af dat ik het product koop als de seal er af mag en er dan niets mee aan de hand is. Vind het zelf wel fijn dat er daadwerkelijk een telefoon in zit, geen steen, en dat het scherm nog heel is/hij aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
Jordymt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:58:
Ik spreek vooraf af dat ik het product koop als de seal er af mag en er dan niets mee aan de hand is. Vind het zelf wel fijn dat er daadwerkelijk een telefoon in zit, geen steen, en dat het scherm nog heel is/hij aan gaat.
Kijk je daarna ook of de telefoon het daadwerkelijk doet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou je eis van het sealen loslaten. Wat zou je willen, dat geretourneerd producten massaal worden vernietigd?

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15

Yucon

*broem*

gast schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:46:
Ik zou je eis van het sealen loslaten. Wat zou je willen, dat geretourneerd producten massaal worden vernietigd?
Het zijn inderdaad wel een beetje dubbele standaarden in de OP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Geseald kopen is ok.
Maar dan moet je ook kunnen zien dat de seal origineel is (hologram), en als er een aankoopbewijs bij is heb je toch nog volle garantie.
Eventueel zoek je ok hoe de originele verpakking er uit ziet.

Uiteindelijk, als je de verkoper niet kan betrouwen koop je beter in de winkel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:57
Son Gohan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:55:
Hi,

Hebben mensen ervaring met het overkopen van gesealde producten zoals mobiele telefoons? Binnenkort wil ik namelijk een nieuwe mobiele telefoon kopen, wil natuurlijk een gesealde variatie zodat ik weet dat de mobiel 'splinternieuw' is.

Maarja, je koopt een gesealde telefoondoos, je weet eigenlijk niet wat erin zit, misschien zit er wel iets anders in of heeft de verkoper hem zelf opnieuw gesealed. Maak je dan zo'n gesealde telefoondoos direct open bij de verkoper en kijk je over de telefoon het doet? Of wacht je tot dat je thuis bent en controlleer je dan alles? :?

Tweede hands zou ik zo'n seal alvorens de definitive koop al verbreken om het te kopen waar te inspecteren. Dergelijke waren kunnen zeer oplichtingsgevoelig zijn, door bijvoorbeeld een ander exemplaar of kapot exemplaar in de doos te doen en dan resealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
gast schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:46:
Eveneens zijn retourneerde producten ook goed, maar ik wil hem wel 'splinternieuw'. Het stukje van een gesealde verpakking hebben zegt mij 'Oh dit product is splinternieuw en komt vers/direct uit de winkel'.

Als iemand een telefoon verkoopt die 2-3 maanden oud is + gebruikt door de verkoper heb ik daar minder zin/vertrouwen in..

Probleem is denk ik ook dat je nooit/niet/bijna niet kan weten of het product geretourneerd is geweest.
Sir_Lion schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:53:
[...]
Tweede hands zou ik zo'n seal alvorens de definitive koop al verbreken om het te kopen waar te inspecteren. Dergelijke waren kunnen zeer oplichtingsgevoelig zijn, door bijvoorbeeld een ander exemplaar of kapot exemplaar in de doos te doen en dan resealen.
Precies, hoe check je dat. Ik heb contact opgenomen met de partij waar de verkoper het toestel heeft gekocht en die zei inderdaad dat het toestel door diegene is gekocht..

Maar dan zit ik nog steeds met de vraag van; je koopt een product van toen (19 juli 2019) 729EUR en je verkoopt hem nu (2 augustus 2019) voor ~400EUR. :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:51

-tom-562

Oliesjeik

Sir_Lion schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:53:
[...]

Moet het wel van de verkoper mogen. Als ik een geseald product verkoopt, no way dat jij de seal er af mag halen voordat ik het geld heb :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Son Gohan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Eveneens zijn retourneerde producten ook goed, maar ik wil hem wel 'splinternieuw'. Het stukje van een gesealde verpakking hebben zegt mij 'Oh dit product is splinternieuw en komt vers/direct uit de winkel'.

