Toon posts:

Welke combo van moederbord, CPU, RAM en GPU voor € 500?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wim Cossement
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22-10 14:13
Hey,

Ik zou voor iemand zijn PC wat moeten upgraden en ik ken wel genoeg van server HW maar met al die verschillende CPU's en GPU's zie ik door de bomen het bos niet meer voor PC's.

Maar ik zou dus voor om en bij de € 500 een nieuw systeempje in elkaar moeten kunnen boksen dat in een bestaande kast met voeding en reeds bestaande opslag (Windows 10 op SSD) en zo komt, met hieraan een gewone full HD monitor.

Nu zit daar een Asus P7P55D met een Core i5-750, Radeon HD 4770 en 8GB DDR3 @ 1066 MHz in en die gast is nogal fan van point en click spelletjes zoals de Anno reeks maar voor de laatste versie, 1800, is de huidige setup niet krachtig genoeg en ik had graag wat suggesties gekregen over builds die dit spel vlot kunnen draaien op high settings (link).

Merken en zo doen er niet toe en voor af en toe gewoon gebruik liefst een jaartje of 5 future proof.

Is dit trouwens de juiste plaats voor zo'n vraag?

Groeten,

Wimpers

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wim Cossement
Ryzen 3600
B450 moederbord
16GB 3200MT/s RAM

en goede voeding(atx 12v 2.4 - 2.52) welke voedng en kast heb je nu ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wim Cossement
Eh, ik denk dat dat best omschreven wordt als midi-tower, ben je hier wat mee?
De voeding ziet er ook nog redelijk deftige uit, Corsair 650 Watt voeding met 2 aparte PCI-E aansluitingen.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:47
Merk en type van beiden kunnen we meer mee :)

• Wim Cossement
Merk en type van? PSU en kast?
Dat eerste kan ik nog bekijken, dat 2de is zo'n lelijk zwart geval met een nog lelijkere zilveren voorplaat...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wim Cossement Je kast zal ATX formaat zijn te zien aan je huidige moederbord.

Ryzen 3600 €205,-
Moederbord: €110,-
RAM €85,-
(dan een voeding)en later een nieuwe GPU/videokaart

kijk nog ff welk type Corsair voeding/psu je hebt. 650w is ruim, maar kan oud beestje zijn.

@MichaelvD Kastvraag qua formaat ATX, ITX of micro ;)

[Voor 9% gewijzigd door Hackus op 05-08-2019 17:15]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MichaelvD
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-11 06:08
Wim Cossement schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:56:
Merk en type van? PSU en kast?
Dat eerste kan ik nog bekijken, dat 2de is zo'n lelijk zwart geval met een nog lelijkere zilveren voorplaat...
Kast zou niet zoveel uit moeten maken. Maar vooral de voeding als deze net zo oud is als alle andere onderdelen zou ik zeker uitkijken voor een vervanger.

• Wim Cossement
Owkee bedankt!
Ik ben voor een Ryzen 5 2600X, Radeon RX 580 4GB, 16 GB DDR4-3200 en een motherboard met een B450 chipset gegaan voor € 514.
De voeding kan ik eventueel later nog vervangen, dat spel heeft amper aangestaan.

• MichaelvD
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-11 06:08
Wim Cossement schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:10:
Owkee bedankt!
Ik ben voor een Ryzen 5 2600X, Radeon RX 580 4GB, 16 GB DDR4-3200 en een motherboard met een B450 chipset gegaan voor € 514.
De voeding kan ik eventueel later nog vervangen, dat spel heeft amper aangestaan.
Zou het eigenlijk wel willen aanraden het is vaak genoeg voorgekomen dat een oude voeding en heel systeem meeneemt. Maar de optie is natuurlijk aan jezelf en wij geven alleen advies :)
Hackus schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:12:

@MichaelvD Kastvraag qua formaat ATX, ITX of micro ;)
Zijn huidige moederbord is ATX :+

[Voor 66% gewijzigd door MichaelvD op 05-08-2019 17:41]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee