Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Panj0
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Hi Tweakers,

Ik ben op zoek naar laptop voor mijn studie.

Mijn school raadt een laptop aan die minstens 8GB werkgeheugen heeft, een videokaart en een i5. Het is mogelijk om een laptop via school te kopen voor €700, echter heb ik daar niet goeie ervaringen mee en kijk en oordeel liever zelf of in dit geval met jullie.

Aangezien het voor school is zit het meestal ik mijn rugzak. Vandaar ben ik eigenlijk ook een beetje opzoek naar een niet al te zware laptop en met een diagonaalscherm van ongeveer 13 inch.

Ik had de Razer blade stealth op het oog, maar het is iets boven mijn budget en het heeft een mx150. De mx150 schijnt een prima videokaart te zijn, alleen is de blade stealth het waard?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik volg een engineering opleiding. Ik moet veel 3D sketches en renders maken. Natuurlijk moet ik ook verslagen maken, dus ik zoek een laptop met goed toetsenbord zou fijn zijn.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 1.000 tot 1.500 euro aan me laptop uitgeven. Goedkoper kan natuurlijk ook :P, dit is het budget wat ik voor een laptop over heb

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik verwacht dat het bijna wel elke dag in me tas zit. Vandaar zoek ik ook niet een al te zware laptop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur betreft merk, maar ik wil geen opvallende laptop wat schreeuwt gaming of met allerlei RGB

Alle reacties

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Wat biedt je school dan precies aan voor die €700? Misschien handig om dat als referentiepunt te hebben zodat men weet wat je school als geschikte laptop ziet. "een videokaart" en "een i5" zijn nogal ruime begrippen namelijk. Waren de aanbevolen specs van je school echt niet specifieker dan dat?

[ Voor 13% gewijzigd door LukasW op 02-08-2019 15:17 ]

• Panj0
LukasW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:12:
Wat biedt je school dan precies aan voor die €700? Misschien handig om dat als referentiepunt te hebben zodat men weet wat je school als geschikte laptop ziet. "een videokaart" en "een i5" zijn nogal ruime begrippen namelijk. Waren de aanbevolen specs van je school echt niet specifieker dan dat?
Dat kan ik niet zien, ik zie een site (campusshop.nl) en een prijs.

Dit staat er vermeld: "Sterk aanbevolen. Met minimaal 8GB werkgeheugen, i5, grafische kaart, Windows 10"

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Panj0 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Dat kan ik niet zien, ik zie een site (campusshop.nl) en een prijs.

Dit staat er vermeld: "Sterk aanbevolen. Met minimaal 8GB werkgeheugen, i5, grafische kaart, Windows 10"
Dus je school verwacht dat je €700 neertelt zonder dat je weet welke laptop je daarvoor krijgt? Raar verhaal.

Zou toch proberen daar achter te komen. Vaak zit er een mooie korting op de laptops die door scholen worden aangeboden en ben je flink meer geld kwijt als je iets gelijkwaardigs zelf wil kopen. Kan echter zijn dat het in dit geval wel meevalt als ze gewoon iets van Campusshop aanbieden.

• Panj0
LukasW schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Dus je school verwacht dat je €700 neertelt zonder dat je weet welke laptop je daarvoor krijgt? Raar verhaal.

Zou toch proberen daar achter te komen. Vaak zit er een mooie korting op de laptops die door scholen worden aangeboden en ben je flink meer geld kwijt als je iets gelijkwaardigs zelf wil kopen. Kan echter zijn dat het in dit geval wel meevalt als ze gewoon iets van Campusshop aanbieden.
Ik heb een pdf gekregen waar dit instaat:
Laptop www.campusshop.nl € 700,00
Het staat in een tabel, dus product: Laptop; leverancier: campus shop.nl; prijs €700,00