Als iemand een telefoon verkoopt die 2-3 maanden oud is + gebruikt door de verkoper heb ik daar minder zin/vertrouwen in..

Probleem is denk ik ook dat je nooit/niet/bijna niet kan weten of het product geretourneerd is geweest.

[...]

Precies, hoe check je dat. Ik heb contact opgenomen met de partij waar de verkoper het toestel heeft gekocht en die zei inderdaad dat het toestel door diegene is gekocht..

Maar dan zit ik nog steeds met de vraag van; je koopt een product van toen (19 juli 2019) 729EUR en je verkoopt hem nu (2 augustus 2019) voor ~400EUR. :|
Jaja, dat verschil in 2 weken ? If it seems to good to be true, it often is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Son Gohan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

[...]

Kans dat de verkoper de telefoon bij een abonnement heeft gekocht/gekregen. De 'echte' prijs staat op de factuur ivm de verzekering/garantie, maar hij heeft er dan daadwerkelijk veel minder voor betaald, bijvoorbeeld 300 euro. En zo maakt hij nog steeds winst.

Vraag de verkoper er gewoon naar. Geen goed verhaal = niet kopen.
(Kan de verkoper de factuur overleggen?)

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 02-08-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
KillerAce_NL schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:39:
[...]
Jaja, dat verschil in 2 weken ? If it seems to good to be true, it often is...
|:(
-tom-562 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:38:
[...]
Moet het wel van de verkoper mogen. Als ik een geseald product verkoopt, no way dat jij de seal er af mag halen voordat ik het geld heb :)
Haha, dan kan jij dure bakstenen gaan verkopen, in telefoondoosjes :*)
Medione1210 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

Kans dat de verkoper de telefoon bij een abonnement heeft gekocht/gekregen. De 'echte' prijs staat op de factuur ivm de verzekering/garantie, maar hij heeft er dan daadwerkelijk veel minder voor betaald, bijvoorbeeld 300 euro. En zo maakt hij nog steeds winst.
Oeh, daar had ik niet eens aan gedacht.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Son Gohan waar heb je de telefoon gezien? Als het een Tweaker is met 100+ 5-sterren reviews, zou ik hem gewoon ophalen en goed inspecteren. Misschien -als je je er echt fijn bij voelt- IMEI even door stopheling.nl halen, maar verder zie ik geen problemen.

Marktplaats is een dikke no-go. Marktplaats zit vol met paupers en oplichters. Daar is de korting te hoog voor. Een Tweaker met minder 5-sterren reviews kan ook wel, maar ze moeten wel over meerdere maanden verspreid zijn. Geen idee of je kunt zien dat de telefoon bij een abonnement verkregen is. Als dat kan, zou ik dat ook even natrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
hoi1234 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:05:
@Son Gohan waar heb je de telefoon gezien? Als het een Tweaker is met 100+ 5-sterren reviews, zou ik hem gewoon ophalen en goed inspecteren. Misschien -als je je er echt fijn bij voelt- IMEI even door stopheling.nl halen, maar verder zie ik geen problemen.

Marktplaats is een dikke no-go. Marktplaats zit vol met paupers en oplichters. Daar is de korting te hoog voor. Een Tweaker met minder 5-sterren reviews kan ook wel, maar ze moeten wel over meerdere maanden verspreid zijn. Geen idee of je kunt zien dat de telefoon bij een abonnement verkregen is. Als dat kan, zou ik dat ook even natrekken.
Marktplaats. Goeie tip, ik ga eens het IMEI door https://stopheling.nl/ halen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Son Gohan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:08:
[...]

