Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste Game Monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sakray
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-06-2020
Ik zoek een?
Beste Tweakers,
Ik had dus een paar maanden terug een mooie systeem upgrade aangeschaft (een hoog nodige) en het enige wat altijd al jaren hetzelfde is gebleven is mijn monitor en in het begin leek het me niet zo een ding tot ik op een nieuwere model bij een vriend speelde en toch wel daadwerkelijk verschil in scherpte en detail zag vandaar dat ik hier eventjes kom spieken en vragen of jullie me kunnen helpen aan een nieuwe
" Game Monitor "

Me huidige is een 23 inch 1080p kwa afmetig is het prima en zou het liefst op een 23/24 inch willen blijven te groot is ook niet goed ivm met mijn bureau :P wat mijn huidige ouwe scherm leuk maakte was dat het een 1ms response tijd had wat zou moeten helpen met input lags en/of screentearings al is dat volgens mij nu allemaal niet zo speciaal meer maar wil dus wel nog een scherm optimized voor gaming
dus snelle response times/geen lag/ghosting fijne zou zijn als het extra opties met nvidia heeft (rtx 2060)

Waar ik ook tussen twijfel ik heb mijn hele leven op 1080p/60hz gespeeld maar ik lees veel artikels dat 1440/144hz toch vaak de betere optie is al vraag ik me af of dat gevoelsmatig hetzelfde blijft voor mij aspect ratio en dergelijke word anders dan ook lijkt me?

Begint een lap text te worden dus hier een no bullshit lijst:
Game Monitor
Rond 200/300 (mag meer hangt van dergelijke af)
Lage refreshrate
1080p vs 1440p?
Nvidia/RTX support is een plus
Liefst een plat scherm
(Zie veel curved genoemd worden maar ik denk dat ik bij het vertrouwde plat wil blijven tenzij mensen goede standpuntjes hebben hiervoor natuurlijk)

Wat is je budget?
200/300eu (variable)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7-9700K
16GB Ram
GeForce RTX 2060
Huidige monitor Samsung Syncmaster P2350 uit de stoneages..

Alle reacties

• Felix!
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:14
Ik heb zelf deze monitor: pricewatch: AOC G2590PX Rood, Zwart

Zeer tevreden mee. Ziet er goed uit (niet te game-achtig) en het scherm is zeer fel. Gsync werkt ook goed met deze monitor.

[Voor 7% gewijzigd door Felix! op 02-08-2019 14:41]

No one is listening until you fart

• Sakray
Had er ook een zelf gevonden trouwens die interesant leek alleen bij de ene review heel goed over snelheid bij competitive games etc en andere praat slecht over kleurhelderheid pricewatch: ViewSonic XG2401 ik zal jou monitor ook eventjes bekijken in de reviews dankje daarvoor.

Lees trouwens wel dat 1080p/144hz the way to go is for online FPS en dergelijke?

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Nog een optie: pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart

Hier een filter op basis van jouw voorkeuren. Probleem is echter dat je het niet voor rond de 200/300 gaat vinden behalve die ene die ik al linkte. Komt voornamelijk door G-sync, dat maakt schermen redelijk wat duurder.

Sinds Nvidia op een hoop monitoren ook freesync ondersteunt, zou je daar nog even naar kunnen kijken in bijvoorbeeld dit topic

[Voor 57% gewijzigd door Jivebunny op 02-08-2019 14:59]

Poco F2 Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Sakray
Zal die Predator ook even gaan onderzoeken had wel paar andere Predators gezien maar die knalde al snel boven de 400eu en waren ook 27inch meteen.

Moet zeggen de pick van Felix ook erg goed is in reviews en inderdaad ook eens gsync ondersteunt unofficially dan.

• Sakray
Oke jongens het is me na 100 videos en artikels gelukt ik ben er over uit! Ik ga voor de Viewsonic X Series XG2401 die valt op elke review zo ontzettend goed uit.

Wilde eerst voor een 1440p gaan maar als ik ook reviews bekeek specifiek voor de RTX 2060 werd deze ook non stop genoemd.

ECHTER nieuw probleem waar moet ik hem bestellen hij is " binne 3 dagen leverbaar " bij maxict maar ik hoor altijd zodanige slechte verhalen over maxict veel later bezorgd dan gezegd etc. same with amazon.de das ook een lucky coin toss ene keer gaat dat lekker andere keer wacht je 3 weken.

Ik heb geen ervaring met SiComputers. Welke leveraar bevelen jullie aan om hem aan te schaffen?

• Tjm De Groot
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 11:10
Sicomputers heb ik een paar keer wat besteld en geen problemen ondervonden, wat Maxict betreft heb je gelijk blijf ver weg van die webwinkel.

PS. Ook bij sicomputers is de monitor niet op voorraad er staat bij toeleverancier. De gok wagen en bij Amazon bestellen ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik ben zelf best gecharmeerd van de Dell monitor: pricewatch: Dell UltraSharp U2518D Zwart

Ik zie in je OP dat je lage refresh rate wil, maar neem aan dat je latency bedoelt. Ik vraag me alleen af of dat nog een ding is. Destijds was het een beetje wassenneus. Alles onder de 5ms was “gefaked”

• Sakray
Tjm De Groot schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:25:
Sicomputers heb ik een paar keer wat besteld en geen problemen ondervonden, wat Maxict betreft heb je gelijk blijf ver weg van die webwinkel.

PS. Ook bij sicomputers is de monitor niet op voorraad er staat bij toeleverancier. De gok wagen en bij Amazon bestellen ?
Mischien dat ik Amazon maar weer ga proberen ja hijs ook vrij goedkoop daar zelfs de Viewsonic xg2402 is maar 50eu duurder moet eens kijken wat het verschil daar tussen is bedankt iig iedereen!

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:18
pricewatch: Dell S2417DG Zwart

24" 1440p 165hz G-sync

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True