Toon posts:

Offerte Zonnepanelen (plat dak) 12x 360wp

Pagina: 1
Acties:

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-12 14:08
Graag jullie advies/mening over de volgende offerte
  • Zonnepanelen: 12x Denim, 360Wp, All-Black PERC, 72 cells
  • Omvormer: Growatt 4200 MTL-S incl. WiFi
  • ClickFit Basic montagesysteem
  • Bekabeling tot aan de omvormer (20 m)
  • PV verdeler B25 gr+ala
Totaal prijs incl. btw €3695,-

Het gaat hier om DHZ systeem.

Het bevat alle daksteunen, rails, klemmen, schroeven en kappen die benodigd zijn om het systeem te monteren. Ook zijn twee patronen Tixophalte kit bijgevoegd. Er zijn 40mm RVS spaanplaatschroeven gebruikt om de daksteunen aan het dak te bevestigen.

Ze komen dan op een plat dak op het westen, panelen liggen dan ook plat anders kan ik er geen 12 stuks kwijt.

plat zou het precies moeten kunnen.

foto van dak:
platdak

Als je de panelen plat legt, heb je 14% verlies tov de ideale positionering van de panelen. Met ideale positionering wek je ongeveer 0.9kWh/Wp/jaar op. Tenslotte heb je nog 3% verlies in de omvormer.
De totale geschatte opbrengst is dus 12 x 360Wp x 0.86 x 0.97 x 0.9 = 3243 kWh/jaar.

Graag jullie mening en advies.

Klopt de berekening een beetje?

wat zou eventueel anders of beter kunnen?

• Lardman
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 08-12 10:00
clickfit basis is voor schuin pannendak afaik.
als je wat wilt pak dan de truuk met de haken voor staaldak en boor die in stoeptegels
dan gewoon monteren en 2x6 aansluiten, dus bel ze op en zeg dat je meer kabel en stekkers nodig hebt.
denk ook aan de aarding.
Aangaande de panelen zou ik JA solar bifacials pakken bij winkelman vandaan, in coimbinatie met een 3600 watt omvormer. Dan zit je gewoon op 16 amp afzekeren en loopt er minder stroom door een lange kabel. Wordt je blijer van.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Panelen plat betekent wel dat schoonmaakwerk nodig is aangezien het vuil er niet afspoelt met regen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D3LTA
Lardman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:54:
clickfit basis is voor schuin pannendak afaik.
als je wat wilt pak dan de truuk met de haken voor staaldak en boor die in stoeptegels
dan gewoon monteren en 2x6 aansluiten, dus bel ze op en zeg dat je meer kabel en stekkers nodig hebt.
denk ook aan de aarding.
Aangaande de panelen zou ik JA solar bifacials pakken bij winkelman vandaan, in coimbinatie met een 3600 watt omvormer. Dan zit je gewoon op 16 amp afzekeren en loopt er minder stroom door een lange kabel. Wordt je blijer van.
Het gaat blijkbaar om dit systeem

https://www.esdec.com/wp-...2018/11/Bitumen-close.jpg

• D3LTA
Tsurany schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:09:
Panelen plat betekent wel dat schoonmaakwerk nodig is aangezien het vuil er niet afspoelt met regen.
Dat is zo ja, hoevaak zou dat moeten gebeuren dan?

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Helemaal plat hoeft toch niet? Als je een helling van >=2% aanhoudt loopt je water (en vuil) al aardig weg.

Verder zou ik voor zo'n opstelling de panelen monteren op een paar alu L profielen of geimpregneerde balken, wellicht stukken goedkoper dan ClickFit?

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Leg het niet plat maar 100, maak er noord-zuid van, als oost-west niet kan, dan spoelt het tenminste schoon.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• D3LTA
onetime schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:44:
Leg het niet plat maar 100, maak er noord-zuid van, als oost-west niet kan, dan spoelt het tenminste schoon.
is dat mogelijk dan met clickbasic in landscape opstelling? neem aan dat de profielen dan ook in landscape liggen dus horizontaal?

• D3LTA
Wolly schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:36:
Helemaal plat hoeft toch niet? Als je een helling van >=2% aanhoudt loopt je water (en vuil) al aardig weg.

Verder zou ik voor zo'n opstelling de panelen monteren op een paar alu L profielen of geimpregneerde balken, wellicht stukken goedkoper dan ClickFit?
Dat is inderdaad goedkoper, maar gezien het dak van de overkapping EPDM is, wil ik de steunen door de epdm schroeven, dus moet wel een waterdichte oplossing bieden en oog wil ook wat natuurlijk het ligt er wel een tijdje :) voor het schuurdak zou dat wel kunnen.