Marktplaats. Goeie tip, ik ga eens het IMEI door https://stopheling.nl/ halen!
Ik raad het je sowieso af. Je hebt geen enkele houvast en ik heb gewoon echt geen hoge pet op van Marktplaats. Op Tweakers heb je nog houvast aan de reviews en ik neem aan dat een Tweaker met 100+ goede reviews liever geen slechte review krijgt. Dat het toestel bij een abonnement verkregen is, kan best mogelijk zijn, maar waarom dan z'n lage prijs. Daar roep je gewoon argwaan mee op bij mij. Gewoon voor normale prijs aanbieden, verdient de verkoper er veel meer op en verkocht wordt die ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Vaker gesealde iPhones gekocht op Marktplaats en altijd ter plekke geopend (en gekocht) met aankoopbon bij iemand thuis, nooit op stations of andere vreemde plekken. Zonder aankoopbon koop ik niks, al is het geseald. Ik zou juist achterdochtig worden als ik niet eens mocht openmaken. En uiteraard nooit geld overmaken of tikkie doen. Je filtert met gezond verstand verdachte advertenties vanzelf eruit. Ze moeten ook al tig jaren lid zijn van Marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SOTD
Medione1210 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

Vraag de verkoper er gewoon naar. Geen goed verhaal = niet kopen.
(Kan de verkoper de factuur overleggen?)
In principe betaald hij er wel voor via de abo wat een stuk hoger ligt dan bijv bij simonly. Het is voor hem een soort krediet, hij betaald iets af per maand voor een eenmalige berg geld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik wil niet te achterdochtig zijn maar loverboy zadelen hun “vriendinnen” op met dure abbo met telefoon en verkopen het toestel.
Of criminelen laten iemand onder druk zo’n ding bestellen via afterpay en verkopen hem snel voordat er betaalt is.

Waarschijnlijk een telefoon met een duistere achtergrond. Ik zou er niet aan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
leonbong schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:22:
Ik wil niet te achterdochtig zijn maar loverboy zadelen hun “vriendinnen” op met dure abbo met telefoon en verkopen het toestel.
Of criminelen laten iemand onder druk zo’n ding bestellen via afterpay en verkopen hem snel voordat er betaalt is.

Waarschijnlijk een telefoon met een duistere achtergrond. Ik zou er niet aan beginnen.
En daarbij wat is er mis met een goede gebruikte telefoon? Ik zou me er zoveel prettiger bij voelen door een telefoon te kopen die al gebruikt is door een Tweaker met goede reviews. Dit soort gezeik heb je dan alvast niet. Ik zou 3 maanden(o.i.d.) oud juist fijn vinden. Dan is de telefoon al volledig getest. Als je dan een eerlijke Tweaker tegenkomt, weet je dat er waarschijnlijk geen problemen op zullen duiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:54
Als je je hier zo druk om maakt, is het dan niet een beter idee om hem nieuw in de winkel te kopen?
Snap best dat je graag korting wil maar is dat het ook waard? Het blijven toch splinternieuwe telefoons dus de korting zal wel niet zoveel voorstellen.

Er komen ook geregeld aanbiedingen voor nieuwe telefoons, al dan niet via een abbonements-constructie ( die je maandelijks kunt opzeggen ) en hierdoor goedkoper zijn dan zowel nieuw retail als ( bijna ) nieuw tweedehands.
Gewoon even goed kijken en als betaalmethode gebruik je creditcard, achteraf betalen of via automatische incasso en dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Tijdje terug via Tweakers een nieuwe telefoon gekocht welke in ‘de verpakking’ zat. Vooraf beoordelingen bekeken en het product persoonlijk opgehaald. Verkooer vroeg of ik het product daar te plaatse wilde controleren.

Heb het uiteindelijk pas thuis gedaan. Alle factoren samen gaven mij het goede gevoel. Geen spijt van gehad overigens!

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn mobiele telefoons gesealed dan? Of bedoelt @Son Gohan een sticker op de verpakking?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
PcDealer schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:37:
Zijn mobiele telefoons gesealed dan? Of bedoelt @Son Gohan een sticker op de verpakking?
Ben je nou sarcastisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik kan mij ook niet herinderen dat mijn telefoon in een seal kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Oke, geen sarcasme. De mobieltjes worden geleverd in een doosje van de fabrikant en deze is verpakt in een krimpfolie verpakking. Dit noemen we geseald. Fysiek aantoonbare bewijs dat de mobiel echt niet gebruikt is geweest.

