Toon posts:

werkt homeplug op 2 verschillende elektriciteitsnetwerken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een powerline lopen om het wifi signaal in mijn appartement te verbeteren. Nu is mijn modem aangesloten op elektriciteitsnet van de buren (ik woon in een oud pand in amsterdam waarbij mijn telefoonlijn bij de buren binnenkomt) en daar komt dus ook het basisstation van de powerline te staan. Het tweede station van de powerline dus in mijn appartement maar op ander elektriciteitsnet. Nu is mijn vraag: werkt de homeplug dan wel aangezien de modem op een ander elektriciteitsnet is aangesloten?

Alvast dank!

gr,
Arjan

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-08-2019 15:45)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Zit er een meter tussen? Dan werkt het zowieso niet.
Zo niet dan is er nogsteeds maar een minuscule kans dat het werkt.

Ik geef je heel erg weinig kans.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Zit er een meter tussen? Dan werkt het zowieso niet.
Zo niet dan is er nogsteeds maar een minuscule kans dat het werkt.

Ik geef je heel erg weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar zit inderdaad een meter tussen. Hmm... jammer. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is niks zinnigs over te zeggen zonder meer details over hoe de elektrische installatie er uit ziet in dat pand.

Maar kan je niet gewoon een kort netwerkkabeltje vanaf het modem trekken naar een plek binnen jouw appartement waar je wel bij een stopcontact op jouw installatie zit en daar het powerline basisstation plaatsen?

Sowieso blijft het met powerline een beetje gokken of het werkt en of het blijft werken. Een netwerkkabel trekken en een (extra) accesspoint plaatsen is doorgaans een veel betere optie.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 02-08-2019 15:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Croga schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:43:
Zit er een meter tussen? Dan werkt het zowieso niet..
Vanwaar die wijsheid :?

Een meter doet niets met de powelinefrequenties :o

Zie de vele topics hier op GoT over mensen die per ongeluk verbonden zijn met powerlinenetwerk van de buren...

Powerline maakt gebruik van de fase-nulpaar en soms (MIMO-sets) ook van aarde-nul. Vraag is dus of de appartementen op dezelfde fase en/of aardepen zitten. Zo ja kan het lukken, indien geen van beide zeker niet.

Als Amsterdammer vind ik het feit dat je ISRA-punt bij de buren zit helemaal niet zo normaal, het klinkt eerder alsof een malafide huisjesmelker de kanten er vanaf gelopen heeft bij splitsing van een appartement. Dan nog, is er een telefoonaansluiting die van deze ISRA naar jouw appartement gaat? Zo ja kun je dat geheid vervangen door een netwerkkabel zodat je een degelijke verbinding met je modem kunt krijgen. Allicht een beter idee aangezien een powerlineverbinding vaak instabiel en traag is, zeker in een door beun de haas gesplitste appartement.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:45:
Ja, daar zit inderdaad een meter tussen. Hmm... jammer. Bedankt voor je hulp!
Wat is daar jammer aan?
Pagina: 1