• D3LTA
en wat betreft de panelen zelf, las dat het een huismerk was van solarclarity, maar wel geproduceerd in de EU.

Kwaliteit van de panelen lijkt me wel goed toch ?

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01-12 16:30

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zou echt een minimale hoek doen. Desnoods door onder aan één kant van de beugels wat extra rubber vulling te doen. Hoe die dingen heten weet ik niet maar bij de Hornbach liggen ze bij de terras vlonders.

Verder kan ik me helemaal vinden in je keuze voor het kiezen van plat monteren. Ga je ze schuin opstellen dan heb je wel een beetje meer rendement maar passen er veel minder panelen waardoor de opbrengst lager is.

• onetime
  • Niet online
Als je er één geheel van maakt, het frame, dan is scheef ondersteunen een goed idee. Nooit helemaal vlak.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
D3LTA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Dat is inderdaad goedkoper, maar gezien het dak van de overkapping EPDM is, wil ik de steunen door de epdm schroeven, dus moet wel een waterdichte oplossing bieden en oog wil ook wat natuurlijk het ligt er wel een tijdje :) voor het schuurdak zou dat wel kunnen.
Onderzoek goed of je door EPDM kan schroeven en het dan lekdicht kan houden met tixophalte. Lijkt mij bijzonder moeilijk maar wellicht zijn er ervaringen van anderen?

• Geert h
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07-12 12:45
Je hebt ook EPDM kit, lijkt mij beter dan tixophalte. Wel even kijken welke kwaliteit je neemt, er zijn verschillende soorten op de markt.

Pv: 3kWp, ozo, 5°

• D3LTA
Geert h schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:45:
Je hebt ook EPDM kit, lijkt mij beter dan tixophalte. Wel even kijken welke kwaliteit je neemt, er zijn verschillende soorten op de markt.
Ik ga er koppakkingkit voor gebruiken denk ik das net vloeibaar rubber, en anders epdm kit inderdaad, op het bitumen grind dak monteer ik de rails gewoon op tegels, bij de action hebben ze van die mooie rubbermatten die ik er dan onderleg. Dat lijkt me beter.

• D3LTA
onetime schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:30:
Als je er één geheel van maakt, het frame, dan is scheef ondersteunen een goed idee. Nooit helemaal vlak.
Ik weet niet of dat kan met dat systeem? Ken je het of heb je er ervaring mee?

• D3LTA
Wat betreft de opbrengst van de panelen is die 3243kw/j haalbaar of ?

• luc1991
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik zou zelf echt voor kwaliteit gaat , als je een inverstering als deze wilt doen moet je niet bezuinigen.
Panelen van A kwaliteit nemen, en Growatt staat in de panelen wereld niet heel goed aangeschreven.

De constructie hoef je niet te schroeven maar kan zo blijven staan dmv bakstenen in de bak die erachter hangt.

• bbbrumbrum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
luc1991 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:34:
Ik zou zelf echt voor kwaliteit gaat , als je een inverstering als deze wilt doen moet je niet bezuinigen.
Panelen van A kwaliteit nemen, en Growatt staat in de panelen wereld niet heel goed aangeschreven
En in de omvormerwereld?

Die panelen zijn toch gewoon A-kwaliteit, alleen geen premium zoals Panasonic of LG.

• onetime
  • Niet online
Nee, geen ervaring met dat systeem. Maar plaats panelen echt nooit helemaal vlak. Dan buigen ze in het midden een beetje door en blijft er een plas(je) staan. Daar verzameld dan ook vuil...
Als je gaat poetsen boen je ook de vuilafstotende coating langzaam weg, en het probleem wordt steeds erger... Niet doen, zorg dat het bij een lekkere bui wegspoeld en blijf er verder zoveel mogelijk vanaf.

Alles wat je vlak kan plaatsen kan je ook een beetje scheef ondersteunen en dus net niet vlak plaatsen. Doen!

• D3LTA
onetime schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:54:
Nee, geen ervaring met dat systeem. Maar plaats panelen echt nooit helemaal vlak. Dan buigen ze in het midden een beetje door en blijft er een plas(je) staan. Daar verzameld dan ook vuil...
Als je gaat poetsen boen je ook de vuilafstotende coating langzaam weg, en het probleem wordt steeds erger... Niet doen, zorg dat het bij een lekkere bui wegspoeld en blijf er verder zoveel mogelijk vanaf.