Heb je je toestel in de winkel meegekregen, best dikke kans dat de verkoper hem heeft geopend voor een andere klant die hem blijkbaar niet wilde. Kreeg je hem via de post, dan MOET ie geseald zijn geweest.

Overigens heb ik alleen ervaringen met iPhones, heel misschien dat bijv Samsung dat anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
SOTD schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:18:
[...]

In principe betaald hij er wel voor via de abo wat een stuk hoger ligt dan bijv bij simonly. Het is voor hem een soort krediet, hij betaald iets af per maand voor een eenmalige berg geld.
Het is een beetje off topic, maar ik heb via een bekende aanbiedingen site al een paar keer zeer goede deals afgesloten waarbij premium toestellen met super veel korting werden aangeboden samen met een maandelijks opzegbaar abonnement. Als ik dat toestel had verkocht had ik zo 300 euro kunnen verdienen.
(Tele2 heeft die maandelijks opzegbaar abonnementen met heel goede telefoondeals inmiddels helaas gestopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:14
[...]

No way dat je mijn zuur verdiende geld krijgt, voor dat ik gezien heb wat er echt in de doos zit.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
newtastyland schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

No way dat je mijn zuur verdiende geld krijgt, voor dat ik gezien heb wat er echt in de doos zit.....
En ik zou de deal er niet afhalen voordat je betaald hebt, want als je de telefoon dan toch niet hoeft zou ik 'm niet meer als gesealed kunnen verkopen.
Soms kunnen koper en verkoper niet tot een deal komen. Prima toch, voor jou een ander.
(Ik heb zelf overigens best wat gesealde artikelen verkocht en nooit heeft iemand me gevraagd om het eerst te openen...ik heb zeker een betrouwbaar gezicht O-) )
SOTD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:27:
Oke, geen sarcasme. De mobieltjes worden geleverd in een doosje van de fabrikant en deze is verpakt in een krimpfolie verpakking. Dit noemen we geseald. Fysiek aantoonbare bewijs dat de mobiel echt niet gebruikt is geweest.
Die krimpfolie apparaten zijn vrij te koop. Een crimineel kan die doosjes zelf sealen.
loki504 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:23:
[...]

Niet alle telecoondoosjes worden geseald. Soms zit er een sticker van de fabrikant op waarop iets staat als 'oppassen als deze sticker verbroken is'. Wat eigenlijk ook een soort seal is natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Medione1210 op 03-08-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 11:37

Nutral

gamer/hardware freak

IMEI nummer staat op de zijkant van de doos (tenminste bij samsung). dus daarmee kun je al checken voor diefstal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 16:13
SOTD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:27:

Heb je je toestel in de winkel meegekregen, best dikke kans dat de verkoper hem heeft geopend voor een andere klant die hem blijkbaar niet wilde. Kreeg je hem via de post, dan MOET ie geseald zijn geweest.

Overigens heb ik alleen ervaringen met iPhones, heel misschien dat bijv Samsung dat anders doet.
Mijn nokia kwam alleen met een stickertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Mijn OP6 wel. Lumia 650 volgens mij niet. Maar dat was een tweede kans. De xiaomi A2 van m'n vader ook niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
hoi1234 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Mijn OP6 wel. Lumia 650 volgens mij niet. Maar dat was een tweede kans. De xiaomi A2 van m'n vader ook niet volgens mij.
Mijn A2 rechtstreeks uit China, kwam wel sealed binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07

Theo

moederbord

Ik heb maar 1 advies aan de TS: DOE HET NIET!!!

Op marktplaats een (bijna) nieuwe telefoon kopen. Hier gaat het eerste alarmlichtje bij branden.
Een telefoon die nieuw is, geseald en voor de helft van de nieuwwaarde. Tweede alarmlichten gaan af. (telefoons verminderen niet zó hard in waarde)
De verkoper had de telefoon terug kunnen sturen onder WKOA, maar heeft dit niet gedaan. Derde alamlicht gaat af.
What you see it what you get Jij ziet een verpakking en een seal.Je ziet niet de telefoon. Hoe weet je dat je een telefoon koopt zonder 'm te zien? Een sealapparaat kost maar een paar tientjes trouwens... Vierde alarmlicht gaat branden.. Spoorbomen gaan dicht, sirenes gaan af.

Blijf hier bij weg. Als je graag opgelicht wil worden laat het dan even weten, ik kan je voor nog minder dan die MP verkoper een lege telefoonverpakking vekopen :+

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Medione1210 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

En ik zou de deal er niet afhalen voordat je betaald hebt, want als je de telefoon dan toch niet hoeft zou ik 'm niet meer als gesealed kunnen verkopen.
Soms kunnen koper en verkoper niet tot een deal komen. Prima toch, voor jou een ander.
(Ik heb zelf overigens best wat gesealde artikelen verkocht en nooit heeft iemand me gevraagd om het eerst te openen...ik heb zeker een betrouwbaar gezicht O-) )
Gewoon aangeven dat de koper alleen mag controleren op imperfecties. Als de kleur of het formaat o.i.d. niet goed is, pech, had je maar eerst naar een fysieke winkel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 16:04
Son Gohan schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:33:
[...]

Kijk je daarna ook of de telefoon het daadwerkelijk doet?
Ik zet de telefoon of het apparaat meestal gewoon even aan, maar dan beland je direct in een setup. Dan vind ik het zelf wel prima.

Ben trouwens nog niemand tegengekomen die problemen heeft met het loshalen van de seal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 22:21

aawe mwan

Wat ook leuk is:

wil natuurlijk een gesealde variatie zodat ik weet dat de mobiel 'splinternieuw' is.
Er zijn genoeg mensen die een sealapparaat kunnen gebruiken (op hun werk bijvoorbeeld).

(Nog niet zo lang geleden heb ik hier op Tweakers het verhaal gelezen van iemand die een computervoeding in een gesealde verpakking gekocht had, maar de kabels in de doos waren kapot door ondeskundig gebruik.)

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi,

Gesealde verpakking mag je openen om je product te kunnen testen. Indien het geen hygiënisch product is of software-matig. wat valt onder uitsluiting van 'herroepen onder bedenktijd'. Je kunt oa je telefoon controleren op IMEI-nummer of het al is aangemeld(en het een fake seal betreft). maar je doelt waarschijnlijk
op verkopers op oa marktplaats, en er zijn ook webshops die toestellen verkopen die via abonnementen verkregen zijn. een toestel van €800,- krijg je niet bij een abonnement, daar zit een afbetalingsregeling aan vast. een soortgelijk toestel verkoop je ook niet na 3mnd voor €400,- of je moet in geldnood zitten. ikzelf vind dit een 'vage' aanbieding en heb er dan al vraagtekens bij. kijk oa een iPhone die bij Apple €800,- kost, kan bij andere winkels wel €689,- kosten en met abonnement €640,- dan is er al een ander prijsverschil. dit al zul je moeten overwegen. En sowieso de aankoopfactuur om consumentenrecht over te dragen op jou als koper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Hier ook wel eens een gesealed product verkocht en dat mag gewoon getest/geopend worden, maar wel pas nadat het geld is betaald. Mocht het product dan toch niet blijken te werken dan krijg je gewoon je geld terug. Kan allemaal gewoon ter plaatse. Maar bij alle andere redenen geef ik geen geld terug, bv toch niet zo’n mooie kleur of groter/kleiner dan ik dacht... Zodra de seal eraf is keldert de verkoopwaarde en daar ga ik niet voor opdraaien.

