Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1238290

Topicstarter
Mijn vraag:
Mijn MacBook Air (model 1466) iCloud is vol en wil graag alle documenten en foto's behouden door deze bijvoorbeeld op een externe harde schijf te zetten. Dit al gedaan meerdere malen maar ik krijg mijn iCloud er niet mee leeg. Ik wil daarom mijn account volledig resetten!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Een alternatief e-mailadres aangemaakt om mijn laptop weer te kunnen gebruiken, Maar ik wil mijn oude email schoonmaken en behouden! Google heb ik al geraadpleegd, maar ik kom daar niet over uit. Ik heb een zo concreet mogelijk antwoord nodig, liefst stapsgewijs. Ook ben ik al bij Ivizi geweest en moet hiervoor consultkosten betalen om hiervoor te worden geholpen.

Hopelijk is hier een oplossing voor _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1238290 op 02-08-2019 10:35 . Reden: Reactie dat ik Google moet gaan raadplegen ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Nadat je het gekopieerd hebt van icloud naar extern moet je het wel verwijderen van de iCloud. Hoe je daar bestanden verwijdert kan je vast op google vinden.

Dikke vette belangrijke P.S.: Als je externe harde schijf kapot gaat is ALLES WEG! Onthoudt dat en zorg voor een goede backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel Intelligo voor je antwoord. Het echte verwijder werk dat is ook mijn vraag waar ik niet verder in kom. Want ik krijg het nooit echt leeg. Als ik dan mijn schijfruimte bekijk zie ik altijd nog dat de schijf vol is en krijg continu de melding van o.a. mail dat mijn iCloud vol is en geen mails meer kan ontvangen.

Bedankt voor je tip over de harde schijf, helaas weet ik geen andere mogelijkheid hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:56
Anoniem: 1238290 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:38:
Dankjewel Intelligo voor je antwoord. Het echte verwijder werk dat is ook mijn vraag waar ik niet verder in kom. Want ik krijg het nooit echt leeg. Als ik dan mijn schijfruimte bekijk zie ik altijd nog dat de schijf vol is en krijg continu de melding van o.a. mail dat mijn iCloud vol is en geen mails meer kan ontvangen.

Bedankt voor je tip over de harde schijf, helaas weet ik geen andere mogelijkheid hiervoor.
Ik gebruik iCloud eigenlijk helemaal niet, maar bij de meeste cloud opslag providers heb je ook een "Recycle Bin". Heb je alles niet gewoon naar de Recycle bin van iCloud verplaatst?

Over de harde schijf: Ik moet @Anoniem: 472287 zeker gelijk geven wat dit betreft! Je zou ook je iCloud kunnen uitbreiden met meer opslag, of bijvoorbeeld naar een andere cloud provider kijken. Ik gebruik bijvoorbeeld STACK van Transip. Wil je toch wel met externe schijven aan de gang, zorg dan dat je data in ieder geval altijd op 3 plekken staat. Dus bijvoorbeeld op je telefoon, op je laptop en nog op de externe schijf.

Hou er dan wel rekening mee, dat als je huis afbrand, je waarschijnlijk alles kwijt bent. Daarom raad ik je toch een cloud opslag aan. Eventueel met duplicati voor de encryptie, mits je belangrijke documenten of prive foto's gaat uploaden die niet mogen uitlekken! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Wat is er nu vol dan? Je iCloud of je macbook?

Want je iCloud kan je gewoon opslag bijkopen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201318

Zo werkt het
Kies voor een totale opslag van 50 GB, 200 GB of 2 TB. U kunt de abonnementen van 200 GB en 2 TB zelfs delen met uw gezin. De upgrade van uw opslag wordt onmiddellijk uitgevoerd en de datum van de maandelijkse betaling hangt af van de aankoopdatum van het abonnement. Als u de upgrade van het ene betalende abonnement naar het andere uitvoert, annuleren we het bestaande abonnement en brengen we de tijdsevenredige kosten* van het nieuwe, grotere abonnement in rekening.

Uw opslagabonnement wordt maandelijks in rekening gebracht tenzij u een downgrade van het abonnement uitvoert. U krijgt elke maand een e-mail om u te herinneren aan uw volgende betaling.

Lees meer over iCloud-opslagabonnementen en de prijzen ervan in uw regio.

Op een Mac
Kies het Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'iCloud'.
Klik rechtsonder op 'Beheer'.
Klik op 'Wijzig opslagabonnement' of 'Koop meer opslag'.
Kies een abonnement.
Klik op 'Volgende' en voer het wachtwoord van uw Apple ID in.

[ Voor 12% gewijzigd door Knee-Buckler op 02-08-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 18:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Knee-Buckler schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:44:
Wat is er nu vol dan? Je iCloud of je macbook?

[...]
iCloud is vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

iMars

Full time prutser

Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik veel data (~30+GB) had verwijderd van mijn iCloud. Maar de ruimte werdt niet vrijgegeven. Online op iCloud.com kan je bij "recently deleted" nog kijken of daar wat staat. Je kan daar ook onder Settings en vervolgens onder Advanced kijken bij "Restore Files". Deze kan je vervolgens ook kiezen om permanent te deleten.

Ik had alles gedaan maar ruimte werdt niet vrijgegeven. Heb vervolgens met Apple Support gesproken en zij zagen inderdaad dat het weg was maar niet vrijgegeven. Met wat trucjes hebben ze het uiteindelijk opgelost.

Mijn TIP: double tripple check of je alles goed gebackuped hebt. Daarna kan je op de plekken kijken welke ik beschreef. Werkt dat allemaal niet, even contact opnemen met Apple ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dehardstyler schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Ik gebruik iCloud eigenlijk helemaal niet, maar bij de meeste cloud opslag providers heb je ook een "Recycle Bin". Heb je alles niet gewoon naar de Recycle bin van iCloud verplaatst?
Dankjewel voor je reactie :)

Kan ik op een MacBook ook ervoor kiezen om iCloud niet te gebruiken? Maar wel de agenda en mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iMars schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:52:
Ik heb ook een keer meegemaakt dat ik veel data (~30+GB) had verwijderd van mijn iCloud. Maar de ruimte werdt niet vrijgegeven. Online op iCloud.com kan je bij "recently deleted" nog kijken of daar wat staat. Je kan daar ook onder Settings en vervolgens onder Advanced kijken bij "Restore Files". Deze kan je vervolgens ook kiezen om permanent te deleten.

Ik had alles gedaan maar ruimte werdt niet vrijgegeven. Heb vervolgens met Apple Support gesproken en zij zagen inderdaad dat het weg was maar niet vrijgegeven. Met wat trucjes hebben ze het uiteindelijk opgelost.

Mijn TIP: double tripple check of je alles goed gebackuped hebt. Daarna kan je op de plekken kijken welke ik beschreef. Werkt dat allemaal niet, even contact opnemen met Apple ;)
Super, dit ga ik zeker even nakijken en proberen!
Ik kom hier nog op terug :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 07:49

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 1238290 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Dankjewel voor je reactie :)

Kan ik op een MacBook ook ervoor kiezen om iCloud niet te gebruiken? Maar wel de agenda en mail?
Uiteraard. Via 'Systeeminstellingen' naar 'iCloud', dan 'opties' achter 'iCloud Drive' en daar 'Map Bureaublad en Documenten' uitvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hRyn2w1iQVbG1f0B8ZDjBKVm/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 02-08-2019 10:54 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1