Toon posts:

thuisnetwerk splitsen van bedrijfsnetwerk (fortigate)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Aangezien ik er zelf weinig van ken en op dit moment niet goed weet hoe ik het in moet richten de volgende situatie - vraag:

Recent werk en woon ik op één plaats waarbij het gebouw is opgedeeld in een privé-gedeelte en een kantoor.
Momenteel is het zo dat ik privé gebruik mag en kan maken van het bedrijfsnetwerk (provider=Telenet).
Helaas als ik online wil gamen via ps4 of de digicorder wil aansluiten krijg ik geen verbinding (niet via kabel en wifi).

Om wat meer inzicht te kunnen geven hoe de hoe de installatie er momenteel uitziet: Er hangen 2 soorten modem/routers van telenet (een zwart, ouder type en een witte).
Beiden zijn verbonden met een coax kabel splitter en de internetkabels zitten in een fortigate firewall die op zijn beurt verbonden is met de zwarte modem.

De witte modem is dan weer aangesloten aan een stopcontact via een devolo aansluiting. Zou ik de witte modem op één of andere manier kunnen loskoppelen van de zwarte/fortigate, de fortigate kunnen loskoppelen en aankoppelen op één of andere manier zonder dat ik er privé last van heb, zou een nieuwe router aansluiten helpen? Ik wil uiteraard ook niet te veel verlies.

Duidelijk veel vragen waar ikzelf absoluut te weinig van ken dus alle hulp is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:09:
... Zou ik de witte modem op één of andere manier kunnen loskoppelen van de zwarte/fortigate...
Natuurlijk kan dat. Maar uit je beschrijving valt niet op te maken wat dit voor invloed zal hebben op het bedrijfsnetwerk. En ik veronderstel dat het afgelopen is met de vriendendienst als je het bedrijfsnetwerk onderuit haalt.
Mijn advies: praat met degene die het oorspronkelijk heeft aangelegd en ga niet zelf zitten klooien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Uit je beschrijving kan ik uithalen dat het al gescheiden is? Het ouder type(hoogstwaarschijnlijk bedoel je een modem only) zit op de Fortigate en de witte zal degene zijn waar jij via wifi mee verbonden bent? Die Devolo is een powerline, waarvan jij in je privé ook 1 hebt hangen?

Normaalgezien indien het bedrijfsnetwerk een Static IP heeft, zullen zij ook een modem only gekregen hebben(slechts 1 RJ45 aansluiting)

http://specs.tweak.to/16567