Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is voor videobewerken, de gebruiker maakt hierbij gebruik van Pinnacle Studio 22. De huidige computer is 6 jaar oud, OS op 32 bits, dus dat geeft wel eens frustraties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb graag dat het systeem een tijdje meegaat voor zoals ik vaak lees: "bang for bucks". Bij problemen weten ze mij altijd te vinden, dus ik meen gezocht te hebben op kwaliteit met een beetje een oog op de portemonnee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, monitoren
Ga je overklokken?
Nee, en ze heeft ook geen voorkeuren, behalve dat ze weer prettig kan werken.
Wat heb ik zelf uitgezocht?
Uiteraard heb ik een bezoekje gebracht aan Pinnacle-website.
Meningen zijn uiteraard verdeeld maar voor mijn gevoel adviseert de meerderheid om een redelijke processor en een videokaart in je systeem op te nemen als je wilt videobewerken. Het hoeft kennelijk niet meer overdreven zoals vroeger. Ook lijkt het dat Nvidia vaker wordt aangeraden als chipset voor de videokaarten (met >6GB) vergelijkingsrevieuw
Processor had ik vergeleken met een Ryzen 7 en de keuze viel op de 5.
Voor het moederbord werd een b450 chipset aangeraden. Volgens mij voldoet bovenstaande MSI eigenlijk aan alles en heeft ook nog eens een goede waardering.
Er zijn natuurlijk meerdere topics over videobewerken, daar heb ik ook de nodige informatie uit gehaald.
Bijvoorbeeld advies voor de SSD, en het interne geheugen.
Overigens bestel ik ook een licentie van windows 10 pro voor een schone installatie. Deze krijg ik niet in de tabel hieronder. Kosten daarvoor zijn €20,- (of is die prijs te mooi om waar te zijn en past ie daarom niet in de tabel?)
Wat verwacht je van ons?
Opmerkingen als ik iets over het hoofd zie, of als ik ergens een fout heb gemaakt in de combinatie van onderdelen. Goed onderbouwde suggesties zijn altijd welkom, ze willen best geld uitgeven voor deze computer maar ze geven het liever uit op het terras, aankomend weekend!
De computer is voor videobewerken, de gebruiker maakt hierbij gebruik van Pinnacle Studio 22. De huidige computer is 6 jaar oud, OS op 32 bits, dus dat geeft wel eens frustraties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb graag dat het systeem een tijdje meegaat voor zoals ik vaak lees: "bang for bucks". Bij problemen weten ze mij altijd te vinden, dus ik meen gezocht te hebben op kwaliteit met een beetje een oog op de portemonnee.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, monitoren
Ga je overklokken?
Nee, en ze heeft ook geen voorkeuren, behalve dat ze weer prettig kan werken.
Wat heb ik zelf uitgezocht?
Uiteraard heb ik een bezoekje gebracht aan Pinnacle-website.
Meningen zijn uiteraard verdeeld maar voor mijn gevoel adviseert de meerderheid om een redelijke processor en een videokaart in je systeem op te nemen als je wilt videobewerken. Het hoeft kennelijk niet meer overdreven zoals vroeger. Ook lijkt het dat Nvidia vaker wordt aangeraden als chipset voor de videokaarten (met >6GB) vergelijkingsrevieuw
Processor had ik vergeleken met een Ryzen 7 en de keuze viel op de 5.
Voor het moederbord werd een b450 chipset aangeraden. Volgens mij voldoet bovenstaande MSI eigenlijk aan alles en heeft ook nog eens een goede waardering.
Er zijn natuurlijk meerdere topics over videobewerken, daar heb ik ook de nodige informatie uit gehaald.
Bijvoorbeeld advies voor de SSD, en het interne geheugen.
Overigens bestel ik ook een licentie van windows 10 pro voor een schone installatie. Deze krijg ik niet in de tabel hieronder. Kosten daarvoor zijn €20,- (of is die prijs te mooi om waar te zijn en past ie daarom niet in de tabel?)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC | € 235,99 | € 235,99 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (256MB cache), 8TB | € 237,90 | € 237,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 77,54 | € 77,54 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MK270 (Qwerty US) | € 27,99 | € 27,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,75 | € 90,75 |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 500GB | € 72,50 | € 72,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.034,97 | ||
Wat verwacht je van ons?
Opmerkingen als ik iets over het hoofd zie, of als ik ergens een fout heb gemaakt in de combinatie van onderdelen. Goed onderbouwde suggesties zijn altijd welkom, ze willen best geld uitgeven voor deze computer maar ze geven het liever uit op het terras, aankomend weekend!
[ Voor 5% gewijzigd door omitz op 03-08-2019 11:52 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.