Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC voornamelijk videobewerken (Pinnacle Studio)

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07-03 14:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer is voor videobewerken, de gebruiker maakt hierbij gebruik van Pinnacle Studio 22. De huidige computer is 6 jaar oud, OS op 32 bits, dus dat geeft wel eens frustraties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb graag dat het systeem een tijdje meegaat voor zoals ik vaak lees: "bang for bucks". Bij problemen weten ze mij altijd te vinden, dus ik meen gezocht te hebben op kwaliteit met een beetje een oog op de portemonnee.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis, toetsenbord, monitoren

Ga je overklokken?
Nee, en ze heeft ook geen voorkeuren, behalve dat ze weer prettig kan werken.

Wat heb ik zelf uitgezocht?
Uiteraard heb ik een bezoekje gebracht aan Pinnacle-website.
Meningen zijn uiteraard verdeeld maar voor mijn gevoel adviseert de meerderheid om een redelijke processor en een videokaart in je systeem op te nemen als je wilt videobewerken. Het hoeft kennelijk niet meer overdreven zoals vroeger. Ook lijkt het dat Nvidia vaker wordt aangeraden als chipset voor de videokaarten (met >6GB) vergelijkingsrevieuw
Processor had ik vergeleken met een Ryzen 7 en de keuze viel op de 5.
Voor het moederbord werd een b450 chipset aangeraden. Volgens mij voldoet bovenstaande MSI eigenlijk aan alles en heeft ook nog eens een goede waardering.

Er zijn natuurlijk meerdere topics over videobewerken, daar heb ik ook de nodige informatie uit gehaald.
Bijvoorbeeld advies voor de SSD, en het interne geheugen.
Overigens bestel ik ook een licentie van windows 10 pro voor een schone installatie. Deze krijg ik niet in de tabel hieronder. Kosten daarvoor zijn €20,- (of is die prijs te mooi om waar te zijn en past ie daarom niet in de tabel?)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC€ 235,99€ 235,99
1Interne harde schijvenWD Red (256MB cache), 8TB€ 237,90€ 237,90
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 77,54€ 77,54
1ToetsenbordenLogitech MK270 (Qwerty US)€ 27,99€ 27,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,90€ 89,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,75€ 90,75
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 500GB€ 72,50€ 72,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.034,97

Wat verwacht je van ons?
Opmerkingen als ik iets over het hoofd zie, of als ik ergens een fout heb gemaakt in de combinatie van onderdelen. Goed onderbouwde suggesties zijn altijd welkom, ze willen best geld uitgeven voor deze computer maar ze geven het liever uit op het terras, aankomend weekend!

[Voor 5% gewijzigd door omitz op 03-08-2019 11:52]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Is 500Gb genoeg voor deze gebruiker? Of worden er ook nog HDDs meegenomen? Voor de rest ziet het er goed uit. Je zou nog een kleinere kast kunnen zoeken met een mATX bord, als er geen extra ruimte nodig is voor HDDs of een grote videokaart.

Poco F2 Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• omitz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07-03 14:45
Dank je, ik was vergeten om die hdd toe te voegen, heb het aangepast.
Ze heeft nu een 4TB hdd, die kan ze nu mooi gebruiken als backup.
Kast heeft ze al, maar wilde die voor de volledigheid ook noemen.

Die licentie van gigalicense.com ga ik proberen. Ik zie nergens dat het illegaal is, alleen reacties van "dat het niet in de haak is". Op trustpilot louter positief... Ik probeer het gewoon...

Alle research dus goed geweest, bedankt voor de check.
Mocht iemand nog aanmerkingen hebben of tips, ik bestel pas na het weekend!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• gottamusic8
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09-02 16:49
Ik vraag me af waarom je niet voor een Ryzen 3 gaat, ben je er soms niet van bewust dat deze net zijn uitgekomen en een grote verbetering bieden tov de door jou gekozen 2600?
Tevens is de 3600 compatibel met de B450 chipset, let alleen op dat de bios naar de laatste versie wordt geüpdatet (dit kun je zelf doen of laten doen door de webshop).

• Soepergrover
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-12-2020

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Je bedoelt dan Ryzen 3xxx of Zen2 neem ik aan.
Ryzen 3 aanduiding heb je in alle Ryzen reeksen (1xxx, 2xxx, 3xxx)

• MrBogaert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02 14:24
Werkte gigalicense.com goed trouwens?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True