Alles wat je vlak kan plaatsen kan je ook een beetje scheef ondersteunen en dus net niet vlak plaatsen. Doen!
Kijk dat zijn nog is nuttige tips, bedankt man :)

• Andre1973
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:43

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Bij een EPDM dak gebruik je EPDM tape om het dicht te maken, dat plak je op de onderkant van de voetjes. Tixopalthe is voor een bitumen dak. Die EPDM tape werkt veel makkelijker, minder gesmeer. deze hier onder.
https://solargarant.nl/product/clickfit-epdm-tape-per-m1/
Vraag even om een stuk, je gebruikt 8cm per voetje. anders heb ik nog wel een stukkie liggen.

Bij vlakke montage verlies je garantie op de panelen, i.v.m. grote kans op schade bij vorst.

Ik neem aan dat er gekozen in voor vastschroeven omdat het dak geen ballast aan kan? Of uit prijs overweging?
Als je gaat schroeven dan hoor je schroeven te gebruiken met een RVS ring met en "grijs rubber" er onder. om het gat zo goed mogelijk af te dichten, die ringen zijn los verkrijgbaar.
zo iets:
https://www.bevestigingsm...ewdNgFp1lpWsaAsFcEALw_wcB

ik zou kortere dikkere wel RVS schroeven nemen (5x35) die hebben een grotere draad, en geven dus meer houvast. 4x40 zie je waarschijnlijk aan de binnenkant terug.

[Voor 23% gewijzigd door Andre1973 op 02-08-2019 20:23]

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

• D3LTA
Andre1973 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:19:
Bij een EPDM dak gebruik je EPDM tape om het dicht te maken, dat plak je op de onderkant van de voetjes. Tixopalthe is voor een bitumen dak. Die EPDM tape werkt veel makkelijker, minder gesmeer. deze hier onder.
https://solargarant.nl/product/clickfit-epdm-tape-per-m1/
Vraag even om een stuk, je gebruikt 8cm per voetje. anders heb ik nog wel een stukkie liggen.

Bij vlakke montage verlies je garantie op de panelen, i.v.m. grote kans op schade bij vorst.

Ik neem aan dat er gekozen in voor vastschroeven omdat het dak geen ballast aan kan? Of uit prijs overweging?
Als je gaat schroeven dan hoor je schroeven te gebruiken met een RVS ring met en "grijs rubber" er onder. om het gat zo goed mogelijk af te dichten, die ringen zijn los verkrijgbaar.
zo iets:
https://www.bevestigingsm...ewdNgFp1lpWsaAsFcEALw_wcB

ik zou kortere dikkere wel RVS schroeven nemen (5x35) die hebben een grotere draad, en geven dus meer houvast. 4x40 zie je waarschijnlijk aan de binnenkant terug.
Bedankt Andre, ik neem je verhaal even op in een mail naar de leverancier, bedankt!

Moet zeggen dat ik tot nu toe prima wordt geholpen en ook duidelijke uitleg krijg hoe en wat, lijkt me wel een bedrijf wat verstand heeft van zaken.

Ik werd ook gewezen op dat er 20M rood en aarde en 40M zwart draad bij zat ivm Inductielus?

ook iets om zeker rekening mee te houden dus ( ben nog maar leek op dit gebied :) )

• Andre1973

Andre1973

D3LTA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Bedankt Andre, ik neem je verhaal even op in een mail naar de leverancier, bedankt!

Moet zeggen dat ik tot nu toe prima wordt geholpen en ook duidelijke uitleg krijg hoe en wat, lijkt me wel een bedrijf wat verstand heeft van zaken.

Ik werd ook gewezen op dat er 20M rood en aarde en 40M zwart draad bij zat ivm Inductielus?

ook iets om zeker rekening mee te houden dus ( ben nog maar leek op dit gebied :) )
Vanwaar dat vraagteken bij inductielus?
Met monteren van de voetjes is het veel handiger even uit te tekenen waar de rails komt, en dan eerst de voetjes met epdm tape op de rails monteren, dan de rails te plaatsen (houd m horizontaal de voetjes kunnen schuiven) en dan in zijn geheel vast te schroeven, i.p.v de voetjes monteren en dan de rails er in klikken (zoals in de handleiding staat)

Dit systeem is eigenlijk gemaakt voor hellende bitumendaken van 5 graden (daar mag geen platdak systeem op) en meer. kan ook op staal, dat een stukje vlak heeft.
Ik zou het niet graag plaatsen op een echt vlak dak, zeker niet als er na een bui water op blijft staan, loopt t wel een beetje af?