[ Voor 15% gewijzigd door Chntl321 op 03-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

OMD

[...]

Apple's zijn toch altijd gesealed? Althans, al mijn iPhones wel in het verleden.

[edit]

al mijn iphones, klinkt een beetje uit de hoogte. 3 stuks sinds de iPhone 3G :|

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 03-08-2019 11:30 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:40
Ik koop zelf geen tweedehands producten waarbij ik de seal niet open mag maken om te checken of het goed is. Het zelf sealen is namelijk letterlijk seconden werk en dus geen betrouwbare graadmeter.
Al kun je het soms wel zien doordat je aan een van de zijkanten een gerimpeld stuk ziet, tegenwoordig doen de meeste fabrikanten hem heel strak insealen.

Tevens verkoop ik zelf ook niet geseald spul, je zult altijd net zien dat je een DOA hebt ontvangen en er iemand anders mee op gaat zadelen met alle heisa die erbij komt als gevolg. Het is in de praktijk, althans dat is mijn ervaring, ook niet zo dat een geseald toestel meer waard is dan een niet geseald toestel. Je ziet dit alleen bij collectors items zoals stripboeken etc.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Laatst online: 24-04 13:15
OMD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Apple's zijn toch altijd gesealed? Althans, al mijn iPhones wel in het verleden.

[edit]

al mijn iphones, klinkt een beetje uit de hoogte. 3 stuks sinds de iPhone 3G :|
Alleen als ze in voorraad liggen, tegen water en vuil.
Zodra ze verkocht worden moet de seal eraf, dus een winkel heeft de al zonder seal.

Dus let op, ze kunnen ge-herseald wezen.
Ik koop nooit 2e hands Apple telefoons, meestal hebben we waterschade of een neppe accu/scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

OMD

Haruhi schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Alleen als ze in voorraad liggen, tegen water en vuil.
Zodra ze verkocht worden moet de seal eraf, dus een winkel heeft de al zonder seal.

Dus let op, ze kunnen ge-herseald wezen.
Ik koop nooit 2e hands Apple telefoons, meestal hebben we waterschade of een neppe accu/scherm
Ik had het over nieuwe telefoons, geen ingekochte of 2e hands. Die heb ik nog nooit gezien zonder seal. Gaat alleen om 2e hands dus ik zit een beetje offtopic te zijn :X

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:51

-tom-562

Oliesjeik

newtastyland schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Prima, genoeg andere die de telefoon wel willen kopen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Theo schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:16:
Ik heb maar 1 advies aan de TS: DOE HET NIET!!!

Op marktplaats een (bijna) nieuwe telefoon kopen. Hier gaat het eerste alarmlichtje bij branden.
Een telefoon die nieuw is, geseald en voor de helft van de nieuwwaarde. Tweede alarmlichten gaan af. (telefoons verminderen niet zó hard in waarde)
De verkoper had de telefoon terug kunnen sturen onder WKOA, maar heeft dit niet gedaan. Derde alamlicht gaat af.
What you see it what you get Jij ziet een verpakking en een seal.Je ziet niet de telefoon. Hoe weet je dat je een telefoon koopt zonder 'm te zien? Een sealapparaat kost maar een paar tientjes trouwens... Vierde alarmlicht gaat branden.. Spoorbomen gaan dicht, sirenes gaan af.

Blijf hier bij weg. Als je graag opgelicht wil worden laat het dan even weten, ik kan je voor nog minder dan die MP verkoper een lege telefoonverpakking vekopen :+
De helft? Ik heb blijkbaar wat gemist...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Medione1210 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:02:
[...]

Die krimpfolie apparaten zijn vrij te koop. Een crimineel kan die doosjes zelf sealen.
En dus? Wat is het nut van je reactie en dit bedoel ik niet als een flame. Ik maak hem toch daar ter plekke open en eis altijd een factuurbon. Zonder bon en seal = geen deal, never. Ze komen altijd met ja maar je krijgt sowieso garantie, ook zonder bon, bij Apple. Maar nee, geen deal voor mij. Ik controleer ook altijd de IMEI nummer op de bon en doosje of ze overeenkomen.

