Toon posts:

Na upgrade zeer geringe performance verbetering.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn oude systeem, Abit KT7-raid + 1,2Ghz-200Mhz (1200@1200), kreeg ik met 3DMark2000 een benchmark van 5215.
Na de upgrade naar Abit KT7A-raid + 1,3Ghz-266Mhz (1333@1333) en nagenoeg gelijke bios instellingen, heb ik "slechts" een toename van 1% naar 5264.
Heb ik iets (in de bios) over het hoofd gezien of klopt deze geringe performance verbetering, en/of is mijn videokaart (Geforce 2MX) aan zijn limiet.
Thanks!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik het goed heb is je mx de bottelnek, die is gewoon te "traag" die kan het verschil nie bol werken

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het ligt idd aan je geforce2mx.

Ik zou trouwens zelf een groter verschil verwacht hebben door de betere ram performance, maar ik zou niet weten hoe zwaar 3dmark dat mee laat wegen, niet erg zwaar dus blijkbaar :) .

Verwijderd

Een GF2MX gaat niet meer sneller vanaf 800 Mhz ongeveer, misschien met extra SSE instructies wel.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Waarom zou hij met extra SSE instrukties wel sneller zijn en met een >800mhz proc niet?

Word dan zijn fillrate een stuk hoger?

Verwijderd

3d Mark 2001 is een beetje pro-intel.

Ik weet ook niet precies hoe het komt, maar SSE helpt zeker mee aan meer 3d marks.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 23:15 schreef Nikel het volgende:

Ik zou trouwens zelf een groter verschil verwacht hebben door de betere ram performance,
Ram performance is in beide systemen gelijk omdat de Ram in het Abit bios geheel zelfstandig is te optimaliseren.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 28 juli 2001 23:27 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik weet ook niet precies hoe het komt, maar SSE helpt zeker mee aan meer 3d marks.
Dat komt alleen maar omdat ie een grotere CPU power meet, maar de framerates kunnen er niet door toenemen aangezien de videokaart volledig de bottleneck is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja is ook zo, ik begrijp nog steeds niet waarom je niet gewoon zowel je ram als je fsb dan meteen op 133 zou zetten ipv alleen het ram maar je hebt idd gelijk.

Dan verbaast het me dus ook niets dat het zo weinig scheelt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit niets anders op dan zón belachelijk dure Geforce 3 aan te schaffen om een hogere performance te krijgen :( ?

Okee, ik heb het nog niet over oçlocken gehad ;), maar ik ben bang dat ook daarmee mijn performance niet veel meer mee zal stijgen :'(

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je kan ook een Geforce 2 kopen, kosten bijna niks meer. En zijn ook nog 2de hands verkrijgbaar.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

overklok aub dan niet je processor maar je videokaart :P Zorg wel voor extra koeling enzo (bv cardcooler, heatsinks, blue orb) om de beste prestaties eruit te halen.... of koop idd gewoon een GTS PRO

MechWarrior || Monsters Game

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Tegenwoordig nemen de videokaarten veel over van de proc, dus het heeft niet veel zin om je proc sneller te zetten, je kaart gaat toch niet sneller, maar ik had het idee dat je je proc aan het overclocken was dus ik denk dat je maar eens je gforce2 kaart maar eens een schop onder zijn hol te geven. 8-)

Verwijderd

Alles nog eens checken, het verschil moet groter kunnen zijn, ik heb ook een groter verschil alleen al door mijn FSB van 200 naar 266 op te schroeven.

Verwijderd

als je je videokaart gaat oc-en doe dan vooral de memory...core speed maakt bijna nix uit.....

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

Die-hard Brexiteer

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
5200 punten is weinig hoor, ik haal met mijn specs de 5500

Is die mx dan echt zo slecht

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

McLambo

MTB Junky

Ik heb destijds ook een upgrade gedaan van TB900 naar TB1200, verschil: 220 3dmarks(2001)
dat was dus ook niet echt vet, maarja

ik heb laatst in zo'n test geloof ik gezien dat de 3dmark performance bijna gelijk lag tussen de 500 een 1200Mhz(gelijke FSB)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 09:05 schreef DE_Michiel het volgende:
5200 punten is weinig hoor, ik haal met mijn specs de 5500

Is die mx dan echt zo slecht
Ligt eraan wat je onder slecht verstaat, voorlopig kan hij nog redelijk goed meekomen in spellen. Als ik mijn MX-400 bruut overklok (geheugen 275 en core 230) haal ik 6200 3d mark 2000's, dat is echt het maximale :)
Pagina: 1