De omvormer is vanmorgen normaal opgestart, maar rond 8 uur is de productie teruggegaan naar 1W. De wifi-verbinding is niet onderbroken geweest en ook de kWh-meter tussen de omvormer en de meterkast bevestigd dat er geen stroom geleverd is. Dit betreft een aparte meter en niet de slimme meter die enkel teruglevering meet.
De omvormer stond niet in storing en gaf op het display aan Pac: 1W. Om 15 uur heb ik de panelen uit en aangezet met de schakelaar onder de omvormer, vervolgens startte het systeem op en zag ik gelijk 1200 W. Op dat moment was er dus voldoende licht, maar het systeem bleef hangen op 1W.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Zijn er meer mensen met dit probleem?
Het betreft een GoodWe 3000-NS omvormer met S-Energy panelen.

Edit: Wellicht zegt deze grafiek nog iets? Het lijkt alsof het voltage van de panelen constant op 360V zat tijdens de “storing”. Ik heb 10 S-Energy panelen van 300 Wp met een Vmp van 33,6V.
De omvormer stond niet in storing en gaf op het display aan Pac: 1W. Om 15 uur heb ik de panelen uit en aangezet met de schakelaar onder de omvormer, vervolgens startte het systeem op en zag ik gelijk 1200 W. Op dat moment was er dus voldoende licht, maar het systeem bleef hangen op 1W.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Zijn er meer mensen met dit probleem?
Het betreft een GoodWe 3000-NS omvormer met S-Energy panelen.

Edit: Wellicht zegt deze grafiek nog iets? Het lijkt alsof het voltage van de panelen constant op 360V zat tijdens de “storing”. Ik heb 10 S-Energy panelen van 300 Wp met een Vmp van 33,6V.

[ Voor 16% gewijzigd door MuKkEzZz op 02-08-2019 16:44 ]