1 keer heb ik ooit een 2ehandse willen kopen, IMEI kwam niet overeen, kan prima een refurbished zijn van Apple na garantieclaim maar dat had ie niet zwart op wit. Geen deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SOTD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

En dus? Wat is het nut van je reactie en dit bedoel ik niet als een flame. Ik maak hem toch daar ter plekke open en eis altijd een factuurbon. Zonder bon en seal = geen deal, never. Ze komen altijd met ja maar je krijgt sowieso garantie, ook zonder bon, bij Apple. Maar nee, geen deal voor mij. Ik controleer ook altijd de IMEI nummer op de bon en doosje of ze overeenkomen.

1 keer heb ik ooit een 2ehandse willen kopen, IMEI kwam niet overeen, kan prima een refurbished zijn van Apple na garantieclaim maar dat had ie niet zwart op wit. Geen deal dus.
IMEI van wat kwam niet overeen ?
Van doosje en toestel of van achterkant toestel met wat je in instellingen ziet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
Hackus schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

IMEI van wat kwam niet overeen ?
Van doosje en toestel of van achterkant toestel met wat je in instellingen ziet ?
Doosje en *#06# intoetsen.

Heb ooit een nieuwe iPhone 7 gehad van Genius bar in mijn eigen doosje omdat de mijne een hardwareprobleem had wat niet 1 2 3 opgelost kon worden. Maar dan nog kreeg ik daar een factuur (zonder kosten) van met de ruil en beide IMEI staan daarop.

[ Voor 31% gewijzigd door SOTD op 03-08-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
SOTD schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Doosje en *#06# intoetsen.

Heb ooit een nieuwe iPhone 7 gehad van Genius bar in mijn eigen doosje omdat de mijne een hardwareprobleem had wat niet 1 2 3 opgelost kon worden. Maar dan nog kreeg ik daar een factuur (zonder kosten) van met de ruil en beide IMEI staan daarop.
Klopt, je krijgt bij Apple altijd een bewijs van omruiling..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Ik heb gewoon een prima reputatie dus mensen vertrouwen mijn gesealde spullen meestal wel, maar ik vind het echt geen probleem als ze aan de deur nog de seal willen verbreken om te kijken of alles compleet is en het apparaat aan gaat. Ik maak wel duidelijk dat openen gelijk staat aan kopen tenzij er iets mis blijkt te zijn. Elke redelijke verkoper gaat daar wel mee akkoord lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
SgtElPotato schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:47:
Ik koop zelf geen tweedehands producten waarbij ik de seal niet open mag maken om te checken of het goed is. Het zelf sealen is namelijk letterlijk seconden werk en dus geen betrouwbare graadmeter.
Al kun je het soms wel zien doordat je aan een van de zijkanten een gerimpeld stuk ziet, tegenwoordig doen de meeste fabrikanten hem heel strak insealen.

Tevens verkoop ik zelf ook niet geseald spul, je zult altijd net zien dat je een DOA hebt ontvangen en er iemand anders mee op gaat zadelen met alle heisa die erbij komt als gevolg. Het is in de praktijk, althans dat is mijn ervaring, ook niet zo dat een geseald toestel meer waard is dan een niet geseald toestel. Je ziet dit alleen bij collectors items zoals stripboeken etc.
De termen nieuw in doos, sealed, garantie zijn heel duidelijk merkbaar in de waarde. Des te meer van deze 3 termen des te hoger de belangstelling en daarmee de prijs. Het verkoopt gewoon beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Son Gohan
Thanks iedereen voor zijn en/of haar input! Ik heb uiteindelijk niet het toestel gekocht via Marktplaats en ik wacht rustig de aanbiedingen af.

Ben nu weer wat wijzer geworden met dank aan jullie ervaring en kennis. _/-\o_
Pagina: 1