Chemische geur niet uit muismat te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo tweakers,

Een tijd geleden (denk in middels al weer 3 maanden) heb ik een nieuwe muismat gekocht van HyperX.
http://tweakers.net/price...-gaming-sm/specificaties/
Wat mij opviel is dat de muismat een chemische geur heeft. Dacht dat is de nieuwe geur en vervaagd snel genoeg met luchten. Helaas 2 maanden verder nog steeds de irritante chemische geur.

Google afgespeurd en een handwas zou moeten helpen, dus handwas gedaan en zelfs na afloop wasverzachter gebruikt (voor de frisse geur) en nog steeds een erg chemische lucht :F

Dus nu mijn vraag hoe halen jullie de nieuwe chemische geur uit jullie muismatten?

Het is nu zelfs zo dat ik mijn handen moet wassen na computer gebruik omdat mijn hand de zelfde chemische geur krijgt als de muismat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19

SideShow

Administrator

Ik heb er eentje van steelseries en heb er geen last van. Geur en de geurervaring is zeer subjectief.
Denk niet dat je het zal wegkrijgen als je na 2 maand nog steeds last hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik koop geen muismatten met een chemische geur.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 13:11
Laat de muismat dan even weken in een heet water badje met een lekker luchtje? Dan zal deze geur vast in de mat trekken en de andere geur verdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Renzzie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:13:
Laat de muismat dan even weken in een heet water badje met een lekker luchtje? Dan zal deze geur vast in de mat trekken en de andere geur verdrijven.
Het ene chemische luchtje vervangen voor de ander :p

Ik ken de geur van een nieuwe muismat wel, maar kan niet zeggen dat ik het ooit hinderlijk heb gevonden of dat ik het überhaupt ruik eigenlijk, als hij echt zo erg stinkt dat je je handen er van moet wassen, kun je hem dan niet beter omruilen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Andere muismat kopen. Ik heb zelf ervaring met die van Logitech en Steelseries en die stinken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 13:11
Wintervacht schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Het ene chemische luchtje vervangen voor de ander :p
:+

Als TS zich daar maar niet aan gaat storen is het goed toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Sorry voor de late reactie maar op vakantie was de internet verbinding om te huilen. Maar goed.

Ik heb de muismat al laten weken en gewassen. Denk dat je dat bedoeld @Renzzie

Omruilen lijkt mij niet meer mogelijk @Wintervacht misschien toch naar andere kijken.

Vond wel mooi staan alle randapparatuur van HyperX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ronald92 heb zo'n ding ook gehad, 2 weken buiten laten hangen a/d waslijn en stinkt nog steeds. ondertussen (oud vertrouwde) Steelseries gehaald en nergens last van.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
nog weer van alles geprobeerd maar de muismat gaat gewoon weg. Ziet er erg mooi uit (mijn mening) maar wat een gedoe er mee.

is dit een goede muismat die jullie bedoelen met de steel serie ?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MuismattenSteelseries Qck€ 10,99€ 10,99
Bekijk collectie
Importeer producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 17:19
ronald92 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:42:
nog weer van alles geprobeerd maar de muismat gaat gewoon weg. Ziet er erg mooi uit (mijn mening) maar wat een gedoe er mee.

Bekijk collectie
Importeer producten
Jep. Die hebben ze in drie formaten zover ik weet. Ik moet er ook nodig weer één bestellen. Mijn oude (inmiddels 8 jaar) gaat nog wel goed mee, maar wil een grotere : )

&

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 21:38
Je zou kunnen proberen de muismat in een trommel/groot blik te doen, dan kranten als een prop er bij te doen, en dat een paar dagen laten liggen. De geur zou dan in de kranten trekken en zijn dan misschien verdwenen. Het werkt in ieder geval wel met speculaas, die in een trommel heeft gezeten.

• ronald92
  • Niet online
microcomputer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:16:
Je zou kunnen proberen de muismat in een trommel/groot blik te doen, dan kranten als een prop er bij te doen, en dat een paar dagen laten liggen. De geur zou dan in de kranten trekken en zijn dan misschien verdwenen. Het werkt in ieder geval wel met speculaas, die in een trommel heeft gezeten.
helaas heb ik al heel veel van dat soort oplossingen geprobeerd en zelfs de mat meerdere malen gewassen. maar het mag niet baten.

toch bedankt voor het meedenken maar denk dat ik toch maar een steel serie muismat in huis haal.

@SideShow @EnigmaNL @Hackus @Weltschmerz bedankt voor jullie hulp en ga op jullie aanraden de steelserie in huis halen.

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 21:38
Nog nooit van gehoord, steel serie muismat, maar ik speel alleen simulaties, daar heb je niet echt een muismat voor nodig denk ik. Succes met uw zoektocht.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@ronald92 Tik dan ook even een korte review over die HyperX mat, dan weten andere mensen waar ze aan toe zijn. kennelijk ben je niet de enige die hem vindt stinken.

🖥️ | 🚗

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
ronald92 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:42:

Bekijk collectie
Importeer producten
Ja die is wel erg fijn, daar heb ik er al een aantal van versleten al 10+ jaar.
1 groot nadeel ervan is dat ze altijd gaan rafelen aan de randen, daarom hebben andere merken een braided randje zoals de Razer Goliathus Control.

Ik zie dat er nu ook een QcK edge bestaat (goh wat zou daar de reden van zijn :P)
https://steelseries.com/g...dge-series#qck-edge-large

Nog een kort uitstapje gemaakt naar de Logitech G640 in de hoop dat die dat rafelen niet had, maar die had het nog veel sneller en toplaag sleet ook binnen half jaar al, echt k*t kwaliteit.

Ik heb nu gewoon een noname van Amazon Aukey 3XL en die is net zo goed kwa stof en structuur als de Steelseries QcK kan ik wel zeggen na 1 jaar nu in gebruik. En zo groot is echt fijn, ik hoef nu mijn muismat niet meer te positioneren en het ligt superstabiel.

Oh en beiden vrij van geur na verloop van tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 22-08-2019 15:13 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Als je het kan vinden zou ik een Corepad Magna. Is van glas. Gebruik het sinds het uit is gekomen, dus ergens rond 2007, geloof ik. En nog nu. Ruikt niet, handig schoon te maken, enz. Blijf ik mijn hele leven gebruiken.

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:29
Je zou evt nog een badje met actief kool (bijv. norit) kunnen proberen om die geur te neutraliseren, maar als het echt zo sterk aanwezig ik betwijfel ik of het afdoende gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00
Leg je muismat eens in " backing soda" , leg een laag backing soda onder en boven op de muismat.
Laat dit een week zo liggen.
Of dit helpt tegen iets chemisch weet ik niet.
Normaal verwijderd backing soda veel geuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Wellicht helpt grootmoeders tip ook hier.
Ik had last van plastic geur (en smaak) in sportbidons.
De tip daarbij was: theezakje erin en even laten trekken. En verdomd, het werkt echt! En er zat niet ineens een theesmaak in ofzo, water smaakte gewoon als water.
Pagina: 1