[Voor 36% gewijzigd door Andre1973 op 02-08-2019 21:07]

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

• D3LTA
Andre1973 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:58:
[...]

Vanwaar dat vraagteken bij inductielus?
Met monteren van de voetjes is het veel handiger even uit te tekenen waar de rails komt, en dan eerst de voetjes met epdm tape op de rails monteren, dan de rails te plaatsen (houd m horizontaal de voetjes kunnen schuiven) en dan in zijn geheel vast te schroeven, i.p.v de voetjes monteren en dan de rails er in klikken (zoals in de handleiding staat)

Dit systeem is eigenlijk gemaakt voor hellende bitumendaken van 5 graden (daar mag geen platdak systeem op) en meer. kan ook op staal, dat een stukje vlak heeft.
Ik zou het niet graag plaatsen op een echt vlak dak, zeker niet als er na een bui water op blijft staan, loopt t wel een beetje af?
Had me toch al aardig ingelezen, maar dat inductielus deel was me nog onbekend, vandaar vraagteken, maar leer hier veel gelukkig en zal me nog is goed erin verdiepen. Komt toch iets meer bij kijken dan even neerleggen van de panelen.

De staat nooit water op het dak, dus loopt goed weg.. Ook ligt er nog grind op dus echt in water zal niks liggen als je dat bedoeld?

• Andre1973

Andre1973

D3LTA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:20:
[...]

Had me toch al aardig ingelezen, maar dat inductielus deel was me nog onbekend, vandaar vraagteken, maar leer hier veel gelukkig en zal me nog is goed erin verdiepen. Komt toch iets meer bij kijken dan even neerleggen van de panelen.

De staat nooit water op het dak, dus loopt goed weg.. Ook ligt er nog grind op dus echt in water zal niks liggen als je dat bedoeld?
Je hebt waterdicht en waterdicht. Voor langsstromend water lijkt me dat anders dan voor staand water.
Maar wat is de reden dat je dit gekozen het en niet een platdak opstelling waardoor ze onder een hoek komen te staan (dat is in aanschaf wel wat duurder)?

• D3LTA
Andre1973 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:23:
[...]

Je hebt waterdicht en waterdicht. Voor langsstromend water lijkt me dat anders dan voor staand water.
Maar wat is de reden dat je dit gekozen het en niet een platdak opstelling waardoor ze onder een hoek komen te staan (dat is in aanschaf wel wat duurder)?
Nee dat is niet de reden, de reden is de oppervlakte 2,5mx6m van het dak, icm de betreffende panelen kan ik er plat 6 kwijt, wanneer ik ze in een hoek zet, kan ik er nog geen 4 op kwijt. dat is de enigste reden.

ivm een groot dakraam en klein dakraam kan ik ook amper wat kwijt op de westkant van me dak van het huis.. dus dit leek me meest gunstigste om toch nog een redelijke opbrengt te halen.. maar alle ideeën zijn welkom

[Voor 15% gewijzigd door D3LTA op 02-08-2019 21:42]

• Andre1973

Andre1973

Oke, met deze materialen kan je het niet onder een hoek gaan zetten.
Zou je de ene hoger zetten dan de andere (op wat voor manier dan ook) laat je de voet 100% horizontaal, dan gaat de rail met aandraaien van de klemmen torderen in de voet, en ga je krachten er op los laten die wellicht de rails uit de voet kunnen forceren. Parallel met het dak is dus de enige optie. wat wel inhoud dat je af en toe moet schoonmaken en een verhoogde kans hebt op schade met vorst.

• D3LTA
Andre1973 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:52:
Oke, met deze materialen kan je het niet onder een hoek gaan zetten.
Zou je de ene hoger zetten dan de andere (op wat voor manier dan ook) laat je de voet 100% horizontaal, dan gaat de rail met aandraaien van de klemmen torderen in de voet, en ga je krachten er op los laten die wellicht de rails uit de voet kunnen forceren. Parallel met het dak is dus de enige optie. wat wel inhoud dat je af en toe moet schoonmaken en een verhoogde kans hebt op schade met vorst.
Zou ik niet omdat de panelen in landscape boven elkaar komen, en dan de rails dus ook horizontaal, dat zal dan 1 paneel per rail zijn neem ik aan? De westkant iets hoger over de gehele lengte kunnen zetten? Zeg maar 10cm dan heb ik op die 2m van het paneel toch nog 5% afschot.

