Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op TV (refresh rate 100Hz, 75 inch, 3840x2160 4K) en misschien VR later
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van ongeveer 2000 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb reeds alle overige randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken met beste prijs-kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Build die zonder problemen werkt en kan aangesloten worden op TV, stil genoeg is, koel genoeg blijft, geschikt is voor VR, future proof voor de komende jaren. Geen interesse in RGB. Voorkeur gaat uit naar gesloten case zonder window die zoveel mogelijk geluid dempt.
Belangrijk is dat groot deel van mijn steam library direct toegankelijk is, dus grote, stille en snelle opslag vereist.
Wil vooral in zetel gamen voor tv dus ingebouwde bluetooth voor draadloze controllers aan te sluiten zou handig zijn.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?[i]
Alle feedback is welkom
Zijn alle onderdelen met elkaar compatibel en stil en goed genoeg, geschikt voor 4k gamen op TV?
Zou ik beter iets veranderen of nog toevoegen ?
Moederbord ben ik nog niet helemaal uit, x570 heeft niet veel voordelen tegenover de x470 / b450
Grootste nadelen van de x570 is de fan die misschien wel hoorbaar is en makkelijker stuk kan gaan?
Zouden jullie eerder kiezen voor een x470 / b450, zo ja welke ?
Mijn voorkeur gaat uit naar moederbord met bluetooth, degelijke audio en interne usb-c poort voor aansluiting op frontpaneel.
Is de RTX 2070 super beste keuze of toch beter wachten op de custom 5700 XTs die vermoedelijk een stuk stiller zijn en minder stroom verbruiken (dan de rtx 2070s) ?
Is de Fractal R6 case voldoende geluiddempend en niet te groot voor deze build ?
Zijn er cases die even stil zijn, met usb 3.1 front maar die compacter zijn waarin de overige onderdelen ook perfect in passen ?
Past de Scythe Mugen 5 PCGH zeker op de 3700x zonder problemen of toch beter andere cpu koeler die beter koelt en stiller is?
Geheugen in orde of beter ander type en merk ?
Is de PSU met 550W voldoende met deze componenten ? Krachtig genoeg voor VR ? Stil genoeg ? Zijn er nog PSU's die nog een stuk stiller zijn en even efficiënt ?
Intel 660p 2TB goede keuze of toch beter kiezen voor sata ssd of ander merk?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vooral gamen op TV (refresh rate 100Hz, 75 inch, 3840x2160 4K) en misschien VR later
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van ongeveer 2000 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb reeds alle overige randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken met beste prijs-kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Build die zonder problemen werkt en kan aangesloten worden op TV, stil genoeg is, koel genoeg blijft, geschikt is voor VR, future proof voor de komende jaren. Geen interesse in RGB. Voorkeur gaat uit naar gesloten case zonder window die zoveel mogelijk geluid dempt.
Belangrijk is dat groot deel van mijn steam library direct toegankelijk is, dus grote, stille en snelle opslag vereist.
Wil vooral in zetel gamen voor tv dus ingebouwde bluetooth voor draadloze controllers aan te sluiten zou handig zijn.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?[i]
Alle feedback is welkom
Zijn alle onderdelen met elkaar compatibel en stil en goed genoeg, geschikt voor 4k gamen op TV?
Zou ik beter iets veranderen of nog toevoegen ?
Moederbord ben ik nog niet helemaal uit, x570 heeft niet veel voordelen tegenover de x470 / b450
Grootste nadelen van de x570 is de fan die misschien wel hoorbaar is en makkelijker stuk kan gaan?
Zouden jullie eerder kiezen voor een x470 / b450, zo ja welke ?
Mijn voorkeur gaat uit naar moederbord met bluetooth, degelijke audio en interne usb-c poort voor aansluiting op frontpaneel.
Is de RTX 2070 super beste keuze of toch beter wachten op de custom 5700 XTs die vermoedelijk een stuk stiller zijn en minder stroom verbruiken (dan de rtx 2070s) ?
Is de Fractal R6 case voldoende geluiddempend en niet te groot voor deze build ?
Zijn er cases die even stil zijn, met usb 3.1 front maar die compacter zijn waarin de overige onderdelen ook perfect in passen ?
Past de Scythe Mugen 5 PCGH zeker op de 3700x zonder problemen of toch beter andere cpu koeler die beter koelt en stiller is?
Geheugen in orde of beter ander type en merk ?
Is de PSU met 550W voldoende met deze componenten ? Krachtig genoeg voor VR ? Stil genoeg ? Zijn er nog PSU's die nog een stuk stiller zijn en even efficiënt ?
Intel 660p 2TB goede keuze of toch beter kiezen voor sata ssd of ander merk?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 345,05 | € 345,05 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 269,99 | € 269,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 565,05 | € 565,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,75 | € 90,75 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 202,80 | € 202,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.733,34 | ||