• luc1991
bbbrumbrum schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:40:
[...]

En in de omvormerwereld?

Die panelen zijn toch gewoon A-kwaliteit, alleen geen premium zoals Panasonic of LG.
Ik zou kiezen voor QCells en een Fronius omvormer. Degelijke kwaliteit met goede europese service punten.
Kies ook een erkend installateur waar je op terug kan vallen en niet een goedkope handelaar die over 2 jaar falliet is

• D3LTA
luc1991 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:20:
[...]

Ik zou kiezen voor QCells en een Fronius omvormer. Degelijke kwaliteit met goede europese service punten.
Kies ook een erkend installateur waar je op terug kan vallen en niet een goedkope handelaar die over 2 jaar falliet is
Demin panelen worden gemaakt in EU met gewoon Nederlandse support en Garantie lijkt me niet veel mis mee?

En zit 15 jaar garantie op de panelen

En de Growatt omvormer hoor ik ook niet echte slechte ervaringen over als ik forum hier zo lees of wel?

[Voor 3% gewijzigd door D3LTA op 02-08-2019 23:13]

• Andre1973

Andre1973

D3LTA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Zou ik niet omdat de panelen in landscape boven elkaar komen, en dan de rails dus ook horizontaal, dat zal dan 1 paneel per rail zijn neem ik aan? De westkant iets hoger over de gehele lengte kunnen zetten? Zeg maar 10cm dan heb ik op die 2m van het paneel toch nog 5% afschot.
Dan zou je de ene kant in het dak schroeven en de andere kant ergens op zetten? of de voetjes allemaal op stenen boren en dat word dan de ballast.
Maar je houd dan dat tordeerverhaal nog.

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Zijn betonvoeten een idee?
https://www.sun-solar.nl/...en-hellingshoek-sunsolar/

En panelen met een afwateringsopening zoals panasonic?
Dan blijven ze minder vuil en kan je 2 strings maken vanwege hogere Vmpp.

Passen er op je huis geen panelen?

[Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 03-08-2019 07:52]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• D3LTA
Andre1973 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:06:
[...]

Dan zou je de ene kant in het dak schroeven en de andere kant ergens op zetten? of de voetjes allemaal op stenen boren en dat word dan de ballast.
Maar je houd dan dat tordeerverhaal nog.
dat zal ik op 1 of andere manier de voeten in de zelfde hoek moeten plaatsen

• D3LTA
AUijtdehaag schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 07:37:
Zijn betonvoeten een idee?
https://www.sun-solar.nl/...en-hellingshoek-sunsolar/

En panelen met een afwateringsopening zoals panasonic?
Dan blijven ze minder vuil en kan je 2 strings maken vanwege hogere Vmpp.

Passen er op je huis geen panelen?
das misschien ook wel goede optie en overwegen waard bedankt!

Ik kan maar paar panelen kwijt op westkant van me huis, omdat er 2 grote dakramen inzitten.. dat is 1 van de redenen voor plaatsen op de schuur, 2de reden is dat op de schuur eerder de zon op staat dan op de westkant van me huis.

• luc1991
D3LTA schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Demin panelen worden gemaakt in EU met gewoon Nederlandse support en Garantie lijkt me niet veel mis mee?

En zit 15 jaar garantie op de panelen

En de Growatt omvormer hoor ik ook niet echte slechte ervaringen over als ik forum hier zo lees of wel?
Het is een advies , ik zit zelf in de energie besparings branche en heb veek contacten met bedrijven.
Succes met het vinden van een goede keuze

• D3LTA
luc1991 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Het is een advies , ik zit zelf in de energie besparings branche en heb veek contacten met bedrijven.
Succes met het vinden van een goede keuze
Dankje alle advies wordt op prijs gesteld, dacht alleen dat je het misschien kon onderbouwen waarom.

• luc1991
D3LTA schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:35:
[...]

Dankje alle advies wordt op prijs gesteld, dacht alleen dat je het misschien kon onderbouwen waarom.
Gezien je in Almelo woont , neem anders eens contact op met Schonestroom Oost BV

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
@luc1991
Het gaat hier om DHZ systeem.

[Voor 72% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-08-2019 10:59]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee